Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oireeton hiiva, miten on mahdollista?

02.02.2006 |

Eli menossa rv14, eilen lääkärineuvolassa omasta pyynnöstäni ottivat näytteen emättimestä. Syy miksi sitä pyysin on että papa jäi ottamatta nyt kuopuksen syntymän jälkeen, ja kerran löytyi papassa joku oireeton bakteerifloora juttu ja nyt on sit vaivannut mieltä että ei oissitä taas kun olen raskaana... tämän näytteen piti antaa viitteitä siitä oisko sitä. En siis edes epäillyt hiivaa, senkin olen kerran elämässä kokenut ja oireet oli kyllä kamalat silloin. Ja nyt lääkärikin sanoi että limakalvot näyttää tosi terveiltä että tuskin on hiivaa, mutta niin vaan oli=/...

Miten on mahdollista että en tunne mitään oireita, ei valkkaria norm.enempää tai pahemman hajuisena tms...??? Canesteenia nyt hain mutta harmittaa ajatus että miten ois käynyt jos en ois itse halunnut testattavaksi, miten siitä ei sisätutkimuksessakaan näkynyt mitään oireita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lääkäri huomasi sisätutkimuksen yhteydessä rakenneultrassa hiivan... eikä mulla itelläni ollut mitään aavistustakaan, että sellainen oli päällä. Ja lääkäri sitten sanoikin, että hiiva on kovin yleinen raskausaikana eikä sitä välttämättä tarvitse mitenkään lääkitä edes jos ei oireile. Mä kyllä hain apteekista kuurin ja käytin sen.

Vierailija
2/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa lääkärineuvolassa (rv 11) lääkäri päätti ottaa papan, kun edellisestä oli vuosi aikaa. Siinä havaittiin lievä hiivatulehdus, joka ei siis ollut oireillut mitenkään. Neuvolasta sanottiin, ettei kannata lääkitä oireetonta hiivaa, joten en sillä erää lääkettä hakenut. Myöhemmin (rv 26) alkoi oireilla, jolloin olin sitten yhteydessä neuvolaan, josta suositeltiin canestenin 3 x 200 mg kuuria raskauden aikana. Oireet helpottivat kyllä heti. Hiiva on ilmeisesti erittäin yleinen raskauden aikana, ja voi usein olla ihan oireettomanakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainoa oire oli erittäin lievä kirvely jonka luulin johtuvan virtsatietulehduksesta, mutta lääkärin diagnoosi oli yllättäen hiiva. En tiedä hoitamisesta joka tilanteessa mutta itse olen jo loppuviikoilla joten lääkärin mielestä kuuri piti ottaa koska se kuulemma voi muutoin tarttua vauvaan synnytyksessä.

Vierailija
4/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän helpottaa tietää että näin todella voi olla ettei oireita ole, eipä sitä älytöntä kirvelyä ja kutinaa kyllä haluakkaan kokea. Mulle tosiaan terkka sanoi heti että nykyään lääkärit kehottaa hoitamaan hiivan aina kun se todetaan raskaana ollessa, vaikka ei ois oireitakaan=/? Kurja kyllä käyttää mitään lääkkeitä mutta kait se on luotettava ja uskallettava käyttää...

Tuli vaan jotenkin epäilevä olo nyt kaikkeen, esim.just sen streptokokinkin suhteen(serkun lapsi kuoli kun sai synnytyksessä sen tartunnan)että näkyykö muka sen oireet limakalvolla kun ei näy hiivakaan... pitääköhän pyytää siitä testi seuraavaksi=(?