**MAALIKSET KESKELLÄ VIIKKOA**
Kommentit (19)
En ihan kerinnyt aloittaa pinoa=) Tulin tupakalta (hyi minua) tomerana että nyt kyllä avataan pino ja pakotetaan ihmiset kirjoittamaan!!! Mutta joku olikin mua nopeempi=)
Tyty on päikkäreillä, joten varmaa on että tänäänkään ei olla viellä kasilta valmiita nukkumaan koska toiset päikkärit illemmalla venyttää iltaa.....Miten ihmeessä saisin Emman nukkumaan vain ne yhdet päikkärit? Luulen että äitin kanssa on niiiiiiii' in tylsää että alkaa jo heti aamusta väsyttämään koska jos on aktiviteettia enemmän niin silloin mennään yksillä unilla ja yö unille simahdetaan ilman sen kummempaa touhuamista=)
Mun täytys varmaan tehä jotain kun alkaa itseäkin jo kyllästyttämään välillä tämä kotoelämä, painoakin vain kertyy lisää kun napostelee pitkin päivää vähän sitä ja tätä, tuntuu muutenkin että kokoajan on nälkä ja se vain kielii mun huonoista ruokatavoista--> tulee siis syötyä vain roskaa =(
Meillä ei puhuta viellä yhtään mitään, ei sanan sanaa mutta toisaalta ehkä puhe on jäänyt jalkojen alle kun kuitenkin kävelee. OSAAKO kaikkien lapsoset jo jotain sanoja?
Nyt mun täytyy mennä keittämään taas kahvia jotta.....no en tiedä miksi mutta tekee vain mieli;)
Pidättekö te kiinni päikkäri ajoista vai viettekö nukkumaan kun siltä näyttää? Olenkohan mä pulassa esim. puolenvuoden päästä kun meillä päikkärit mennään vähän kai lapsentahtisesti vaikkakin yöunille mennään aina samaan aikaan.
Marju: Ei olla käyty Espanjassa lomailemassa, meidän matkat suuntautuu lähes aina Kreikkaan :)
Maranta: Meillä on tullut jo pidemmän aikaa sanoja. Mutta liikkuminen onkin vasta ryömimisasteella. Tai no likka pääsee itse istumaan. Sanoja on äiti/ätä, isi, hauva/vauva, hei hei + vilkutus. Eikös se niin mene että jos taidot keskittyy liikkumiseen niin jää tuo verbaalinen puoli vähemmälle. Siskoni 2.5 vuotias poika puhuu " vasta" kaksi sanaisia lauseita kuten iso kauppa jne...mutta muuten onkin oikein tomera poika. Osasi syödä itse lähes sotkematta jo 1.3 vuotiaana.
Taisi nuo ilkeät taudit hellittää meidänkin perheessä, huh! Kohta tarttis laittaa likka nukkumaan. Meinattiin laittaa pihalle kuitenkin vaikka lunta sataa tosi paljon. Laitetaan sadesuoja ja onhan tuossa jonkinlainen katoskin.
Meillä pottailtiin tänään mutta ei edelleenkään tulosta. Vaippa oli sen verran lämmin että taisin myöhästyä pari minuuttia että ois ees pisut tullu pottaan. No, ehtiihän täs vielä oppia.
Yritin eilen sittarista etsiä pehmeänokkaista nokkamukia mutta eipä siellä ollu. Tuosta kovanokkaisesta juominen menee lähinnä puremiseksi. No, täytyy sitäkin vaan treenata, oon ollu siinäkin jokseekin laiska. Kun tuttipullosta menee kuitenkin se " tarvittava" määrä, juo siis paljon paremmin siitä. Mukista menee ehkä 40ml ja pullosta ainakin 100ml/kerta.
Joops, taidanpa painua hetkeksi pehkuihin. Mies kun on kotona, voi päivystää hälytintä. Jotenkin vaan väsyttää ja neitikin oli aamuvirkku tänä aamuna.
Moi taasen!
meillä mennään päikkäreille aika lailla lapsentahtisesti. Tai no ekat päikkärit alkaa klo 10.30-11.30 välillä. Riippuu siitä monelta on aamulla herätty. Toka päikyt alkaa klo 14.30-15.30. Eli tunti sinne, toinen tänne.....Yöunille mennään pääsääntöisesti klo 21, joskus voi olla klo 22 jos päikyt on venähtäneet kovin myöhäisiksi.
Jännä juttu muuten. Vaikka toka päivän ruoka menisi välillä klo 18 niin silti joka ilta klo 20 likkaa alkaa vaatimaan iltapuuroaan ja syö sen vaikka edellisestä ruokailusta olis pari tuntia. Se on nakutettu kun salkkarit loppuu :-D
ja voi sitä huudon määrää jos on keittiössä kun yritän väsätä iltapalaa.....ja mannapuuroa ei ihan hetkessä tehdäkään=)
Hui kauhia,mikä lumimyräkkä alkoi tuolla ulkona.Pitänee mennä appiukon kyydissä kotio hakemaan auto ja lähtee sit Juuson kans kauppaan kun ei ihan viitti lähtä tohon ilmaan rattaita lykkiin.Ja viikonlopux sit taas lupas -25 astetta pakkasta!
Meillä on sunnuntaina perhekirkko,jossa sytytetään kynttilä kaikille viime vuonna kastetuille lapsille.Kummit ja isovanhemmat ovat myös tervetulleita.Että semmosta suunnitelmaa jo v.lopux.
G:Meillä on menty nyt pari viikkoa yksillä päikkäreillä kun Juuso on vihdoin ja viimein oppinu,ettei aamun tartte alkaa kuudelta.Herää tosin joka aamu viideltä ja juo pullollisen maitoo ja jatkaa uniaan 8-9.Niinpä päikkäreillä mennään sit joko klo13 tai 14.Yöunille ruvetaan sit klo 21 ja iltapuuro vaaditaan kans joka ilta klo 20 salkkareiden tunnarin jälkeen.
Minulle soitti tänä aamuna työnantaja että on työpaikalla hätätilanne ja tartteis tulla töihin kolmex päiväksi ainakin.Siellä on kuulema henkilökuntaa sairaana tai sairaslomalla.Lupauduin sit tulemaan aj huomenna sit alkaa.Iltavuoro ois huomenna,perjantaina aamu ja sunnuntaina on vaan kuuden tunnin iltavuoro.Mummo lupas kahtoo huomenna ja pe:na Juusoa.
Jes,mutta nyt tuli poitsu syliin joten lopettelen.
Suohomppeli81 ja Juuso 8.3
viikon verran yöt on ollut yhtä rumbaa, neiti roikkuu rinnalla, heräilee, syö, pyörii.. En tiedä missä vika, ennen yöt meni loistavasti omassa sängyssä.
No muihin asioihin, päikkärit meillä menee aika lapsentahtisesti, välillä kahdet-välillä kolmet. Yöunille mennään aikalailla samaan aikaan aina.
Sanoista, meillä höpötystä tulee paljon, tyttö toistelee sanoja, mutta uskoakseni lamppu on ainoa sana minkä ymmärtää jotenkin. Näitä sanoja hokee itsekseen heppa, lamppu, äiti, lattia (attia), vaippa, vauva, hauva, izi, pappa.
Likkuminen meilläkin hidasta, neiti vasta ryömii, istuu ja nousee tukea vasten seisomaan. Joten kielipuoli on kerinnyt kehittymään.
Ajankuva ja tyttö 26.3
Valitan jo etukäteen kirjoitusvirheitä, joita saattaa olla tässä viestissä vielä aikaisempiakin enemmän. Helmi on sylissä ja näpyttelen yhdellä kädellä.
Sanoista: Tuota noin...Ei millään pahalla, mutta jos mäkin laskisin kaikki pappa ja mamma äänteet sanoiksi, niin kyllä meilläkin aika paljon puhuttais. Eli siis tällä hetkellä tulee just nuita edellä mainittuja, sekä niiden lisäksi mm. ämmä, tätä, isi, ätä/äittä, tettä, kakka, tii ja ymmärtää sanat missä, kukka, lamppu, tauluja ja Tikru. Ja käden nostaa " tervehdykseen" ja sanoo Ka!, kun hänelle tekee samoin ja sanoo Moikka!.
Mutta siis tuskin nuo kaikki em. mitään tarkoittavat, kunhan toistelee äänteitä. En ainakaan ole vielä huomannut, että ihan tietoisesti käyttäisi jossain tilanteessa tai jostain esineestä/asiasta jotain tiettyä sanaa/äännettä.
Hitto että meillä on alettu räiväilemään sen jälkeen, kun liikkumaan opittiin! Kokoajan on tyttö tekemässä pahojaan, puree laatikoitten kulmia, pöydänreunaa, räplää näppäimistöä lattialta käsin (siis nousee tietsikkapöytää vasten ja kurottaa näppikselle. Kuin myös hiirelle. Ruokaa ei suostu syömään kuin muutaman lusikallisen ja jos koitan tyrkyttää kääntää pään pois ja alkaa kitistä. jollain lelulla saatan harhauttaa hetken, mutta haluaisin päästä siitä tavasta eroon. JOten nyt päätinkin, että tyttö syö justiin niin paljon, kun kerralla menee ja seuraavalla ruokakerralla eli 3 h päästä saa sitten lisää. katsotaan mitä tapahtuu! Alkaako paino laskea radikaalisti, saako tarpeeksi nestettä yms? No ei varmaan ainakaan tuota viimesintä. Muttakun mua niin korpee tuo tinttuaminen. Siis se voi hyvinkin olla joku vaihe, mutta sitten kun se vaihe menee ohi, niin eikö ruoan pitäsisi taas alkaa maistua?
Tätä on varmaan viimeaikoina tiedusteltukin, mutta kysytään nyt uudestaan.
G: Kenen lapsi syö ruokaa hyvällä ruokahalulla? Siis niin, että suu aukeaa ilman kommervenkkejä joka lusikalliselle. Ja meneekö aina kaikki tarjottu, vai hyvin vain muutama ensimmäinen lusikallinen ja sen jälkeen vähän nihkeemmin? Ja kuinka moni joutuu käyttää harhautuskeinoja esim. laulua, kirjaa, leluja, leikkejä? Miten paljon? Ensimmäisestä lusikallisesta vai vasta, jotta viimeiset syötäisiin?
Mä nimittäin itse alan olla lopen kyllästynyt siihen, että aina saa käyttää kaikki mahdolliset harhautuskeinot, jotta se ruoka sinne mahaan asti saataisiin. meillä myös viime aikoina on suht ahkeraan oksennettu osa vaivalla syötetystä ruoasta . Ja se vasta ottaakin pattiin. Oksentelu johtuu tällä hetkellä flunssasta sekä siitä, jos joku pala on vähänkin liian iso ja jää kurkuun ku´tittaan.
No enpä jaksa enempää jatkaa valitusta. Moikka kaikille!
lehtovi ja Helmi
Eeli on " taas vaihteeksi" kuumeessa.. Nyt näyttäis joku mahapöpökin tekevän tuloaan, kun ihan löysät kakat tuli tuossa joku aika sitten. Musta tuntuu, etten mä kertakaikkiaan kohta enää jaksa. Oikein raivostuttaa, kun aina silloin, kun näyttäis, että alkaa mennä ohi tuo tauti, niin eiköhän tule uudestaan. Lääkärilläkään en jaksa enää juosta, kerran ei korviaan kaivele ym. Tietenkin pitää seurata tuota mahatautia. Anteeksi, kun koko ajan ruikutan tuosta samasta asiasta, mutta kun mieskään ei enää jaksa kuunnella/ ei ymmärrä miksi olen niin väsynyt tähän tilanteeseen.
Eeli sanoo isi ja äiti ja ne tietää varmasti, mitä tarkoittaa. Sitten sanoo myös tiitos, jota ei ymmärrä. Puheesta ei ymmärrä kuin ein ja jos kysyy haluaako syliin.
Syönti on vähän niin ja näin. Jos ei tykkää ruoasta, oksentaa ne pois, eikä suostu syömään. Jos taas tykkää, syö kyllä muuten tosi nätisti, mut kädet heiluu koko ajan ja ruoka on ympäri keittiötä loppujen lopuksi. Hieman nolona täytyy sanoa, et mun on pakko välillä ottaa toiseen käteen Eelin kädet ja pitää kiinni, että edes jotain ehtii suuhun asti. Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Miten olette asian ratkaisseet? Kun Eeli ei todellakaan tykkää, että pidän käsistä kiinni.
Rosa rv 22+5 ja Eeli
Meillä poika on oppinut nukkumaan niin, että äidinkin alkaa päivät näyttää valoisemmilta :) Syö kerran yössä ja muuten heräilee kerran, pari. Eli joskus saattaa mennä jopa 6 tuntia unta putkeen!
Päikkäreistä: meillä pikkumies nukkuu yhdet päikkärit, koska huomasin sen olevan paljon " parempaa" nukkumista. Entisten puolentoista tunnin pätkäunien (kävelin vaunujen kanssa 2-7kertaa tuona aikana) tilalle on tulleet 2½-3 tunnin päikkärit yleensä ilman kävelyjä!! Tämäkin lapsi nähtävästi oppii nukkumaan, vaikka aikansa se otti :)
Aamupäivisin pitää keksiä jotain tekemistä, jottei väsy iske.
Syömisestä: meillä asuu suursyömäri. En muista, että isommat lapset olis ikinä olleet näin helppoja syötettäviä, vaikkeivät hekään mitään ronkeleita olleet. Tämä kuopus avaa suunsa aina kun lusikka tulee kohti ja syö tolkuttomia määriä (kaupan soseita: 1prk+1hedelmäsoseprk+pätkä rinkeliä/sämpylää päälle). Siirryin viikko sitten niihin 1v soseisiin, kun ajattelin, että täyttäisivät vatsan paremmin, mutten huomannut mitään eroa... Jonkin verran menee myös jo samaa ruokaa kuin muulle perheelle.
Puheesta: ei ole :) Osoittelee kovasti kaikkea ja ymmärtää paljon, mutta omaa puhetta ei tule, ei oikeastaan edes tavuja -sellaisia kurkkuääniä... Konttaa kovaa ja kävelee tuen kanssa. Osaa taputtaa, morjenstaa ja tuulettaa (nostaa kädet ylös)...
Lehtovi: oikeassa olet. Likka höpöttelee " omia" sanojaan mutta tuskin niitä vielä kauheasti ymmärtää :) Isän ja äidin merkityksen tajuaa sekä lampun. Siis että missä se on, ei sano sitä sanaa. Niin ja hei hei joka tulee vilkutuksen yhteydessä. Mammat, papat, hepat jne on tarkoituksetonta höpinää.
Ruokailusta.....vaihtelee....yleensä jos ja kun on nälkä niin ekat 20 lusikallista menee ihan ok. Kunhan on ensin saanut maitoa pullollisen. Muuten ei mene lusikallistakaan. Sen jälkeen alkaa huijaus hedelmäpurkilla. Joskus ei ruoka mene millään....Olen ajatellut niin että en pakota, syö minkä syö. Tietysti jos paino alkaa laskemaan, kikkakolmoset on otettava kehiin.
Pikaista paranemista Eelille! Kurjaa kun lapsi on kipeänä, itse olen silloin aivan hermoheikko!!!! Vaikka meillä ei ole ollut kun nuha+lämpö ja maanantaina EHKÄ se mahatauti. En tiedä, kerran tuo oksensi.
Olikohan muuta......jos ei niin menen tekemään possun filettä ja muussia! NAM!
meillä takkuuaa ihan toden teolla. Karkeemmat soseet oksennetaan ja muutenkin saa kaikkensa tehdä, että likan saa syömään päivässä edes 1-2 dl. Viihdytyskikat on käytössä ja pöydässä jopa leikitään, vaikka vannoin etten siihen ryhdy...
Puheesta vielä, jos joku sai sellaisen kuvan viestistäni että meillä tosiaan puhutaan ihan tarkoituksellisesti ja ymmärretään sanoja niin oikaisen hieman. Tarkoitin viestissäni tätä " puhetta" , jota tämän ikäiset nyt tekevät. Hauskalta se kuullostaa kun lapsi on kuin pieni papukaija, toistaa sanoja perässä ja ihan ilmeisesti tykkää kuunnella itseään :) Mutta niinkuin sanoinkin jo, ei sanoilla ole vielä merkityksiä.
Nyt lenkille!
Ajankuva
Jospa nyt saisi muutaman sanan kirjoitettua, tyttö touhuaa lattialla. Gallupeja on ollut paljon, en muista puoliakaan...
Mutta ainakin SYÖMISESTÄ: Meidän likka on aukaissut suunsa lusikalle ensimmäisestä perunamaistiaisesta lähtien kuin linnunpoika. Joten sillä rintamalla on päästy helpolla... Toistaiseksi. Määrät on tosin melko pieniä, lounaalla ja päivällisellä menee noin 1dl liha-kasvissosetta. Lisäksi syödään 2xpuuro ja 2xhedelmäsose/jugurtti. Kökkösoseita on meilläkin oksenneltu useaan otteeseen...
SAIRASTELUT: En tiedä mikä määrä sairastelua on " normaalia" , mutta tällä hetkellä tuntuu, että ollaan päästy vähillä sairasteluilla (koputan umpipuuta seuraavat puoli tuntia...). Tyttö oli pari viikkoa sitten elämänsä ensimmäisen kerran kipeä; kuumeettoman flunssan pahin vaihe kesti 3vrk. Kauhulla odotan mitä lopputalvi ja kevät tuovat tullessaan =(
SANOISTA: Bä-bä-bää, pa-pa-paa, ma-ma-maa, tö-tö-töö, pym-pym ja r:n pärisyttäminen kuuluvat sanavarastoon. Osaa näyttää missä on lamppu, ankka, pupu ja nenä. Taputtaa kun joku sanoo hyvähyvähyvähyvä (Atrian mainoksen tapaan) ja vilkuttaa kun sanotaan hei hei.
G: Kuinka pitkään olette pisimmillään olleet maalismussukasta erossa? Minä olen pisimmillään ollut tytöstä erossa n.6 tuntia. Sen ajan tyttö oli isänsä kanssa, eli ei ole vielä ollut vieraalla hoidossa. Nyt olisi tulossa tämän kuun lopulla mahdollisesti yhden yön reissu, enkä tiedä pystynkö lähtemään! Tyttö jäisi isänsä kanssa kotiin, mutta silti en pysty ainakaan hyvillä mielin lähtemään =(
Tällaista tällä kertaa =)
Paranemisia pikku-potilaille (ja isoillekin) ja hyvää loppuviikkoa!!
T.E.
Tuulia kyseli eilisessä mini-pinossa, millaista on vaihtaa ajatuksia maalismammojen kanssa livenä. Hauskaa!! Vaikkakin paikalla on aika pitkälle joka kerta se vakiomiehitys (minä, Kua, Atyah, Lappu, Korvapuusti, Hippu, Ränkkä, Pääsiäisäiti joitakin mainitakseni. Eilen oli paikalla tuosta listasta kuusi ensimmäistä). Mutta sitä paremminhan sitä vaan tutstuu, kun samojen ihmisten kanssa kerta toisensa jälkeen juttelee. Toisinaan paikalla sitten onkin enemmän porukkaa ja jopa ensikertalaisia. Silloin ei välttämättä kerkiä/ole mahdollisuutta jutella ihan kaikkien kanssa, vaan vain niiden, jotka siinä vieressä istuvat.
Oikeastaan mä en hlökoht. ole niin kovin, ihme kyllä, muodostanut teistä muista ulkonäöllistä mielikuvaa. Tietty joistain voi olla yllättynyt esim. iän suhteen, jos ei se seikka ole tullut esille täällä. ONkin aina mieltänyt jonkin paljon nuoremmaksi/vanhemmaksi kuin mitä onkaan. Mutta muuten mulle ei ole tullut mitään kummemmpia ylläreitä.
Sitten taas, jos on tälläinen hataramuistinen kuin minä, niin voi olla tosi vaikea muistaa toisen nimimerkkiä, oikeaa nime ta lapsen nimeä. Varsinkin siis silloin, jos osallistujia on enemmän. Voi ollakin tosi hämäävää jutella toisen kanssa, kun vaan miettii, että kukas se tämä olikaan ja mitä hänestä jo ennalta tiedän.
Sitten monesti huomaa kertovansa samoja asioita kuin mistä on jo tänne kirjoittanut, kun ei heti älyä, että he ehkä ovatkin jo sen lukeneet. Mutta ei se menoa haittaaa!
Kaikenkaikkiaan mun mielestäni tapaamani maalismammat ovat olleet juuri niin mukavia, joviaaleja ja huumorintajuisia kuin mitä täältä viesteistä on saanut kuvan. Kaikesta ollaan keskusteltu ihan face to face lähtien välilihan repeämisestä tissikipuihin. Öh, ja tuohon väliin siis pitäisi mahtua kaikki lapsenhoitoon liittyvät ilot ja ongelmat sekä parisuhteen hoito.
lehtovi ja Helmut
Toissapäivään asti olen voinut imuroida likan vieressä hänen leikkiessään johdolla, mutta nyt tuli yks kaks karmea huuto. Mitään erityistä ei ole tässä välissä imurin kanssa sattunut. No, toivottavasti se menee ohi pian.
Syöminen on joo aikamoista sotkua, tyttö osaa pitää suun kiinni halutessaan myös nauraessaan ja itkiessään. Muutama kuukausi sitten lauloin ruokalaulua, lusikallinen per säkeistö, mutta se menetti tehonsa. Sitten annoin likalle omaan käteen lusikan, jota saa sohia suuhunsa ja yritän itse aina siinä välissä saada työnnettyä mössöä sisään. Koska lusikkaa oli kiva tiputella lattialle, sidoin sen kiinni syöttötuoliin, niin se on helppo noukkia taas kouraan. Välillä näin sujuu hyvinkin, sitten taas välillä on tukka täynnä puuroa, sitä kun pitää haroa niillä tahmeilla käsillä. Pitääköhän laittaa tenavalle suihkumyssy ruokailun ajaksi;-D
Tyttö nukkuu normaalisti kahdet puolen tunnin päikkärit, aika tarkkaan yhdeltätoista ja kahdelta. Yritän pitää ainakin varttitunnin tarkkuudella kiinni ruoka- ja uniajoista, nuo yöt kun ovat olleet niin repaleisia.
Mistäköhän muusta oli pinossa puhetta... ei nyt muista. Eiköhän mennä hampaiden pesulle ja nukkulaan.
Korvapuustit
Jos joku vielä langoilla keikkuu!
Pojat nukkumassa, mies töissä ja minä koneella (pian töitätöitätöitä). Koko päivän on satanut lunta ja pakkasta -14 astetta, kun kotiuduimme kyläreissulta.. Saa äiskä liikuntaa, kun auraamattomalla kevyenliikenteenväylällä työntää rattaita ja vetää perässään stigaa.
PÄIKKÄRIT: Lapsentahtista ja samalla ei... Eli kuopus nukkuu yhä kahdet unet, tosin varmaan siirtymässä yksiin vähitelle. Aamulla nukkuu rattaissa, kun mies (tai minä viikonloppuna) menee ulos lasten kanssa ja sitten sisäpäikkärit toimii, että lapset pistetään yhtä aikaa nukkumaan. Ja nukahtavat lähes yhtä aikaa. :)) Mies on saanut itsekin hieman hengähtää ja nukkua, kun sitten on töissä myöhään. Kun minä tulen töitten jälkeen kotiin, nukkumista ei sitten harrasteta muuta kuin yöunilla - kuopus klo 19.00-19.30 ja esikoinen 20.00-20.30.
RUOKAILU: Ruoka maittaa ihan ok, enää ei niin vaivattomasti kuin muutama kuukausi sitten. Sormiruoka toimii oivana apukeinona: keskittyy leivänpalasiin ja vanhemmat toimittavat lusikkaevään oikeaan osoitteeseen. :)) Lopetettava on heti ensimmäiseen yökkäykseen - tekee sen melkein aina kun on kylläinen. Ihan turha on enää sen jälkeen yrittää syöttää. Maitoa menee noin yksi Tuttelipurkki ruuan päälle. Eilen sitten imetin viimeisen kerran, tänään ei ole maito noussut rintoihin.
Esikoisen ruokailu (3,5v) sujuu tai ei suju. Maistettava on kuitenkin. Joskus toimii " syö ainakin kolme lusikallista" , joskus ei sekään. Mutta pakota emme. Itse muistan oksentaneeni koulussa kesäkeitot vessaan, kun oli pakko. Eikä kesäkeitto tod maistu vieläkään!! Sitten joku päivä vetää onessaan aamupuurosta lähtien. ;) Jos ruoka ei maistu, niin ei sitten tipu kyllä mitään erityisiä välkkäreitäkään. Maalispoitsunkin kanssa toimimme nykyään niin, että ruoka+maito yhtäaikaa, ei enää muita maitohörpsyjä välillä. Tietty joskus annetaan jos hirmu nälkäinen, ei mikään rikkomaton sääntö siis ole.
Joo. Töihin siis tartuttava. TEL taisi viettää tänään päivänsä töissä. Mites sujui?
Pippandii ja maalispoika (10 kk ja 2 pvä)
ei niin mitään :) öhisee kun osoittaa jotakin ja selittää hirmuisesti (ja murisee! hauskaa kun oli noista murinoista vasta täällä puhetta niin meidän poika seuraavana päivänä alkoi murista).
P
Taas pinoon...
Ruokailusta: Meillä asuu hyvä syömäri :) Kaikki ruoka uppoaa ilman kummempia kommervenkkejä. Välillä oli sellainen kausi että käytettiin kaikki keinot ja ruokailu oli yhtä showta mutta nyt sujuu. Välillä teitty tökkii mutta yleensä auttaa jos antaa oman lusikan käteen tai pistää lautasen hetkeksi pois... :) Meillä ei kyllä itse syödä sotketaan vaan mielummin mutta olen antanut lusikan jotta oppisi ehkä joskus itse syömään.
sitten en muistakaan mistä muusta oli puhe...
Meillä tulee tasaista jokellusmölinää ja selvemmin kakka, äppä, mömmä, mamam, kukkka ja ihaahaa. Kukkka tarkoittaa kukkaa ja kakka kaikkea muuta :D Kaikki eläimet sanovat ihahaa, tämä on ihan uusi juttu vasta viime viikolla opittu!
Poika ottaa askelia tuetta ja konttailee ja menee kuin elohopea. Musta tuntuu jotenkin että se aika kun vauva vaan oli sillain rauhallisesti oli aika lyhyt. Heppu oppi kääntymään 4kk iässä ja kieri ekat 2kk paikasta toiseen ja sitten ryömi, konttasi, istui, nousi pystyyn..... Huh kesällä menee varmaan jo niin ettei kiinni saada :)
Olisi tosi ihana nähdä teitä Maalismammoja livenä mutta tämä työläisen arki ei anna myötä päivätapaamisille :(( Onkos teistä muuten muut töissä vai olenko mä ainut ?
T: Vupii ja poitsukka 24.3.05
minäkin eilen hain ja hain pinoa, mutta kun en sellaista löytänyt, niin en sitten jaksanut/viitsinyt pinoa aloittaakaan. Mutta kyllä oli orpo olo, kun ei päässyt lukemaan kuulumisianne.
Tänään olisi vuorossa pyykinpesua. Pitäisi pestä lomavaatteet ja muutenkin ruveta katsomaan mitä kaikkea sitä matkalle mukaan tarvitsee. Onkos muuten maalismammoissa ketään, joka olisi käynyt Costa del Solilla? Jos on, niin kertokaapa millainen paikka on kysessä!
Jenna on oppinut kaksi uutta " sanaa" : Oho ja ottaa. Hauskan kuulloista, kun neiti pyörittää palloaan ja hokee koko ajan oho, oho, oho.
Minäkin sitten viikonlopun pinon innostamana annoin Jennalle lusikan käteen ja annon tytön yrittää syödä itse. Jep jep. Onneksi peittelin lattian sanomalehdellä ja suojasin vaatteet. Puuroa oli ihan joka paikka täynnä! No, mutta tulipahan kokeiltua.
Nyt pistämään se pyykkikone pyörittämään pyykkejä.
Mukavaa päivänjatkoa!
Marju ja Jennukka