Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki äiditkö pyykkää ja siivoaa, kun lapsi nukkuu??

Vierailija
02.02.2006 |

Hä??

Minä en todellakaan. Mä syön pitkään ja hartaasti, keitän kahvit ja luen lehdet. Ja surffaan netissä. Joskus otan jopa päikkärit.

Siivoilen sitten lapsen ollessa hereillä.

Mä en käsitä äitejä, jotka ei koskaan muka ehdi tekemään mitään. varsinkaan omia juttuja. Mulla on ainakin aikaa itseasiassa aika paljonkin- ja kyllä, myös meillä leikitään, ulkoillaan ja askarrellaan.

Eikä kämppä todellakaan ole mikään sikolätti. Ei ehkä kelpais Glorian kanteen, mutta meille kelpaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunien aika on sitä omaa aikaa, jolloin laiskottelen hyvällä omalla tunnolla! Siivoillaan ja pyykätään joko lapsen kanssa tai sitten iltaisin ja viikonloppuisin kun ollaan kaikki kotona.

Vierailija
2/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on viisi ja minä kyllä ymmärrän hyvin, että omaa aikaa ei kaikilla äideillä ole, ei juuri itsellänikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön, luen lehteä ja joskus teen vähän töitä lapsen nukkuessa. Mutta en tottavieköön siivoa.

Meillä poika rakastaa imuria, joten imuroimme aina pojan kanssa yhdessä. Ja sitä paitsi mies vastaa vessojen siivouksesta, yleensä muutenkin siivoamme yhdessä.

Vierailija
4/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etteikö joillakin ole aikaa lehden lukuun? Pah, en usko moista! Minä nipsasen omaa aikaa vaikka mistä. Aamuisin luen lehden ihan rauhassa, järjestelykysymys. Herään vaikka hieman aiemmin, jotta ehdin aloittaa kaiken rauhassa.

Samoin pyykkään, kokkaan, tiskaan ja siivoan lastenhoidon lomassa. Kyllä naiset pystyy tekemään monta juttua yhtäaikaa :)

Vierailija
5/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin otan rennosti kun muksut nukkuu.. Kahvia juonu taas niin että huonoo tekee! -Siis muksut nyt unilla.

Mää kyllä vähän kohentelen paikkojakin, varsinkin jos muksut nukkuu pitkän kaavan mukaan.. :)

Semmoset hommat on hyvä tehä lasten nukkuessa joita ei joko viitsi tai voi tehdä kun ne on hereellä. Esim. mää tykkään pestä vessan ihan omassa rauhassa, ilman että 1- vuotias ihmettelee ja haluaa pestä kanssa pyttyä!

Vierailija
6/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teillä on noin paljon aikaa. Jos teillä on vain yksi tai kaksi, niin onhan se selvää, että aikaa jää vaikka kuinka, sehän on kuin lepolomalla olisi.

Vierailija
7/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hiukan hankalaa tuollasen vilkkaan pojan kanssa laittaa astioita koneseen ja koneesta kaappiin. Olisivat kaikki kalleuteni pirstaleena lattialla jos se yhdessä tehdään. Joten se on pakko tehdä pojan unien aikaan. Toki teen päiväunien aikaan myös kaikkea kivaa!

Vierailija
8/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä muuten oo koskaan omaa aikaa. Tosin meille on toinen tulossa että sitte voi tahti muuttua ettei omaa aikaa ainakaan alussa niin paljon ole, mutta asioiden on tapana järjestyä :)

Lattiat yleensä pesen kun muksu nukkuu, sen teen kerran viikossa. ja mies auttaa tarvittaessa. Lapsi rakastaa imuria joten imuroidaan aina yhdessä.

Nyt penska nukkuu joten surffailen netissä ja joskus huilailen tai luen kirjaa. Ei onnistuis lapsen hereillä ollessa. Kitisee heti jos istun koneella.

Vierailija
9/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luonteeltani ahkera, aikaansaava ja jaksava. Silti minulla ei ole koskaan aikaa laiskotella. En vain kertakaikkiaan ymmärrä, missä välissä niin tekisin. Silloin kun lapsia on vasta 1 tai 2, aikaa löytyi vielä ihan reilusti, mutta nykyisin suurperheen äitinä en sitä mistään ehdi ottaa. Eipä silti, ei ole koskaan miehelläkään aikaa lukea edes sitä lehteä.

Vierailija
10/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia meillä kolme, vanhin esikoulussa...

Vierailija
11/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenkin kanssa, mutta silitys ei onnistu 1,5 vuotiaan kanssa turvallisesti.

Illat ja viikonloput on sitten perheen yhteistäaikaa, eikä mitään siivousta varten.

Vierailija
12/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hyvin voi sen ollessa hereillä tehdä kotihommia. Paitsi tiskata: silloin toinen roikkuu lahkeessa ja huutaa, tai istuu syöttötuolissa ja huutaa :/ No, silloin kun pitää tiskata niin pistän miehen viihdyttäjäksi tytölle.

Kun likka nukkuu, teen omia juttujani, eli luen tai olen netissä, joskus piirrän tmv.

En kyllä silti elämää yhdenkään lapsen kanssa sanoisi lepolomaksi, kun klo 8-21 välillä on yksi tauko (=päikkärit), eikä ruokaa tai vessassakäyntiäkään saa hoitaa rauhassa kuin aamulla ja illalla miehen ollessa kotona ;)

Vierailija
13/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää nt kohdistako ap:tä kohtaan mitään vastarintaliikettä, vaikka tällä yski lapsi oliskin itsepä olette muksunne hankkineet! Ei siitä muita voi ' syyttää' kuin teitä itteänne. Kipa sen tiesitte, ettei sitä omaa aikaa ole, jos talossa ravaa lapsia ku vilkkilässä kissoja?

mulla kaksi lasta ja molemmat nukkuu 2-3h päivässä. sen ajan otan itselleni enkä todellakaan siivoa!

Vierailija
14/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut tää on aivan ihanaa elämää! Kotiäidit tekee niinku tekee, uraäidit ihan sama juttu. Kyllä sitä paitsi kotiäideilläkin saa olla se pakollinen kahvi- ja lounastauko, kuten töissäkäyvillä on. Eihän sitä muuten sais koskaan syödä rauhassa.

Mun mies, joka siis työssäkäyvä, sanoo aina loman jälkeen palaavansa LOMALLE, siis työpaikalle. Siellä se saa sentään surffata netissä, lukee päivän lehdet ja istua kaffepaussilla eikä kukaan roiku lahkeessa kiinni

Vierailija
15/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä siivosin, mut en yleensä :)

onneksi lapsi on jo isompi, saa tehdä itsekin enemmän mitä haluaa :)

Vierailija
16/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina joku heistä päiväsaikaan hereillä, on todella harvinaista että pienemmät nukkuisivat yhtäaikaa, joten pyykkään ja siivoan miten sattuu ehtimään..netissäkin olen vaikka tuossa leikkivät.

Vierailija
17/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ukko tulee tösitä siinä kuuden aikaan ja alkaa leikittää poikaa ihan omasta tahdostaan ja koska niin haluaa! En kylläkään yleensä siivoa iltaisin vaan aamupäivisin, vaikka poika onkin hereillä. Meillä imuroidaan kerta viikossa, luututaan kerta kuukaudessa ja päivittäin van siistitään ja pestään ehkä koneellinen pyykkiä.

ja kyllä: meillä on oikein nättiä ja puhdasta enkä koe olevani mikään löhöilijä.

Mieleistäni lasten on hyvä nähdä, miten siivotaan ja laitetaan paikkoja kuntoon. Niin niistä kasvaa vastuuntuntoisia aikuisia eikä äidin helmassa 3-kymppisinä makaavia poikamiehiä.

Vierailija
18/18 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nukkuessa mäkin vedän lonkkaa, joskus otan päikkärit itsekin. Jokainen kotiäiti tietää kyllä, että lapsen kanssa intensiivisesti oleminen on aika rankkaa, jos ei ole itsekin lapsen tasolla. ;) Kyllähän työssäkäyvätkin pitävät taukoja, useimmiten kaksi kahvitaukoa ja ruokatauon. Kotiäidillä se tauko on vaan kerran päivässä. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi