mikä neuvoksi?
meidän perhe,isä28,äiti26 ja tyttö 1,5.ongelma on seuraava:äiti hoitaa lasta kotona ja minä olen töissä.ammatistani johtuen(huono palkka)joudun tekemään paljon ylitöitä.siltikin raha on tosi tiukassa.lapsen syntymästä asti olen saanut kuulla jatkuvaa haukkumista ja narinaa kuinka olen hylännyt perheeni ja varsinkin lapseni.tätä on siis jatkunut yli 1,5 vuotta.viikonloppuisin äiti lähtee ystäviensä kanssa bilettämään ja ilmoittaa vaan minulle että sinun vuoro,olen hoitanut lasta viikon.eli viikonloppuni kuluu kodin siivoamisessa ja lasta vahtien.alkaa olla pinna todella kireällä!
Kommentit (4)
sinä olet väsynyt kun teet liikaa töitä ja hän on väsynyt kun on käytännössä yksinhuoltaja lapsen kanssa. Ettekö saisi jotenkin järkeistettyä teidän aikatauluja että helpottaisi vähän, jos vaikka sinullakin olisi edes yksi arki-ilta että pääsisit aikaisin töistä ja vaimo voisi harrastaa jotain tai mennä edes ulos. Sinäkin saisit sitten osoittaa miten mielelläsi vietät arkista vapaa-aikaa lapsen kanssa.
Sitten teidän tarvitsisi saada yhteistä aikaa ilman lasta että tuo kiristys vähän heltiäisi. Jaksaa paljon paremmin kun on niitä lemmekkäitäkin hetkiä joskus, ja aamuja jolloin voi yhdessä " nukkua" pitkään.
Koittakaa jaksaa, tuo on paha aika.
eikö kenelläkään ole hyviä neuvoja?
Silloinhan varmaan luulisi äidin silmät aukeavan. Vai oliko niin, ettei äitikään osannut aavistaa, mitä pieni lapsi tuo mukananaan.. p.s. itse myös äiti, jonka mies tekee ajoittain pitkää päivää. Bileistä ei tietoa.
eli pistähän se eukkos töihin ja lapsi hoitoon, niin aukee eukonkin silmät, niin ja koeta puhua eukkos kans tästä ongelmasta. Jakakaa kotityöt yhdessä esim. tehkää siivoukset yms. viikonloppuna. Yritä vaikka joskus viikolla päästää se eukkos käymään kavereiden kans vaikka shoppailemassa (jotain pientä vaikka, jos rahat on tiukilla - alennusmyynneistä esimerkiksi) niin sekin piristää mieltä eikä tarvi lähtä bilettään aina. Eikö teillä olisi mahdollista saada lastenvahtia, että pääsisittä yhdessä bilettään? Tahtoo vain olla huono juttu, kun käydään eriaikaan bilettämässä - monesti niiltä reissuilta löytyy toinen... ja sitten erotaan. En nyt tarkoita, että teillä niin kävisi enkä halua yleistääkään, mutta aika usein näin kuitenkin käy.
Nämä nyt oli vaan mun ajatuksia...
Meillä ei moista ongelmaa ole. Meillä pääasiassa minä hoidan lapsia 2v2kk ja 8kk kotona (kävin ½v välillä töissä) ja jään kodinhoidontuelle kohta n. reiluksi vuodeksi sitten ois tarkoitus palata ainakin vähäksi aikaa töihin. Mies hoitaa työssäkäynnin ja perheen elätyksen sillä aikaa ja tekee ylitöitä silloin kun on tarvis. Viikonloppuisin molemmat tekee kotitöitä ja hoitaa lapsia ja yhdessä käydään bilettämässä jos semmoista kaivataan. Ei olla kyllä kovin usein käyty - esikoisen syntymän jälkeen kaikenkaikkiaan 4 kertaa (2 kertaa niistä on ollut 30-synttärijuhlia ja yhdet häät) ja toi viimeisin oli nyt pikkukakkosen syntymän jälkeen ihan kavereiden kans illanvietto. Eli ei kovin hirveesti ole bilettämässä käyty. Molemmat kyllä päästään tuulettuun yksinkin jos niin halutaan, mutta eipä ole hirveesti ollut haluja. Itse käyn joskus shoppailemassa ja kuntoilemassa ja mies myös, mutta varsinaiseen biletykseen meillä ei enää ole ollut hirveen usein hinku. Mies ei ole edes käynyt kovinkaan usein enää työpaikkansa illanvietoissa, vaikka olen häntä sinne patistanutkin, että saa vähän tuulettua =D.