Mitä ajattelet perheestä, jossa lapsilla halvat vaatteet
Ulkoilupukuina Cirafia tms. Samat halpamerkit myös muissa vaatteissa, H&M:n tuotteita paljon. Myös petivaatteet Cirafia, jopa vauvalla.
En voi sille mitään, mutta itse en tekisi noin. Kyllä lasten vaatteisiin pitää panostaa eikä ostaa mistään Prismasta niitä halvimpia mahdollisia, kivikovia kenkiä.
Kommentit (72)
En tiedä, ovatko toisten lasten vaatteet halpoja vai ei. Siis en ajattele mitään.
Itsseasiassa mäkin tykkään viime ja tämän vuoden ciraf-mallistosta.... sitten meillä on gymboreeta ja ulkovaatteet reimaa ja remua. Kengät kavatia, eccoa ja superfittiä. Vähän mulla on epäilys että olen cirafeista maksanut enemmän kuin gymboreesta.
Ajattele ihan mitä haluat :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 19:49"]
Ulkoilupukuina Cirafia tms. Samat halpamerkit myös muissa vaatteissa, H&M:n tuotteita paljon. Myös petivaatteet Cirafia, jopa vauvalla.
En voi sille mitään, mutta itse en tekisi noin. Kyllä lasten vaatteisiin pitää panostaa eikä ostaa mistään Prismasta niitä halvimpia mahdollisia, kivikovia kenkiä.
[/quote]
Naurattaa sinunlaiset ihmiset!
Meillä on nuita käytössä, ajatella että niitä on ostettu lapselle ihan lahjaksi, esim. mummojen taholta. Käyttämättä ne vissiin sitten pitäs jättää, ettet vain sinä luule että me ei panosteta. Itse satsaan ulko/käyttövaatteisiin ihan sen vuoksi ettei tarvitse miettiä pitääkö ne tuulen ja veden. Mutta sitten ne muuta vaatteet voi olla kirpparia, halppistuotteita, uusia vaatteita yms. Petivaatteet on saatuja, ostettuja yms. Mutta mitä väliä, ei niitä käytetä koko ikää, vain pieni aika.
Mutta provohan aloituksesi tietty on.
Omille lapselleni ostan paljon merkkituotteita, mutta ei mua voisi vähempää kiinnostaa, mitä muiden lapsilla päällä. Eli en ajattele mitään vaatteiden merkkiin liittyen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:03"]
Hmm... mutta entäs jos ne vaatteet on ostettu halvalla Singaporesta, Pariisista, Milanosta, Nykistä, Lontoosta mutta lasten itse valitsemina... tekeekö se lapsista jotenkin syrjäytymisalttiita tai heitteillejätettyjä?
[/quote]
mistähän sä löysit Singaporesta halpoja lastenvaatteita.....
Ajattelen, ettei vanhempia kiinnosta tippaakaan lapsityövoiman käyttö tai luonnovarojen haaskaaminen. Ylipäätänsä ihmettelen miksi hankkia lapsi tai vieläpä useampi, jos sen jälkeen täytyy pihistää kaikesta, turvautua fattaan tai edes vinkua täällä, miten ruokkia kuusihenkinen perhe kahdellasadalla kuussa? Miksi???
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 20:56"]
Halpa vaatteita ostin ainoalle lapselle aikanaan kun oli pieni mutta kengät oli hyvät. Lapsi kasvaa niin turhaa ostaa merkkivaatteita. Poika sai ostaa 15 v omat vaatteensa ja kengät. Kengät Adidasta yleensä, hyvin kestää, tilannut ulkomaita myöten vaatteita myös merkki. Itseasiassa ei liikaa mutta tarpeellista. Olen
kehoittanut ostamaan uudet kengät, farkut. Ei ole vielä ostanut. Ikää kohta 18 vee.
[/quote]
Poika kulkenut nyt kolme vuotta samoissa kengissä ja farkuissa?
Keskustelun aloittaja on henkisesti hyvin pitkälle kehittynyt, syvällinen ihminen, joka osaa näin huolehtia toistenkin lasten materiaalisesat hyvinvoinnista. Näin korkealle nirvanan tasolle ei moni yllä..
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:12"]
Ajattelen, ettei vanhempia kiinnosta tippaakaan lapsityövoiman käyttö tai luonnovarojen haaskaaminen. Ylipäätänsä ihmettelen miksi hankkia lapsi tai vieläpä useampi, jos sen jälkeen täytyy pihistää kaikesta, turvautua fattaan tai edes vinkua täällä, miten ruokkia kuusihenkinen perhe kahdellasadalla kuussa? Miksi???
[/quote]
Kamalan yksipuolisesti ajattelet. Kuten moni täällä kertoikin, ostaa vaatteet kirpparilta, saa niitä jne.
Itse olen ostanut suurimman osan kirppareilta vaatteista ja varmasti seassa on giraffia, yms. halpatuotetta. Silti meillä on säästössä ihan kiva summa rahaa, eli ei siitä ole kiinni.
Että perheellä on tärkeämpää tekemistä kuin vaatteilla brassailu.
Ostan lapsille mahdollisimman halvat vaatteet kenkiä lukuunottamatta. Kasvaa sitä vauhtia, ettei mitään järkeä ostaa kallista.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:21"]
Että perheellä on tärkeämpää tekemistä kuin vaatteilla brassailu.
[/quote]
näin juur.
ps.aloitus on jo feissarimokissa
Niin no. Meidän lapselle mummi aina ostaa Reiman haalarit jotka on jotain satasen luokkaa. Itse ostin Cirafin toppapuvun Tokmannilta hintaan 15 e ja on ollut ihan hyvä..
En edes tiennyt noista supermerkeistä Molo ja mitä niitä on ennen kuin aloin käymään tällä palstalla.. Lapseni tarhassa on sekalaisesti noita vaatteita mitä merkkiä nyt kullakin.
Mutta katson kyllä että ovat nätin näköisiä.
Voi iik, meillä lapsilla suurin osa vaatteista on kaveriporukassa kierrätettyjä. Ainoastaan ulkoiluvaatteet on ostettu uutena ja kengät, jottei tarkenee ulkona varustuksensa puolesta. Sekaisin on siis käytössä merkkivaatteita ja halpiksia, ja lähes kaikki kierrätetty parilla kolmella lapsella jo ennen meille tuloa. Säkki mukaan, käyttöön, huonot pois, jotain tilalle ja taas säkki matkaan seuraavalle. Näin meillä toimii.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:29"]Itse ostin Cirafin toppapuvun Tokmannilta hintaan 15 e ja on ollut ihan hyvä..
[/quote]
No et kyllä ostanut. Pistäpä yksityiskohdat kuntoon jos tarinoita sepittelet.
En mitään. En ymmärrä mistä huomaisin tällaisen asian? Ja jos huomaisinkin, niin ei kiinnostaisi yhtään.
CIraf on S-ketjun merkki, löytyy Prismasta. Prismasta löytyy hyviä merkkejä edulliseen hintaan. CIraf-tuotteissa ei ole mitään vikaa, jos vikana ei pidä niiden edullisuutta, kuten nousukasmainen ap.
Ettei vaan olis cirafin merkkejä tokmannillakin?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 21:40"]CIraf on S-ketjun merkki, löytyy Prismasta. Prismasta löytyy hyviä merkkejä edulliseen hintaan. CIraf-tuotteissa ei ole mitään vikaa, jos vikana ei pidä niiden edullisuutta, kuten nousukasmainen ap.
[/quote]mun mielestä ciraf ei ole kyllä edes erityisen halpa... itse puen lapseni hyvin, mutta varsin edullisesti.
Tuskin edes erottaisin päältä päin siistejä, sopivan kokoisia halpavaatteita. Enemmän kiinnittäisin huomiota, jos vaatteet olisivat liian pieniä, likaisia tai puhkikuluneita.
Kenkien kanssa olen ollut aina hieman kranttu, yritän ostaa aina sellaiset, jotka on jalalle hyvät. Mutta nopeasti pieneksi käyvien vaatteiden kanssa ei ole niin nokonuukaa mitä merkkiä ne ovat.