Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassu31!!

01.02.2006 |

Kiitos valtavasti rohkaisevista sanoistasi! Ihanaa kun ei ole yksin tällaisten asioiden kanssa. Kyllä vertaistuki vaan on tärkeää ja sitä ei kunnolla näköjään tajua ennen kuin sitä itse todella tarvii.

Punktio on siis huomenaamulla ja aika kiire tässä meilläkin on. Voiko sen tuloksen tosiaankin saada noin nopeasti?? Hataran muistikuvani mukaan eilen ultrannut lääkäri ja ylilääkäri puhuivat jostain fisistä. Tarkoittaako se just tota pikaista vastausta? Onko se jotenkin erilainen testimenetelmä tai jotain. Tiedätkö siitä sen enemmän?? Olishan se kyllä kivaa saada vastaus muutaman päivän sisällä, kun nyt olen varautunut reiluun kahteen viikkoon ja sitten täytyiskin ehkä tehdä todella nopeita päätöksiä... Tässä kun ei ole aikaa siihen 24 viikon rajapyykkiin kuin pari päivää yli 3 viikkoa.... Ite olen miettinyt asian näin, että jos tuloksena on 18-trisomia tai jotain muuta yhtä vakavaa (=lapsi ei elä kuin korkeintaan muutamia päiviä tai on syvästi kehitysvammainen) niin sitten keskeytän raskauden. Muutoin otamme vastaan mitä tuleman pitää.

Voimia myös teidän perheelle ja erityisesti tulevalle pojallesi!

Quest ja Minni 20+5

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, miltä sinusta tällä hetkellä tuntuu, ja siksi halusin rohkaista sinua/teitä päätöksessänne! Elikkä FISH-pikatesti on jonkinlainen liuskatesti, joka poissulkee tavallisimmat kromosomihäiriöt. Teillä on siis alttius tiettyihin kromosomihäiriöihin tällä hetkellä, joten punktion näyte lähetetään tutkittavaksi geenien tutkimuslaitokselle. Pikatestillä saadaan luotettava tieto alustavasti ja lopullinen testitulos viljelyn perusteella tulee muutaman viikon päästä. Korjatkaa viisaammat, jos puhun aivan puuta heinää:)!

Minulle punktion ottanut lääkäri soitti parin päivän päästä ja kertoi tulokset iloiset tulokset, muutaman viikon päästä keskussairaalalta vielä soitettiin varmennus asialle, että kaikki on ok niiltä osin.

Itse en osannut pyytää koko pikatestiä, koska menin täysin shokkiin. Lääkäri itse ehdotti meille tätä ja kätilö hoiti asian kiireellisenä. Uskon, että tekin saatte pikatestin, ja näin mielenrauhan jo muutaman päivän päästä. Me valvottiin ja itkettiin miehen kanssa kaksi yötä, kun mietittiin mahdollista kromosomipoikkeavuutta. Olisimme myös keskeyttäneet tämän raskauden, jos jokin kuolemaan johtama kehitysvamma olisi todettu.

Kerrothan kuulumisiasi, olette ajutuksissani, koska tiedän tuskanne määrän! VOIMIA JA VALOA TEIDÄN KOKO PERHEELLE!

Vierailija
2/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiosta on kotiuduttu ja kaikki meni hyvin, vaikka istukan läpi jouduttiinkin pistämään. Tekevät ilmeisesti kuitenkin sen perinteisen viljelyn kun lupasivat parin viikon päästä soitella tuloksia. Pääasia kuitenkin, että joskus tulevat. Nyt aika rauhallisin mielin tässä vaiheessa. Käyn sitten kertomassa tulokset kun ne saan. Toivotaan parasta!

Quest ja Minni 20+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, että nyt on punktio otettu:)! Kaikki menee parhain päin! Kaksi viikkoa odottelua on parempi vaihtoehto kuin 20 viikkoa epätietoisuutta! Olen ylpeä päätöksestänne punktion suhteen, juuri näin toimimme itsekkin.

Tuloksen jälkeen olen voinut rauhottua odottamaan pikkupoikaa rauhassa. Unohdin kertoa sinulle, että laajentuneet munuaisaltaat liittyvät sekä normaaliin raskauteen, mutta myös erilaisiin kehityshäiriöihin, lukien myös trisomiat. Teillähän tilanne on kutakuinkin samanlainen. Siksi punktio oli mielestäni hyvä vaihtoehto. Itse en saanut sairaslomaa loppupäiväksi punktion jälkeen, mutta en tosin muista mitään siitä päivästä töissä. Mutta, kannattaa ottaa pari päivää rauhallisesti ja punktiokohta on hiukan kipeä ja itselläni vatsa hiukan kipuili. Muista levätä muutama päivä! Kerro sitten kuulumisia, kun siltä tuntuu:)! VOIMIA JA JAKSUA TEILLE:)!

Vierailija
4/4 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunilta herätty ja olo ihan ok. Pistoskohta hieman aristaa ja vatsalihakset on kovilla, kun en osaa rentoutua. Mutta eiköhän tämä tästä:) Mulla jo valmiiksi sairaslomaa tämä viikko ja ens viikollakin vasta tiistaina olis töihinmeno, niin että tässä on onneksi aikaa lepäillä. Esikoisen aattelin kyllä huomenna pitää kotona, vähän niin kuin hyvitykseksi et äiti on ollut hieman muissa ajatuksissa. Reppana kovasti vakuuttelee, että äitillä on vaan peffa kipeenä kun en oo tietenkään oikeeta syytä hälle kertonut. Kovasti on huolissaan hänkin äidistä ja äidin voinnista. Ei taitais kyllä tulla musta näyttelijää, kun en yhtä 4vuotiasta pysty hämäämään=) Maanantaina kyllä olikin ihan oikeesti takapuoli kipee, mitä lie liitoskipuja. Töissä on satulatuolit ja niillä ei ole tässä vaiheessa yhtään hyvä istua... Tai kyllähän niillä istuu, mutta sen jälkeen ei tahdo päästä ylös eikä liikkeelle.

Palailen taas jossain vaiheessa kertomaan kuulumisia!