Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan tännekin, kertokaa kokemuksia hormonikierukasta?

01.02.2006 |

Paperilla kuulostaa tosi hyvältä, onko myös todellisuudessa? Plussat ja miinukset?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat melkein kokonaan loppuneet, tosi niukkaa vuotoa vaan.Saat varmaan paljon huonojakin kokemuksia tänne, mutta suurimmalle osalle sopii.

Vierailija
2/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on plussaa: eritoten se, ettei menkkoja tule kuin kaksi kertaa vuodessa.

Olisiko ehkä enemmän tullut finnejä naamaan, kun sen laitoin. Eli joudun tavallista ahkerammin putsaamaan naamaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan laitto ei ollut miellyttävää, mutta ei erityisen kivuliastakaan. Nopeasti se ainakin kävi. Tiputtelun sanottiin voivan kestää jopa puoli vuotta, mutta nyt ainakaan ei tiputtelua ole. Saa nähdä sitten kun menkat taas alkavat. Kuukautiset kuulemmat muuttuvat monilla lähes olemattomiksi.

Inhottavaa olivat kovat alavatsakivut, jotka jatkuvat vieläkin satunnaisesti. Minulla ei ollut päänsärkyä tms.

Vierailija
4/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alapää kuivui, kuumotti, kirveli. Tuli mieleen kaikennäköistä (esim.sukupuolitauti) mutta kolmas gyne hokasi ongelman ja kierukka poistettiin ja pikkuhiljaa parannun.Myös hiukset rasvottuivat älyttömästi.

Olisin tykännyt pitää, oli helppo ja vaivaton enkä niitä menkkojakaan yhtään kaivannut...

Vierailija
5/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni kuulen lisää! Sitä vielä kysyisin että onko teillä kokemusta esim pillereistä ennen kierukkaa että jos vertaatte niin mitkä on erot? Mä olen nyt syönyt cerazettejä ja on ollu ihan kamalaa... Jokin vuosi sitten söin yhdistelmiä ja ne meni ihan ok mutta ei ollut mulle kuitenkaan mikään optimaalisin vaihtoehto.

Vierailija
6/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on just ollut samoja oireita cerazettejen kanssa. Sen lisäks vähän kun raskausoireita, eli huonoa oloa, lämmönnousua jne. Olen vaan kuullut että kierukassa sitä hormonia vapautuu tasasemmin kun pillereissä eli olisi kropalle helpompaa.

Vierailija
7/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hormoonikierukka kahteen otteeseeen. Ekan poistin noin 2 vuoden jälkeen. Haluttiin vauva. Nyt tää toinen on ollut vuoden. Eikä mitään negatiivista oo sanottavana. Kuukautiset on tullut " normaalisti" koko ajan. Eikä kierukan laiton jälkeen ollu mitään tiputtelu vuotoa.

Vierailija
8/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin aikanani Femodeneja 9 vuotta, ja ne sopivat täydellisesti. Jossain imetyksen välissä söin minipillereitä vähän aikaa, eikä niistä ole jäänyt mitään muistikuvaa.

Eli oletan, että minulle sopii mikä tahansa hormonaalinen ehkäisy.

Vierailija
9/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa toisessa ketjussa luin että jollekin oli laitettu kierukka vaikka ei ollut menkat, joku taas oli ensin syönyt yhden pillerilevyn niin että kuukautiset oli saatu alkamaan. Toivottavasti täälläkin joku vastaava tapa, mulla on ikävät kokemukset että olen saanut pillereiden lopettamisen jälkeen odottaa 8kk kuukautisia ja niin kauan en haluaisi odottaa ennen kun saan kierukan. Sekavaa sepostusta mutta kiitti joka tapauksessa!

Vierailija
10/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako kenelläkään mielialaan?

Vierailija
11/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis hormonikierukan!

Vierailija
12/21 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aikaa nyt n. kolme vuotta. Nyt epäillään, että kierukka on jossain elimistössäm, kun raskautta ei kuulu ja menkat tosi niukat..Tää on kyllä varmaan aika harvinaista.

Vierailija
13/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne ole metallia? Mietin vaan että mitä ne siellä aiheuttaa miehen värkille ja omille limakalvoilleni. Mulla on kohdunsuu jotakuinkin puolessa välissä emätintä eli siitin menee siitä ihan reilusti ohi. Voiko ne langat seivästää kalun niin ettei sitä enää saa ulos? Ja omatkin limakalvot on tosi herkät ja haavautuvat helposti, eikös sellaiset eestaas hinnautuvat raudat siellä kohdunsuulla revi sitä auki?

Vierailija
14/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla h.kierukka oli täydet 5 vuotta.

Miinusta: alussa 3 kk tiputteluvuotoa, langat pistelivät miestä ikävästi yhdynnässä ensimmäiset pari kuukautta, kunnes painuivat syvemmälle, seksihalut katosivat aika tehokkaasti, kierukan pois oton jälkeen meni n.10 kk ennenkuin hormonit palasivat ennalleen

Plussaa: pms-oireet hävisivät tyystin, samoin kuukautiskivut. Menkat loppui kokonaan noin kolmen kuukauden päästä laitosta

Vierailija
15/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurauksena tietenkin nyt vähän päälle yksivuotias poika :-). Lääkäri sano että se on varmaan tullut ulos melkein saman tien mikä kyllä selittää sen että minulta EI jäänyt esim menkkoja pois ja muutenkin meno jatkoi samanlaisena kuin ennen kierukan laittoa, kun ei ollut mitään aikaisempaa kokemusta kierukasta niin oli vaikea tietää ettei olotila tainnutkaan olla " normaali" olotila kierukan kanssa.

Vierailija
16/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin 5kk hormoonikierukan kanssa,sitten otatin pois ja vaihdoin takaisin kuparikierukkaan.Mulla oli sivuoireina: päänsärky,masennus,HALUTTOMUUS (evvk),hiukset rasvoittuivat ja limakalvot kuivui (alapää oli siis kuiva kuin sahara).Ihan kuin olis ollut vaihdevuodet,se oli ihan kamalaa.Mies sanoi mulle että olin koko ajan pahalla tuulella,koko perhe kärsi mun kierukasta ;).En ota enää koskaan hormonaalista ehkäisyä,se ei sovi mulle.Sama juttu pillerien kanssa.Mieluummin kestän runsaat menkat kuparisella kuin hulluuden hormooneilla.

Mutta sopivuus on niin yksilöllistä...tuli vaan aika kallis kokeilu :/

Vierailija
17/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

runsaasti hormoonia jos kuukautiset jää kokonaan pois! Mua ärsyttää kun mullekin gyne suositteli mirenaa ja kehui kuinka vähän hormoonia tulee vrt.pillereihin.Joopa joo...ihan samat oireet kuin pillerien kanssa.

Minusta se oli epämiellyttävää että kuukautiskierto ei ole normaali,tuntui että oli koko ajan pms-oireita,se ei ole luonnollista.Hitto enää en työnnä ylimääräisiä hormooneja kehooni,se on vissi.Mies saa mennä sterilisaatioon,lapsiakin on jo kolme.

T.edellinen

Vierailija
18/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voisi olla tyytyväisempi. Alkuun oli tiputtelua pari kuukautta ja sen jälkeen menkat loppuneet kokonaan. Pms-oireet on edelleen, että tiedän suunnilleen että nyt on varmaankin menkkojen aika, vaikka vuotoa ei tule. Siis minulla oireet ovat ärtyisyys ja itkuisuus. Mutta siis TODELLA tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
19/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harmittaa kun en ottanut kuparikierukkaa (sellaisestakin kokemusta).

Vaikka mulla on aina olleet runsaat kuukautiset, ne on sitä edelleen ja sen lisäksi vielä tiputtelee kaksikin viikkoa (kuparin kanssa 5:ssä päivässä ohi).

Haluttomuus, päänsäryt, finnit, mieliala, turvotus, mahakivut....

Ei ikinä enää!

En vain raaski käydä otattamassa pois, kun oli niin kallis. Pari vuotta vielä kestettävänä.

Vierailija
20/21 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tää ehkäsyasia on näin hankala - huomaa että ei oo luonto tarkottanut...

Mulla on näistä cerazetteista ihan kaameat kokemukset, lopetin joku aika sitten ja olo on nyt niin kun toisella planeetalla, oli niin masentunut, kiukkunen ja huonovointinen, nyt kaikki se on poissa.

Mulla oli joskus aikanaan yhdistelmät ja vaikka niissäkin oli huonot puolensa niin en kyllä muista tällasia reaktioita. Kuvittelen siis että tuo hormonikierukka sopisi paremmin kun minipilerit. Mutta sit toisaalta, jos kuitenkin tulee tollaset oireet, höh. On niin ihana olo ilman hormonaalista ehkäsyy mutta ei me nyt näinkään voida olla.

Kent

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän