Kiljuva 2 vuotias
meillä ensi viikolla 2 v täyttävä poika, lapsikatraamme kuopus.
Kiljuu aamusta iltaan, ei siis itkusta kyse, vaan ihan oikeasta kiljumisesta ;O
Missä " vika" , vai onko tuo ihan normaalia? ;O
Poika ei puhu vielä, muutamaa sanaa lukuunottamatta.
On kotihoidossa, 3,5 v veljensä kanssa, ja tuota kiljumista on ihan leikkiessä, riehuessa, ja lähes tulkoon kaikessa ;O
Olenkin miettinyt, että voisiko kuulossa olla jotakin vikaa, vai onko tuo ihan " tyypillinen taapero-oire" ?
En muista sisaruksien kiljuneen tuossa iässä.
Syytä huoleen?
Kommentit (6)
ja kimeästi ja selvästi nauttii kun saa huomiota esim ulkopuolisilta tai isoveljeltä tästä kiljumisesta. Mä olen kanssa tosi kyllästynyt tohon kiljumiseen, mutta isoveli yllyttää kovasti veljeä siihen. Meillä siis kyse ainakin huomion hakemisesta. Niin ja siis 2v poikamme puhuu tosi paljon muutaman sanan lauseita yleensä mutta silti kiljuu. Muistaakseni myös esikoinen kiljui pienenä vaikka puhuikin hyvin.
Meillä tytöt 4,5 ja 1,5 vuotta. varsinkin kun isompi saa leikkiseuraa alkaa kiljuminen. Saavat villittyä myös pikkusiskon mukaan, koska matkii kaiken. Toki kiljutaan yksinkin, mutta seurassa varsinkin. Olin aatellut että on tyttöjen juttu. Jotenkin huomioon ja päättömyyteen minkäkin sen yhdistän, mutta jos sulla on mukvava neuvolatäti niin kysele!
Meillä on 2 v neuvola ensi viikolla (kuten myös nuo 2 v synttäritkin :) ) ja ajattelin samalla kysyä neuvolantädin mielipidettä asiasta.
Olen pistänyt merkille, että kun kiljuu, isoveljensä (3,5 v) hermostuu kiljumiseen, ja sanoo topakasti " ei saa kiljua, korviin sattuu..." niin siitäkös tuo innostuu kahta kauheammin.
Korviin tuo kiljuminen totisesti ottaa, ja välillä kyllä ihan ärsyttääkin, suoraan sanottuna ;O
Katsotaan mitä neuvolantäti on mieltä, ja kerron sitten vaikka teille muillekkin ;)
Ja sitä kesti " pahana" muutaman kuukauden. Oma käsitykseni asiasta on, että hän haki extrahuomiota. Vieläkin kiljumista on juuri noissa riehakoissa leikkitilanteissa hyvien kavereiden kanssa, mutta ei muuten. En siis olisi huolestunut. Toki rasittava tapa ympäristön kannalta...
joka onneksi loppui putkitukseen.Niin loppui kiljuminenkin. Tietenkin kiljuminen voi olla myös negatiivista huomionhakua.
En oikein tiedä, mitä sinulle vastaisin. Oma poikani on 1,9v. Hän puhuu kaiketi ikäisekseen paljon 3-4 sanan lauseita jopa. Hänkin kiljuu, mutta hyvin harvoin. Ehkä kerran viikossa jos on joku oikein riehatilanne. Minusta tuo ei kuulosta aivan normaalilta. En tiedä, onko hänessä varsinaisesti mitään vikaa, mutta sinuna soittaisin esim. neuvolaan ja kyselisin sieltä. Mitä sanoivat esim. 2v neuvolassa? Kyllä tuon ikäisen kai pitäisi kommunikoida pääsääntöisesti muutoin kuin kiljumalla. Toivottavasti saat muitakin mielipiteitä/kokemuksia.