Autattehan aloittelijaa - Onko noilla Smart balls-kuulilla ja " perinteisilla" geishakuulilla jotain olennaista eroa?Kummat kannattais ostaa(en oo ikina kayttany),hintaeroa n.10e
Kommentit (6)
Muistaakseni samaa hintaluokkaa Smartballsien kanssa, 20 egee.
Näissä myös 2 palloa narussa kiinni, ja päällys hygienista silikonia. Tulee monesti pidettyä koko päivän, kun myös tuntuvat jotenkin " hyvältä" siellä pimpsassa.
Voiko mitään näistä kuulista käyttää jos ehkäisynä on kierukka? Ohjeiden mukaan tamponia ei pitäisi käyttää, koska se voi takertua kierukan lankoihin. Voiko kuulat siis takertua?
Itse olen käsittänyt että tamppoonien käyttöä kierukan kanssa toppuutellaan vain kohoavan tulehdusriskin takia?
Ei kai se nyt sieltä niiiiiiin helposti ulos tule?
Ja Tulehdusriski tulee siitä jos on useampia partnereita. Siis neuvolan ohjeiden ja potilasohjeen mukaan. Se miten helposti se tulee ulos, riippuu varmasti ihmisestä. Joillakin kuukautisten supistuksetkin voivat siirtää kierukkaa. Siis eihän se sieltä ulos tuu, mutta jos se siirtyy, esim lankoja ei tunne kun sormin koittelee, niin ehkäisyteho on silloin huonompi.
Voisi olla geishakuulien käyttäjät vähissä, jos ei saisi kierukan ollessa niitä käyttää?? Melko monella tutullanikin kierukka, ja tiedän ne geishakuulatkin heidän omistavan.
Myös tamponin käyttö sujuu ongelmitta kierukan kanssa.
smart balls' it on aika isot (3,5 cm?!) ja monet muut on aika pieniä. Synnytyksen jälkeen kannattaa aloittaa isoista. Smartballsin materiaali on miellyttävää (silikonia?), itse pelkään metallisista halvoista nikkeliallergiaa ym.
t. smartballsit omistava ja materiaalista tykkäävä