miten saa tunnit päivässä riittämään?
joo, jotkut eivät keksi tekemistä ison lapsilaumansa kanssa, ja meikäläinen ei saa yhden lapsen kanssa aikaa riittämään lapsenhoitoon, kodinhoitoon, freelance-työhön (noin 35 tuntia viikossa, työaika aamu, ilta ja viikonloput), itsensä kehittämiseen (kielet), liikuntaan, ihmissuhteisiin (oma siippa, sukulaiset ja ystävät). Tämä on minun vapaa hetkeni, kerran päivässä, parikymmentä minuuttia omaa aikaa, joten antaa tulla nyt, vinkkejä miten tunti venyy tunniksi ja vartiksí, edes. Nukun kuuden tunnin yöunet ja puolen tunnin päikkärit.
Kommentit (7)
mutta jotkut ovat järkevämpiä ajankäytössään kuin toiset. Olisin kaivannut käytännön vinkkejä itseäni kekseliäímmiltä mutseilta, miten "säästää" aikaa. Olen oikeasti aika tohelo tyyppi, epäkäytännöllinen, mutta tarkoitus on yleensä hyvä...
Yhdistä kotityöt, liikunta ja kielenopiskelu kuuntelemalla kielikasetteja samalla kun touhuat tai hölkkäät.
tajunnut sitä ajatusta,että "aikansa kutakin". Kaikkea ei voi eikä tarvitse saada yhtäaikaa. PItää keskittyä muutamaan tärkeimpään asiaan ja hoitaa ne.
mies meillä touhuaa mielellään kaikenlaista, tekee kotitöitäkin, mutta vasta kun hänelle vartavasten pitää sanoa mitä pitää tehdä, koska ja miten! Pitäisi varmaan ohjeistaa useammin.
Ja juu, kaikella on aikansa, on tärkeämpiä ja vähemmän tärkeämpiä asioita tietyssä elämäntilanteessa, mutta ei kai kaikesta tarvitse luopua äitiyden takia? Opiskelu on henkistä pääomaa, kuntoilu fyysistä, niin äitikin jaksaa paremmin - jos siis ehtii. Harmikseni olen muuttanut paikkakunnalle, jossa ei ole sukulaisia ja muista mahdollisia hätävaroja lastenhoitoon - eikä siitä ole kysekään, että haluisin itse mennä ja jättää lapseni hoitoon.
Kielikasetit oli myös järkevä idea, kiitos.
vuorokauteeni 3 tuntia lisää. :-DDDDDDDDDDD
ettei elämässä voi saada ihan kaikkea mitä haluaa
.