KOLIBRIT viikonloppuun
Tervehdys kolibrit !
Eilen jo valitin yltyvää väsymystäni mutta tämä aamu oli kaikista pahin. Itku meinasi oikeasti tulla kun oli niin huono olo ja väsymys, jota on vaikea edes kuvitella ellei sitä ole ennen kokenut. En muista että edellisissä raskauksissa olisi ollut näin järjetön väsymys. Tosin viimeksi olin kyllä yhtä pahoinvoiva mutta silloin tein kaksivuorotöitä joten joka aamu ei tarvinnut herätä klo 6.15 kuten nyt. Silloin olin kyllä 2-vuotiaan esikoisen kanssa yksin viikot kun mies opiskeli toisella paikkakunnalla ja oli vain viikonloput kanssamme. Hän ei kyllä nähnyt minun tekevän mitään kotihommia silloin alkuraskaudessa ja totesikin kerran kotiin tultuaan että " pitikö tämä toinen lapsi tähän väliin nyt tehdä " , josta loukkaannuin aivan älyttömästi. Yhdessä siis olimme sitä lasta kuitenkin suunnitelleet ja toivoneet. Nyt tietysti ymmärrän että väsymys oli hänelläkin melkoinen kotimatkan jäljiltä ja viikkohan se hänelläkin oli takana.
Ilman raskauttakin en kyllä perjantaisin jaksa koskaan tehdä mitään kotihommia ja nukahdan ajoissa saunan jälkeen, yleensä sohvalle. Lauantaina sitten kyllä herään yleensä täynnä tarmoa, tosin pari veeme viikonloppua on mennyt toisissa merkeissä.
Kirppu ehdottikin sitä saikun hakemista mutta mullakin työt kaatuu sitten muiden jo valmiiksi kuormittuneiden työtoverien niskaan, joten ei sitä kehtaa ihan helpolla. Ja nyt mulla itse asiassa on jo paljon parempi olo. En mä kyllä kauhean työorientoinut voi kehua olevani, kyllä tässä enemmän vaan kulutetaan aikaa että kello tulisi 16 ja pääsisi kotiin. Ihan liikaa tulee pyörittyä näillä sivuilla. Mutta on se vaan niin mukavaa vaihtaa kokemuksia =)
Joten laittakaahan kuulumisianne pian, jooko ?
makkonen, rv 7+2
Kommentit (8)
Ihanaa kuulla että jo liikkeitä tunnet, varmaan mahtavat fiilikset !
Sä alat ollakin jo aika mukavilla viikoilla että sinänsä tuo energisyyshän kuuluu kuvaan siinä ihanassa keskiraskaudessa, toivottavasti se olisi sulle nyt sitä aikaa tästä eteenpäin.
Se tuntuu muuten tässä kohdassa aivan utopistiselta että jonain päivänä tämä väsymys ja paha olo vain häviävät samallalailla kuin ilmestyivätkin mutta näinhän se menee, onneksi.
Mulla ensi viikolla tiistaina neuvola ja keskiviikkona yksityinen ultra joten toivottavasti mukava viikko tulossa. Ennen tätä pahoinvointia olin aika huolissani ja pelkäsin kovasti että jos menee kesken mutta nyt se pelko on väistynyt. Eihän se etukäteen pelkääminen asiaa miksikään muuta kuitenkaan, tulee jos on tullakseen. Tuulimuna-vaihtoehtoa olen myös pohdiskellut. Sitä on tultu ajateltua että jos kaksi edellistä raskautta on mennyt niin hyvin niin miten se kolmaskin muka voisi mennä. Mutta nyt en kyllä enää niin jaksa asiaa ajatella, ensi viikolla tulee kuitenkin nyt jotain tietoa.
Mun teki taas eilen tosi paljon mieli kertoa lapsille että miksi äiti on niin väsynyt ja pahoinvoiva mutta maltoin mieleni.
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille kolibreille !
täälläkin ja rankemmalta on tuntunut kuin edellisissä raskauksissa. Epäilemättä siksi, että on kaksi pikkuista ja työ. Ekassa raskaudessa sai rauhassa levätä iltaisin ja öisin vaik oli päivät työssä ja toisessa ei tarvinnut olla töissä, mutta nyt kyllä on rankkaa..voi jumankeka. lasten pitkät sairastelut ja miehn isän vakava sairaus tähän päälle, plus tietysti meidän ikuisuusprojekti: talonrakentaminen, pistävät kyllä jaksamisen tosi koville, kun olo on mitä mahtavin.
Maanantaina on alkuraskauden ultra ja siel on paree näkyä pieni sykkivä sydän, koska en tiedä pystynkö ikinä ryhtymään tähän uudelleen, on nää ekat viikot ollu sen vert kauheita. Viikkoja huomenna vasta 7. Et vähän vähempi ruusuiset on ajatukset ollu. Mutta eiköhän tämä tästä kun olo paranee..
Voin vaan kuvitella, kuinka rankkaa teillä on ton pahoinvoinnin kanssa. Itse olen onneksi säästynyt siltä kaikissa raskauksissa. Ja ilman sitäkin tätä väsymystä riittää! Tänään tosiaan harvinaisen pirteä olo, edes iltapäivän väsymystä ei ole havaittavissa. Malttakaa vielä muutama viikko, kyllä se huono olo hellittää!
Onpas ulkona aivan ihana ilma! Täällä etelässä ainakin aurinko paistaa ja on sellainen kirpeä pakkaspäivä. Taidanpa painella heti pienelle kävelylle, saa pää vähän tuuletusta rankan viikon jälkeen! Nää perjantait on kyllä ihania. Haetaan yleensä jotain syötävää tai ainaskin vähän karkkia. Sauna päälle ja sitten ilta takkatulen ja paksun viltin alla köllien. Tytötkin voi valvoa pidempään, kun ei aamulla oo kiire minnekään!
Nyt loppurutistus tälle päivälle!
Hauskaa viikonloppua!
Kirppu06 ja Sintti 14+3
Perustettiin tossa Vauvakuume-puolen Kolibrien kanssa oma MSN-yhteisö. Sinne ovat tervetulleita kolmatta lasta odottavat ja kolmatta lasta yrittävät!!
Tule sinäkin sinne. Tää on ihan uusi juttu, eli tällä viikolla perustettu, joten kaikki nyt innolla mukaan!!!
http://groups.msn.com/Kolibrit
Antzu, joka ei tiedä kuuluako yrittäjiin vaiko odottajiin :o
Tuntemukset samanlaiset. Olen niin väsynyt ja vetämätön. Meille on tulossa vieraita kahtena seuraavana viikonloppuna. Miten ihmeessä jaksan ja pitäisi vielä pitää tätä salaisuuttakin?
Huonovointisuuttakin on tasaisesti pitkin päivää. Valion appelsiinimehulla meikäläinen saa aamun aloitettua. Se on niin raikasta, että sen jälkeen voi sitten syödä muutakin. Ja ruokahan on minulle tässä raskaudessa maistunut!
Eka neuvola on keskiviikkona. Sehän nyt on sellainen läpihuutojuttu. Tärkeintä on, että saa sen ultra-ajan sovittua.
No niin, kohta saunaan (ei saunasiideriä :( ), karkkia masuun, tv:n töllötystä, mies varmaan tykkäisi jostain muustakin...
Jospa tänään jaksais...
Tämäkin vielä kaiken väsymyksen lisäksi. Jouduin oksentamaankin tänään.
Onkohan kaikki kolibrit jo siellä yhteisössä?
Eli heippa vaan kaikille kolibreille!
Tänään sitten plussasin (kp27/27-30) vähän ajoissa. Olin suunitellut tekeväni testin keskiviikkona, mutta kun en millään malttanut pitää näppejäni erossa. No onneksi ihan selkeä vahva plussa pläsähti näyttöön....
Nyt sitten tässä valmistaudun tuohon ihanaan ja pitkään odotukseen :).
Makkonen ja Kalaäiti tossa kirjoituksissaan palautteli mullekkin mieleen noi pahoinvoinnit. Huh.. mulla kummastakin aikasemmasta raskaudesta todella kauheat pahoinvointi muistikuvat... Onneksi ovat kestäneet suhteellisen vähän aikaa, noin kaksviikkoa.
Mutta innolla täällä teidän kanssa odottelen ja ihanaa kun meillä oma kolibri pino on!!!!!
Intoa uhkuen Mamseli
Makkonen, vielä eilen olisin yhtynyt sun ¿valitusvirteen¿ väsymyksestä, mutta mulla on tänään joku aivan käsittämätön yli-aktiivinen-hyper-super-energinen päivä! Melkein pelästyin aamulla, kun en ollutkaan aivan järjettömän väsynyt, vaan jaksoin nousta sängystä ihan reippaasti. Oltiin muksujen kanssa kaikki jotenkin hyväntuulisia (saattaa johtua siitä että on perjantai) ja nuorimmainen jopa rapsutteli mun kanssa auton ikkunoita puhtaaksi! Siis aivan IHANA aamu!
Täällä töissäkin olen saanut pitkästä aikaa jotain tehtyä, koko tammikuu onkin mennyt enemmän tai vähemmän seiniä tuijotellessa ;o)
Niin ja mun pirteyttä lisää vielä se, että eilen ja tänään on vatsaa nipistellyt... Alan olla ihan varma, että ne ovat vauvan ensimmäisiä liikkeitä!! Ihana tunne, sellaista kutittelua vatsanahan alla!
Nyt on pakko jatkaa hommia, että pääsee kohta syömään. Mutta palailen vielä myöhemmin!
Pirteää perjantaita!
Kirppu06 ja Sintti 14+3