Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on olla vajaa kaksivuotiaan ja 3,5 vuotiaan kanssa kotona?

Vierailija
02.02.2006 |

Harkitsen josko lähtisi töihin, mutta jos tuon ikäisten kanssa olisikin hauska olla kotona? Nyt pienenpi 1 v. 4 kk. ja aika raskastahan tämä on ollut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jo helpompaa, kun kumpikin syö, pukee ja pissii pottaan itse. Leikkivät yhdessä mielellään, mutta myös riitelevät koko ajan.

Eli periaatteessa ihan mukavaa tavallista lapsiperheen arkea, mutta toisinaan taas raskasta. Lapset ovat olevinaan yhtäaikaa niin isoja ja samaan aikaan niin pieniä. " Minäitse" haluaa tehdä kaikkea vaarallista tai ei-suotavaa itse, mutta seuraavalla hetkellä on täysin autettava ja pikkuinen.

Vierailija
2/3 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi toki nukkuu päiväunet, mutta isompi ei enää. Puuhailu ja toiminta on erilaista, paljolti tietty vielä perushoitoakin, mutta kuvioon on tullut enemmän tekemistä. Tarkoitan siis ettei kaikki aika mene siihen että vaihda vaippa-syömään-nukkumaan-vaihda vaippa-syömään jne. rumbaan, vaan me askarrellaan, leivotaan yms. Ja lapset leikkivät enemmän yhdessä, joten minullakin on jälleen se Hesarin lukurauha :)

Itse vastaavien pohdintojen edessä, mutta ajattelin että näistä hetkistä pääsee nauttimaan vain muutaman vuoden ajan, työelämää jäljellä vielä sellaiset kepeät 30 vuotta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat omatoimisempia ja isompia. On yhteisiä leikkejä ja ymmärtävät retkien ja muiden menojen päälle enemmän.