one step raskaustestin luotettavuus
olen nyt testannut kahtena päivänä one step testillä.
molempina päivinä on tullut kaksi viivaa mutta toinen viiva on hävinnyt
n.10 min kuluttua ja kontrolli viiva on vain jäänyt..
mitäs se mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (13)
ne on niitä mammaksi sivuilta tilattu joissa arvoissa on se 25/hg tai jotain.
ei aconeita. niissä ei lue tosiaan muuta kuin one step.
Useimmissa testeissä sanotaan, ettei vastausta saa lukea enää tietyn ajan jälkeen, vaihtelee 10 min - tunti. Vain Predictorissa (muistaakseni) sanotaan, että tulos on pysyvä. Eli oikea tulos on se, jonka luet mainitun " vaikutusajan" jälkeen. Korjatkaa, jos olen väärässä. :)
Piti vielä onnitella niistä kahdesta katoavastakin viivasta!
Jos sua kovasti epäilyttää, ota yhteys testin valmistajaan/maahantuojaan, luulisi testissä olevan joku kontakti. Tai vaihda merkkiä kokeeksi.
sellainen tuli mieleen, että ethän luule testiviivaksi sitä liuskatesteissä usein olevaa imutyynyn väriviivaa?! Testiviivan paikkahan on siinä valkoisella alueella, tarrojen välissä. Imutyynyn värin viivaraja saattaa näkyä siinä juuri pehmeän kohdan päädyssä, valkoisen tarran kohdalla.
kyl se viiva ihan siinä testi osiossa oli... jonkin verran tullut noita testejä
tullut tehtyä kun yritystä on takana 1 vuosi.... :(
sitä rajaa vois kyllä luulla sellaiseks myös ovis testeissä...
kiitos onnitteluista mutta taidan testata maanantaina jollain muulla
testillä... ei oikeen osaa uskoa että olis onni ollu myötä.
Itsellä samanlainen kokemus samasta testistä. Mieskin näki viivat. Mutta menkat tulivat kuitenkin, päivän myöhässä. Kyseiset testit ainakin www.raskaustestit.com sivuilta vetivät pois myynnistä ja palauttivat valmistajalle tutkittaviksi, koska niissä oli ongelmia. Juuri kuvailemiasi ja sitten outoja punertavia läiskiä testialueella..
Itse en tuohon testiin enää luota, muuten kuin siinä tapauksessa että plussaviiva on lähes identtinen kontrolliviivan kanssa.
Toivotaan kuitenkin, että sulle se ihka oikea plussakin napsahtaa pian ruutuun!! =) ++++++onnea!
glemei
mä sain vastauksen mammaksi toimistolta.
siellä väittivät minulle että en osaa katsoa testiä vaan luulen että se
on se imutyyny raja... heh (vuoden testallut ja tottunut käyttämään ovis testejä eli kokemusta on)
kokeilin tässä parina päivänä uni stepin testiä ja niihin on tullut erittäin heikko haamu..
ajattelin mennä ensi viikolla verikokeisiin saadakseni varmuuden.
toivottavasti nyt olis tärpänny ja vuoden yritys palkitaan :)
plussa onnea++++
mammaksin ja kotitestien (jotka vedettiin pois markkinoilta) one step-testit eivät ole samoja, olen käyttänyt molempia. lähes jokaisen testimerkin nimessä on " one step" koska se kertoo testistä, sen helppoudesta.
Jos viivan saa testiviivan paikalle, tarkoittaa se raskautta. Eri asia sitten on, meneekö se kesken vai ei. Jos menkat alkavat pian, se tarkoittaa luonnollisesti aikaista keskenmenoa, ei viallista testiä.
..on antanut haamun, niin siihen sitten jo alkaisin uskoa!
Tuuthan kertomaan kun saat selvyyden asiaan!
++++++++++++++++onnea!!! =)
glemei
ensinnäkin kiitos vastanneille....
tänään sitten kävin terveyskeskuksessa ja kyllä sielläkin heikosti
positiivinen tulos tuli...
ensi viikolla täytyy vielä viedä uusi testi josta katsotaan onko viiva vahvistunut...
toivottavasti " tahmatassu" pysyy vauhdissa mukana seuraavat 9kk..
plussa onnea myös muille
Riippuu minkä merkkisiä nuo testit ovat. Nimittäin varmaan lähes kaikki raskaus- ja ovulaatiotestit ovat one step-testejä, se vain tarkoittaa, että ovat helppokäyttöisiä tms. Onko niissä valmistajaa?