Mitä syöttötuolia suosittelisit?
Jokunen aika sitten oli tästä aiheesta gallupia vaan eipä pääse niiden viestien sisältöä enää näkemään. Eli kertoisitteko taas kokemuksianne:
Mikä syöttötuoli teillä on, mitkä ovat hyvät ja huonot puolet?
Kommentit (10)
Plussaa myös eri värien saatavuus. Miinuksia en keksi muuta kuin sen että kaaren kanssa ahdas, iso kokoinen lapsi ei välttämättä mahdu. Mutta en tiedä kuin yhden lapsen joka ei mahtunut ja hän oli tosi isokokoinen.
on myös meidän käytössä. Ja hyvä onkin!
Uusimmassa 2+ lehdessä oli muuten esitelty muutamia erilaisia malleja, kannattaa katsoa. Lehden vertailussa Tripp Trapp ei ollut edes kalleimmasta päästä.
Tripp Trapp on tukeva, minusta kaunis nätteine pehmusteineen, helppo putsata kun osat ovat sileitä. Ja kuten aiemmin todettu, muuttuu ja kasvaa lapsen mukana. Puuosille on 7 vuoden takuu.
Huonona puolena voisin keksiä sen, että olen jo pariin kertaan kolauttanut varpaani tuolin taaksepäin kääntyvään jalkaan... tosin kolauttelen varpaitani milloin minnekin :)
Ja meidän neiti on onnistunut piilottamaan perunamuusiaan tuolin nahkaisen jalkojen välistä kulkevan turvavyön lenkin sisään. Sieltä putsaus hiukka hankalampaa.
Kaikenkaikkiaan, huonot puolet ovat aika vähissä.
*kilk kalk
Mä suosittelen sellasta ihan perinteistä syöttötuolia, minkä saa taitettua myös lapselle pöydäksi ja tuoliksi!! Erittäin näppärä, halpa ja lapsi tykkää. Istuma tilaa on tarpeeksi. Meillä ainakin poika on tykännyt kovasti... varsinkin siitä kun oma pöytä edessä... :)
Meillä on kotona Tripp Trapp ja mummolassa tavallinen, ei-taittuva, puinen syöttötuoli ja eron kyllä huomaa! Trappi on ihan uskomattoman tukeva, saa olla melkoinen fakiiri, että sen saa kaatumaan. Lisäksi istuintila on rajattu (voi tosiaan jollekin olla liian pieni, hyvin meillä vielä kuitenkin mahdutaan 75 cm:n ja 10 kg:n mitoissa), joten lapsi ei pääse Trappissa venkoilemaan. Sen sijaan köykäisemmässä tuolissa meidän poika häärää ja väkkäröi minkä kerkeää ja on pari kertaa meinannut saada tuolin rytkyttämällä kaatumaan.
Kaikki on jo sanottu, mutta minun mielestä hintakaan ei ole paha. Tuoli on hintansa arvoinen, ehdottomasti!
On ollut käytössä koko ajan yli kuuden vuoden ajan. Ainoa " vika" on että jalka tasolta on lakka alkanut kuluman (joka sekin on normaalia kulumista). Tuoli on yhtä tukevarakenteinen kuin ostettaessa eli ei ole ajan kuluessa käytössä löystynyt.
Mistään hinnasta en muuhun vaihtaisi.
Minä suosin sitä aivan perinteistä puista syöttötuolia!!! Tämä on minun hlökohtainen mielipide: mutta en ottaisi meille mistään hinnasta sitä tripp trappia (vai mikä lie) on niin karsean näköinen hökötys, että ei ei kiitos!!!
Ja tykkään kyllä kovasti. Saa taitettua myös pöydäksi ja tuoliksi, on edullinen ja mielestäni nätin näköinenkin!
Kiitos kaunis vastauksista! Pitää vielä käydä jossakin hiukan koeistumassa noita tuoleja ja tehdä sitten lopullinen päätös =)
+ käyttöikä pitkä, lapsi oikealla korkeudella pöytään nähden silloinkin kun
ei enää syöttötuoliin mahdu.
+ tukeva
+ hyvä jälleenmyyntiarvo
+ monipuolisesti säädettävä
+ turvakaari herppo asentaa, aina syöttötuoli kavereidenkin lapsille,
silloinkin kun oma istuu siinä jo ilman kaarta
+ pitkä takuu
- kallis, kannattaakin etsiä käytettyä
- ulkonäkö ei viehätä kaikkia