Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++++++++PITKIKSET vko 5+++++++

01.02.2006 |

Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme!

***Pitkikset***

katjuska12 minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa!

KirPPuli Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05

Kristiin@82 Minä 23v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.

Lilli78 Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.

Mia79 25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.

Mikaela77 Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv

quiero3 Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...

JJ-82 Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.

Veera24 Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä

redhead81 Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.

haaveilija3 olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :).

vikli80 Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42

Alexiana Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.

hankihippiäinen vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä.

PIPSA1 Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...

Sonja_79 Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.

Illuminatus on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.

mörötin-81 Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI)

Leppis78 Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42

punatilhi 76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään!

Brooke73 Yli 3-kymppinen esikoiskuumeilija, yritys aloitettu juhannuksena -05. Kierrot 30-53 päivää, syytä pitkiin kiertoihin ei ole löytynyt.

tilulilu Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.

MAYA79 minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35+yks mega pitkä kierto yli100. Pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.

flaming minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.

kaipuu Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...

tuplis2 Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt

pantteri Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.

krista-75 minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.

Rainy ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.

kanelisokeri Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...

Nuuhistelija Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.

wäiski74 Minä ja mieheni 30 täyttäneitä, pillerit pois v. -01 ja vasta parin vuoden jälkeen alko kroppa toimia luomusti, vaikkakin pitkällä kierrolla 34-60. Ensimmäistä toivotaan kovasti.

myttö75 Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.

-Mariposa- Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.

mimmu_78 Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x

pikkuansku kierto 52pv viimeksi. nyt jo 45pv menossa eikä kuulu menkkoja. Ennen 30-60pv välillä. Olen 24v ja mies 29v. aloitettu yritykset vasta pari kuukautta sitten

olivia-80 Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59

Jeanel Asuinpaikka: Satakunta, Oma ja miehen ikä: 21v. ollaan molemmat, Monettako toivotaan: ensimmäistä, Yritys aloitettu: 09/05. Terolutit aloitin tällä viikolla.

pumpsu Ikää minulla 23, miehellä 25. Pillerit jätin pois 2/05, Vauvahanke alkaa 4/06. Mun kierrot ei ole koskaan olleet luomuna säännölliset, vaan kierto on vaihdellut " säännöllisenä" 50-70 päivää ja joskus on kulunut puolikin vuotta ilman menkkoja. Ja sitten kun tulee, niin tulee kuin vesiputouksesta ja kauan...

pipu-77 Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan.

Tuulia-79 minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63

Plussanneet pitkikset

Illuminatus la 18.12.

vikli80 la?

Sonja_79 la?

Pomppis03 la?

Alexiana la 20.2.

Mikaela77 la 24.2.

mimmu_78 la 15.3

KirPPuli la 28.4.

katjuska12 la

Leppis78 la 5.5.

suklaavohveli la

haaveilija3 la

adalmina la 7.8.06

Veera24 la 8.8.2006

pikkuansku la

Pantteri la 5.8.

myttö75 la

Synnyttäneet pitkikset

Pips (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm

Mia79 (la 18.12.) poika ja tyttö syntyivät 26.11.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tosiaan, että synnytys olisi jo tänään! Tai ei ehkä, koska tänään esikoisen 2v-synttärit, ettei ihan samaa päivää tulisi, mutta vaikka huomenna sitten :)

Voi ei! Esikko väänsi just kakat.. Mähän olen pessyt hänen kakkapyllyn tasan 6 kertaa raskausaikana (onneksi mies siis paljon kotona, esikoinen lisäksi tarhassa vielä) ja oksentanut JOKA kerta! Saas nähdä onko nyt helpompaa. Mies on vielä töissä..

t. hajuherkkä Mikaela

Vierailija
22/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kai tää tästä. Pian on sitten 2 kakkapyllyä pestävänä.. ;) Onneks tää johtuu vain tästä raskaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on maailman surkein :( Meillähän mies ei ole ollut kovinkaan innoissaan tästä vauvajutusta. Marraskuussa lupasi että huhtikuussa aletaan yrittämään. Se oli varmaan yksi mun elämäni onnellisin päivä. Yli vuoden puhumisen jälkeen se oli vihdoin antanut ajankohdan aloitukselle. Olen sitten ollut asiasta aika hissukseen. Tai siis yrittänyt olla. On se mies välillä puhunut rattaitten ostamisesta ja sanonut mielipiteitään mun nimiehdotuksiin ja muutenkin ollut asiassa jotensakin " mukana" . Ja mä oon ajatellut että kaikki on hyvin. Nyt tuntuu vaan jotenkin että äijä on ihan hukassa tän asian kanssa kun huhtikuu lähestyy. Eilen illalla juteltiin ja mun itkuksihan se koko homma meni, kun en saanut oikein kaivettua siltä juuta enkä jaata siihen että mitä me nyt tehdään. Lähetin sille tossa pari tuntia sitten avautumis-sähköpostia ja pyysin siihen loppuun vastauksen että miten sen huhtikuu-aikataulun kanssa oikein on. Ei oo vastannut vielä ja mua pelottaa niin kamalasti. Että murskaako se nyt kerralla mun parin kuukauden aikana rakentamat pilvilinnat. Olisi niiiiiiin epäreilua.

*Pumpsu itkee*

Vierailija
24/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että miehesi kanssa pääsette yhteisymmärrykseen vauvan yrityksen aloittamisesta. Ehkä häntä vain pelottaa tuleva ja lähestyvä " määräaika" . Yritä kysellä häneltä pelottaako häntä ja mikä siinä pelottaa jne. Molempien täytyy kuitenkin olla mukana täydellä sydämellä koska vauva voi ilmoittaa tulostaan heti huhtikuussa.

Toivotaan, että hän on lisäjutustelun jälkeen valmis aloittamaan yrityksen sovittuna ajankohtana. Epäreilulta tosiaan tuntuisi, että on sanonut sinulle tuon huhtikuun jota olet varmasti odottanut kuin kuuta nousevaa. Kirjoitit, ettei hän ole ollut missään vaiheessa ihan tosi innoissaan vauvanhankinnasta. Onko hän kertonut minkä takia? Minkä ikäisiä olette, entä kauanko olette seurustelleet? Ei tietenkään tarvitse vastata mun uteluihin, yritän vain miettiä syitä miksi hän ei olisi niin innokas vielä perheenperustamiseen.

Pidän teille kovasti peukkuja, että saatte asiat sovittua ja pääsette yhteismielin vauvantekoon huhtikuussa!!

Hengessä mukana, Mikaela.

Vierailija
25/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin yhtyä Mikaelan sanomaan. Toivon tosiaan, että saatte asian uudelleen puhuttua halki. Todellakin pelkääköjhän miehesi tulevaa muutosta? Koita saada selville, mistä tuo haluttomuus johtuu. Uskon, että vaikka miehesi epäröisi vielä tässä vaiheessa, niin viimeistään nyytin syliin saadessaan olisi kanssasi täysin samaa mieltä. Mutta tosiaan, jos yritys-odotusvaiheessa olisi kyllä ensiarvoisen tärkeää nimenomaan sun ja tulevan vauvan kannalta, että myös isä on 100% asiassa mukana.

Tsemppiä, ja koittakaa saada asiaan selvyyttä. Pikkuhiljaa pikkuhiljaa, vielä on kuitenkin huhtikuuhun aikaa!!

Vierailija
26/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivia ja Mikaela kommentoivatkin jo tuota sinun tilannettasi. Toivon myös, että pääsette yhteiseen ymmärrykseen vauvallisesta tulevaisuudestanne ja suunnitelmistanne perheen perustamisessa. Onko huhtikuu tullutkin jo liian nopeasti käsin kosketeltavaksi, ja se on alkanut pelottamaan miestäsi? Isoja ja perustavanlaatuisia kysymyksiähän nämä on, halutaanko lapsia ja milloin annetaan vauvalle mahdollisuus tulla perheeseen jne.. Muutos aina pelottaa ja etenkin lasten hankintaan liittyy paljon muutoksia; omassa kasvamisessa, vastuussa ja ihan kaikessa. Elämä ei enää olisikaan sitä, mitä tähän mennessä se on ollut. Mutta mitä muuta kaikkea ihanaa se voisi olla. Onko miehesi vielä konkreettisesti miettinyt mitä kaikkea se voisi olla? Vai tuliko juuri se kaikki vasta nyt hänen eteensä konkreettisemmin kun h-hetki alkoi lähestymään, ja se alkoi pelottamaan? Toivottavasti saatte keskusteltua asiaa auki ja vaihdettua ajatuksianne pelkojenne, odotuksienne ja tulevaisuutenne suhteen. " Kyllä" ja " ei" vastauksen välissä voi olla paljon sellaista, joita olisi nyt hyvä selvitellä. Ja miehesi voi asiaa pohdittuaan huomatakin, että se vastaustahan on selkeä kyllä!

Meillä mies kypsyi vauva-ajatukselle melko hitaasti (useamman vuoden ajan). Painostanut en ole missään vaiheessa, mutta kysyin viime vuoden keväällä, milloin lopettaisin pillerit, ja mies vastasi että " ihan silloin kun haluat" . Aiemmin se oli ollut, että " katotaan nyt pari vuotta vielä, kun ollaan saatu ne ja ne asiat valmiiksi" . Eli melko yllätyksenähän se kyllä-vastaus häneltä sitten tuli, ja taisi minua siinä vaiheessa vasta ensimmäisen kerran alkaa pelottamaan. Vauva-asia oli tuntunut aina jotenkin niin kaukaiselta ajatukselta. No, minäpä laskeskelin, että jos sitten elokuussa antaisi mahdollisuuden tulla, niin ennättää viedä jatko-opiskelut vielä loppuun ennen vauvan syntymää. No, tässä on kerennyt viedä opiskelut loppuun jo hyvissä ajoin ; ) Mutta kuten Mikaela sanoikin, vauvahan voi ilmoittaa jo heti huhtikuussa tulostaan.

Kaikkea hyvää teille, ja ymmärrystä toista ja itseä kohtaan.

Myttö

Vierailija
27/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa lukea, että Pitkisten pinossa plussaillaan! Onnea ja tarrasukkia Olivialle vielä kerran! Ei se terojen syöminen raskausaikana ole vaarallista. Niitähän käsittääkseni määrätään myös tukemaan alkanutta raskautta.

Omat tuntemukset kulkevat taas laidasta laitaan. Ovis *tuskallinen sellainen* oli ja meni kp16 ja nyt on jo sitten kp 23! Muutama jännittävä päivä tässä vielä on ja sitten testaillaan. Huomenna loppuvat Terolutit ja sitten jää nähtäväksi tuleeko täti vai ei.

Oireita on vaikka muille jakaa, mutta enpä kyllä luota niihin ennen kuin näen ne kaksi viivaa. Aiemmista raskauksista tutunoloinen fyysisen kunnon lasku on ainakin totta. Ei tahdo millään jaksaa edes tasaisella maalla saati rappusissa hengästymättä ja tuntuu kuin askel painaisi tonnin. Kuntoni ei voi olla huono, sillä teen fyysisesti raskasta työtä!

No, turha tätä on vatkata. Ensi viikolla nähdään, onko Clomeista ollut muutakin hyötyä kuin kippuralle vetäneet oviskivut :-) Silloin kun aloitin odottamaan tuota meidän tyttöä, tarvittiin tosiaan vain yksi Clomikuuri, joten tästä ensimmäisestä kuurista ovat nyt toiveet todella korkealla...saatan tarvita ensi viikolla lohduttavia olkapäitä jollei olekaan tärpännyt.

Oh, olipa taas omaa napaa. Toivottelen täältä kaikille hyvää viikonloppua ja rutkasti ++++++++++

Vierailija
28/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Voi miten kurja juttu tuo miehesi perääntyminen. Siinä on ainakin positiivista se, että hän kokee lapsen tulemisen olevan iso asia, eli on varmasti osallistuva isä tulevien lastensa elämässä sitten kun on asiaan kypsynyt. Voihan olla, että hänen mielensä muuttuu piankin, kunhan näkee miten kova paikka tämä sinulle on. Ottakaahan aikalisä nyt ja katsokaa rauhassa mitä tuleman pitää, olette sentään vielä melko nuoria, joten aikaa on :-). Sinulla vain tulee olemaan todella vaikeata painiskella asian kanssa, varsinkin kun jo kerran sen myönnytyksen vauvalle olet saanut. Koetahan kestää *voimahali*

Vierailija
29/40 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko kirjoittaa vielä näin yöaikaan, nimittäin mun eka oire tässä raskaudessa oli just hengästyminen! Yhtäkkiä kävelymatka töihin alkoi olemaan työn ja tuskan takana, mies oli jo huolissaan tilaamassa mulle lääkäriä että mikä ihme nyt vaivaa. Mutta eipä mennyt montaa päivää kun plussa tuli!

Pidän sulle siis paaaaaaljon peukkuja pystyssä, toivotaan että clomit toimii tällä kertaa yhtä hyvin kuin aiemminkin!!

PLUSSAONNEAAAAAAAAAA!!!

t. yökyöpeli

Vierailija
30/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peukut pystyssä! : )

Myttö

Vierailija
31/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Olivia@ [/color] LÄMPIMÄT ONNITTELUT PLUSSAN JOHDOSTA! Nyt sitten rauhassa masua kasvattelemaan.

Pitkisplussat tosiaan tuo toivoa myös meille muille pitkiksille! Saas nähdä kuka meistä on seuraavaksi...

[color=silver]pumpsu [/color] En voi muuta kuin yhtyä aiempien kommentteihin. Meillä asia oli toisinpäin. Asiasta oltiin puhuttu useaan kertaan ja pitkän aikaa. Monesti mieheni käski minun pillerit jättää pois... itseäni tilanne mietitytti/jännitti/pelotti, kunnes keskustelimme asiasta taas oikein kunnolla. Hetken vielä mietiskelin ja sitten päätin, että nyt saa pillerit pois jättää.

Nyt siitä on kulunut reilusti yli vuoden ja vielä yritellään... Useimmille se plussa tulee helpommin, en voinut kuvitellakkaan että se voi olla meille näin vaikeaa.

[color=green]Kanelisokeri[/color] bd Täälläkin pidettään peukkuja pystyssä! Tulehan heti kertomaan kuulumisia kun jotain selviää

Vierailija
32/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille neuvoista ja tsempityksistä!

Takana on elämäni ihmeellisin vuorokausi.

Ollaan miehen kanssa juteltu ja itketty yhdessä ja erikseen ja taas juteltu, itketty ja välillä nukuttu ja juteltu itketty ja itketty ja syöty ja juteltu ja itketty. Mä olen ollut niin kamalan näkönen, etten turpeaa naamaani suostunut ovesta ulos pistämään. Mies joutu viemään koiran ulos.

Mutta siis lopputulos on nyt se että vauvaa ei aleta huhtikuussa yrittämään. Tuskallista ja niiin surullista!!!! Mutta sitten taas toisaalta, olen onnellinen kun vihdoin tuntuu siltä että asiat on puhuttu halki ja tuntuu että vasta nyt me molemmat ymmärretään miten paljon toisiamme rakastetaan.

Perimmäinen ongelma tässä nyt sitten oli suurimmaksi osaksi avomieheni omat taustat. Itse kokenut vanhempien avioeron todella vaikeana. En nyt enempää rupea hänen perhetaustojaan selvittämään, mutta mukana on ollut katkeruutta ja alkoholia. Ja ilmeisesti juuri nämä asiat ovat nyt sitten nousseet pintaan h-hetken lähestyessä.

Ollaan siis siirretty vauvahanke hamaan tulevaisuuteen. Nyt täytyy sanoa etten tosiaan tiedä mitä tämä tarkoittaa. Voi olla että menee vuosi, mutta voi olla että jo ensi kesänä...en tosiaan tiedä. Ei ollut kuitenkaan ehdoton ei. Sen kuitenkin sanoin miehelleni että hän saa sitten sanoa kun tuntee ajan tulleen, minä olen silloin varmasti valmiina.

Pumpsu siirtyy nyt takavasemmalle. Yritän vältellä näitä sivuja tässä lähiaikoina parhaani mukaan, sen verran kipeää tekee. Käyn täällä kuitenkin varmaan välillä kurkkimassa mitä teille muille kuuluu. Jos joku viitsii päivittää tietoni niin olisin kiitollinen (aijon meinaan palata tänne vielä ;)

" Minä 23, mies 25, kierrot 37-70 päivää, vauvahanke jäissä toistaiseksi."

Ja sitten vielä toivotan kaikille onnea oman nyytin saamiseen!

Pumpsu

Vierailija
33/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koita kestää. Mutta mikä asiassa näin ulkopuolisen silmin ainakin on parasta, on juuri tuo itsekin huomaamasi rakkaus mikä välillänne on. Eli kunnioitatte toisianne ja ajatuksianne. Ja vaikka ei varmaan yhtään lohduta, niin olette vielä molemmat (erityisesti sinä) nuoria, joten vaikka joutuisit sen vuodenkin odottelemaan, niin silti olisit ensisynnyttäjänä sieltä nuoremmasta päästä. Ja toivotaan tosiaan, että miehesi huomaisi olevankin valmis jo vaikka kesällä!!

Oikeesti, todella hienoa, että saitte selville sen perimmäisen syyn miksi miehesi ei ole vielä innostunut ajatuksesta. Jatkossa varmasti ymmärrätte toisianne paljon paremmin ja on helpompi puhua!!

Todellakin voi olla viisasta jos yrität ainakin osittain irtaantua näistä sivuista, sillä täällä " roikkuminen" ei varmasti paranna kuumettasi yhtään. Mutta toisaalta tiedän itse omasta kokemuksesta, ettei näistä sivuista ole helppo irtaantua, joten ei se liene pahasta vaikka täällä pyörähtelisitkin!! Tule nyt ainkain joskus kertomaan tilanteestanne!!

Ja se vielä pitää mainita, ettet ole ainoa tuossa väliaikaisessa " kohtalossasi" , sillä ainakin tuolla syyssäteiden pinossa meillä on mukana yksi kuumeilija, jonka syyskuussa alkanut yritys on siirtynyt päivämäärään tietämättömään jo ajat sitten, silti on todella mukava hänenkin kanssa keskustella. (terveisiä Riikalle!! :) )

Voimia ja parempaa sunnuntaita toivotellen,

Olivia

Vierailija
34/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa kuulla, että teillä on vauvahanke nyt jäissä. Mutta pääasia on, että saitte puhuttua asiat halki ja tiedätte nyt molemmat missä mennään. Yhteinen hanke sen vauvanhankinnan täytyy kuitenkin olla, ja siksi onkin ensiarvoisen tärkeää, että kun siihen ryhdytään, on molemmat 100% seisomassa sen takana.

Varmasti nyt kun olette avanneet tämän keskustelun ja jutelleet kunnolla, voi alkaa hänenkin arvet paranemaan. Miehesi vain täytyy uskoa, että hänen lapsellaan tulee olemaan paremmat oltavat kuin hänellä itsellään lapsena oli. Hänen täytyy oppia kääntämään eduksi nuo ikävät lapsuudentapahtumansa, eli tietää mitä EI AINAKAAN halua lapselleen tapahtuvan tai mitä EI AINAKAAN halua lapsen näkevän ja joutuvan kokemaan. Että antaa oman lapsen kokea ne kaikki ihanat asiat lapsuudessaan, joita hän itse ei saanut. Eli toisin sanoen oppii olemaan siirtämättä omia kokemuksiaan oman lapsensa elämään. Sen kautta varmasti arvostaa tulevaa elämäänsä lapsensa kautta, kun näkee mitä kaikkea hyvää voi tuoda lapsensa elämään. Kun saa olla ihana ja hyvä isi.

Oli hyvä, ettei miehesi sanonut ehdotonta ei:tä. Voi olla, että nyt kun olette avanneet tämän keskustelun ja hän saa ajatuksensa selkeiksi, hän voi olla nopeastikin valmis aloittamaan vauvan yrittämisen!

Hyvä, että suhteenne voi nyt hyvin. Nauttikaa vielä toisistanne ja omasta yhteisestä elämästänne. Onnea ja pikaista plussausta teille sitten, kun vauvatouhut alkaa! Selvästi rakastatte toisianne paljon, ja mikäpä parempi lähtökohta sitten tulevaisuudessa vauvankin ilmoittaa tulostaan :)

toivottaa, Mikaela

Vierailija
35/40 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tarkotuksena oli varmaanki ilmottaa näin, jos haluaa mukaan " listalle" Mä nyt olin vaan itte lisänny itteni sinne listaan, kun en tienny tästä hommasta kummempaa.

No mut tosiaan mulla on myös tooosi epäsäännöllinen kierto, ollut jo kauan. Yleensä on ollu sellasta 2-3kk:n väliä...et tosi inhottavaa. Olen parin viikon päästä menossa gynelle, josko hän osais sanoa mistä johtuu ja saisin ehkä apuakin vaivaan.

Ollaan päätetty mieheni kanssa alottaa vauvan yrittäminen, mut eka haluisin saada selvyyden tuosta mun kierrosta jne. Et toivottavasti se vauva meille kuitenkin jonain päivänä tulee, mahdollisimman pian tietysti ois kiva =)

Mutta tällasta mulla.

Toivottavasti mahdun mukaan ;)

Kiva tietää et on muitaki samanmoisia ihmisiä =)

Vierailija
36/40 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas täällä pitkästä aikaa...nyt eka terolut kierto takana ja menkat alko (la) kp 28 sit kunnolla..ihan kiva ku oli lyhyt kierto nyt..mut ärsyttävää oli ku alko ja kp 22 tiputteleen ja nyt sit alko eilen kunnolla...toivotaan et ens kierrossa ei sit enää tiputtelis noin kauaa ja toivotaan että ei tulis enää menkkoja ollenkaan et olis se vauva masussa...

onks muilla tiputellu noi aikasin terokierroissa ennenku alko kunnolla menkat?? et normalisoituuko se sit seuraavissa?

tässä sit mennä kp 2 ja ei voi ku ootella ja ootella ja helliä paljon toisiamma :)

mut plussasäteitä paljon kaikille :)

Vierailija
37/40 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan sitten kuulua tänne tällähetkellä.

Olen 24 ja mies 23. Pillerit lopetin noin 4/05 ja varsinainen yritys alkoi 9/05

Kierrot mulla on ollut aina epäsäännölliset, jo ennen pillereiden syöntiä.pillereiden avulla tietysti tasaantui ja nyt taas ihan mitä sattuu 29-44 välillä.eli ei siis mitään älyttömän pitkiä mitä täällä joillain on.

Pari edellistä kiertoa ollu 37 ja 44 päivää.

Nyt siis menossa 38/29-44

En edes ole varma onko ovista ollut..ei ainakaan mitään " kunnon" limoja ole tullut..

Ei ole kyllä ytään sellainen olo että tätikään tulisi paikalle.

Olen ollut aika väsy jonkin aikaan,vessassa olen taas joutunut ravaamaan öisin,iltasin on ollut vähän kylmäkin, herkut on maistunut =) aamuisin on ehkä vähän kuvottava olo ennen kun nousen sängystä..

voisiko olla raskauden oireita?

testiä en ole vielä tehnyt..turhaan sitten petyn jos tulee taas negaa..

Niin ja luomusti yritetään..endometrioosia on epäilty, mutta koskaan sitä ei ole varmaksi todettu..sehän aiheuttaa lapsettomuutta..huoh..

Ollaan puhuttu miehen kanssa että jos ei tässä kevään aikana tärppää niin menemme lapsettomuusklinikalle tutkittavaksi.

Meillä molemmilla on kauhea vauvakuume, eikä tässä jaksaisi enään kovin kauaa aikaa odotella...

mutta ehkä se tässä vielä jokupäivä tärppää.

plussaonnea myös muille kuumeilijoille =)

Vierailija
38/40 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan ihanaa Olivia@ toi sun plussas!:)ONNEA x 1 000 000:) Niin siit meijän Hesan reissusta..Asuskelen ruotsin puolella joten oltiin Hesas viihdematkalla (juhlittiin vuosipäivää) ja käytiin moikkaas mun kummityttöä samalla..Ja mikäs sen parempaa ku lähtee hotellilomalle rentoutumaan.." treenauskaan" ei maistunut enää puulle;)

Mä tääl jännitän kävikö onni..Ens viikonloppuna pitäis alkaa menkat..Toivon varpaatki ristissä et meil olis käyny onni..On ollu niin paska puolivuotinen et sitä aurinkoa tarvis pikku hiljaa meijänki elämässä..

Maya79:Jännään tääl samalla sunki puolesta bd.Teillähän vasta on ollutki parhaimmat ja otolliset hetket raskaaks tuloon!On se kumma kyl ku välillä sitä voi todella huonosti tämän pitkän vauvaprojektin aikana ja sit välillä ei ees muista koko asiaa..

Pumpsulle iso halaus!Tärkeintä on et juttelitte ja tulitte yhteis ymmärrykseen!Muakin on auttanu välillä ku en oo palloillu näillä sivuilla.Aika menee jotenki hitaasti jos tääl palloilee joka päivä...Ei sitä tiä vaik kuuma kesä tekis kepposia ja sun miehes muuttais mieltänsä..

Tervetulo toivotukset teille Janice82 ja Enkeli 81!

Seuraava viikko taitaakin olla monella pitkiksellä jännä joten jännäillään ja lähettelen täältä ruotsin puolelta paljon plussa säteitä!!!!!!!!!!

Muuten jotenki hauskaa ku mun mies on nyt vasta herännyt täs vauvaprojektis..Se on halunnu lapsia alusta asti,mut se ei oo puhunu asiasta mitään..Ja nyt tää viimeset puoli vuotta ku mä oon puhunu ja puhunu tuskaani pihalle niin se on alkanu ymmärtämään..Tai emmä tiä onko sen todellinen vauvakuume vasta nyt heränny..Mut nyt se on täpissy siten ovulaation:)Mä en oo ees miettiny asiaa niin hirveesti,mut se kyselee koko ajan tunnenko mä jotain oireita ja leikkii ajatuksella et olisin raskaana..Jotenki herttanen!

Vierailija
39/40 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kp31 vaihtu ikävästi kp 1, tosiaan mukavana lisänä vaivaset 4 päivän tuhruttelut. Varmaan clomifen ohentaa liikaa mun limakalvoja, tai mistä sitä tietää. Oon päättäny et nyt on itkut itketty, mut itkuissa ei oo enää mitään tolkkuja, pelkään ite et kohta masennun koko touhuun.

ISO kiitos kaikille mua tsempanneille, ja lisää tsemppiä tuun kaipaamaan, koska tänään päätettiin et huomen varaan meille ajan lapsettomuustutkimuksiin. Yksityiselle mennään, sinnekin on kuulemma parin kuukauden jonot. ihanaa et joku muu rupee miettimään että mitenkä tässä edetä. Oon saanu jo jonkinlaisen mielenrauhan ja toivottavasti huomenna rauhotun lisää. Et sellasta, toivottavasti saatais nopeesti aika, vaikka maltti on varmaan valttia tässä hommassa, ja multa sitä EI löydy:)

-maya-

Vierailija
40/40 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUMPSU:hyvä, että saitte asiat puhuttua selviksi.*halaa*

KANELISOKERI:toivotaan, että clomit on auttaneet ja plussa pamahtaa testiin.+++plussausonnea+++

JANICE:tervetuloa palstailemaan!

TUULIA:aikoinani kun söin teroja, niin mulla ei ollut tuhruvuotoa lainkaan ja menkat alkoi viikon päästä terojen loputtua aina rusehtavalla vuodolla ja tämä vuoto johtui siitä kun munarakkula ei ollut tarpeeksi kypsä irtoamaan.

ENKELI:tervetuloa mukaan! ja toivottavasti ei endoa löydy ja tärppäis ilman suurempia hoitoja.

TILULILU:meillä mies naureskelee mun omituisille kierroille ja oireille ;)hassuja noi miehet =)

MAYA:itke vaan se helpottaa oloa, ei kannata tunteitaan pitää sisällään, joten pura huolet ja murheet pois aina kun siltä tuntuu...*halaa*

).(ei vieläkään menkkoja kuulu..rupee jo v....ttaa!!!perjantaina oli lievää kipua vasemmalla puolen mahaa hetken aikaa ja luulinkin että vihdoinkin alkaa menkat mut ei niin ei.mahan seutu ollu lämpimän oloinen nyt viidettä päivää...mitään oireita ei kuitenkaan ole.jollei vkonloppuun mennessä ala niin sitten jo soitan gynelle. täytyy kait ennen sitä varmistaa se nega testillä..näin pitkäksi kierto ei oo ennen venyny :(

eikös niitä metuja saa ihan " tavalliset" gynetkin kirjoittaa ettei tarvis mihinkään lapsettomuuspuolelle raahautua??viimeksi mä sain reseptin äitiyspkl:ltä kun kävin siellä sen menetyksen jälkeen raskauden kartoituksessa.paketillinen tos olis metuja vielä jäljellä mut en uskalla niitä enää syödä kun menevät pirut vanhaksi ens kuussa...

manti ja kadonneiden menkkojen metsästys kp52