Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotilääkärit apuanne kaivataan!

Vierailija
03.02.2006 |

Sanokaas aloitammeko vai emme antibioottikuurin lapselle?

Kuumetta (38,5-39,5)ollut vajaan viikon, mutta nyt eilisillasta asti kuumekin ollut poissa ja lapsen yleisvointi huomattavasti parempi. Eilen käytiin lääkärissä, joka totesi, että molemmat korvat punoittavat, mutta ei ole märkää.

Keuhkot olivat puhtaat.

Käytiin labrassa ja nyt lasko on koholla 40, mutta leukosyytit ihan normaalit ja samoin Crp on matala 4,5. Eli suomennettuna lasko viittaa tulehdukseen, mutta CRP taas siihen, että se olisi jo parantumassa itsekseen.

En periaatteesta anna pelkkään korvatulehdus epäilyyn antibiootteja, mutta nyt olen kahden vaiheilla. Tulehdus on ollut, mutta nähtävästi paranisi itsekseen jo.

Ikää 2 vuotta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarkasti tapausta tunne.

Mutta minä kyllä varmasti antaisin antibioottia, jos lääkäri kerran olisi

niitä määrännyt.

Vierailija
2/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi sinne lääkäriin mennään jos ei ole tarkoituskaan syödä niitä antibiootteja?!

Kyllä minä antaisin sen kuurin jos lääkäri olisii sen määrännyt, ne pitää siellä lääkärikäynnillä sopia, että seuraillaan jos ei tahdo lääkkeitä. Se vaatii muutamien päivien säännöllisen lääkäriseurannan jos ei heti aloiteta lääkkeitä. Ei niitä itse jätetä pois! Olisit avannut suusi jo lääkärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuume kuitenkin on laskenut ja lapsen yleisvointi on paljon parempi kuin eilen tai toissapäivänä.

AP

Vierailija
4/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin oma lääkäri totesi, että lievää punoitusta korvissa, muttei viittaa tulehdukseen. Tulkaa parin päivän päästä uudelleen jos kuume ei laske. Sitten pari päivää myöhemmin ei päästy omalle lääkärille, mutta tämä toinen lääkäri katsoi korvat ja totesi että punoittavat ja siksi määräsi antibiootit. Itse halusin nimenomaan labrat vielä varoiksi, koska edellinen lääkäri oli sitä mieltä, että punoitus johtui kuumeesta.

AP

Vierailija
5/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lla ja crp alhainen, viittaa vahvasti siigen että kyseessä on ollut ja on virustulehdus, johon antibiootit ei tehoa. Antibiootteja ei pitäisi yhdenkään lääkärin määrätä punoitaviin tärykalvoihin, vaan pyytää näytille 2 pvn päästä, jotta nähdään mihin tilanne on menossa.

Eli vastaus on: en aloittaisi kuuria omalle lapselleni. Seuraisin päivän pari, jos pahenee vointi tai korvia alkaa jomottaa kovasti, aloittaisin kuurin. Jos kuume alkaa laskemaan ja ei valita korvia, ei siis kuuria.

Jälkitarkastukseen menisin kuitenkin kk päästä tarkistuttamaan korvat.

Terveisin lääketieteen kandi

Vierailija
6/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta ei kai ollut noin paljon. Lääkäri sanoi, että vähän punottaa, tulkaa 2 pv päästä uudelleen. Sitten muutti mielensä ja sanoi, että antaa antibiootit, kun ei ole aiemmin antibioottia syönyt. Annoin ne ja jälkeenpäin ajattelin, että taisi olla aika turha kuuri.

Vierailija
7/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kun luki viestin uudeleen: eli vointi parempi, ei kuuemta--en aloittaisi kuuria. 1 kk kuluttua kutienkin terkkariin korvatarkastukseen, jotta parantunut. suurin osa otiiteista on virusperäisiä

Vierailija
8/8 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota virusta itsekin epäilin, mutta koska en ole lääkäri, on vaikea väittää oikealle sellaiselle vastaankaan. Lapsen vointi sen kuin paranee. Kuumelääkettä ei nyt olla otettu yli vuorokauteen ja nuhakin alkaa hiukan laantua. Energiaa vaan tainnut jäädä viikon varrella sen verran varastoon, että purkaa sen kaiken nyt heti. Eli juoksee, pomppii ja kiipeilee ihan tauotta.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi