Neuvola kielsi 7kk pojan yösyötön.
Neuvolan täti antoi neuvon erittäin käskevästi. Meillä poika ollut isokokoinen syntymästään asti. Syönyt kiinteitä 3kk lähtien lääkärin ohjeiden mukaan. Nyt käytiin punnituksessa ennen 8kk lääkäriä,mitat 11,1kg 77 cm. Täti sanoi ettei tuon kokoisen tarvitse syödä enää yöllä,minkä toisaalta ymmärrän,hän syö hyvin päivän aikana. En kuitenkaan ymmärrä miksi yksi ainut kerta jolloin poika syö yö aikaan n.klo 4-5 pitäisi tässä vaiheessa jättää pois. Nukkuu yö uniaan aina n.9 asti. Tiedän,että ei noita neuvoja tarvitse ottaa niin kirjaimellisesti mutta ärsyttää tyyli millä tätsä sen sanoi :(
Poika kävelee tukia pitkin ja harjoittelee kovasti tasapainoaan. Konttaa vauhdilla ja on hyväntuulinen ja energinen. Kai sitä energiaa kuluu...??
Ärsyttää,vaikka ei pitäis?!
Kommentit (24)
meillä iso poika ja neuvolassa oltiin koko ajan huolissaan miksi se syö yöllä/noin paljon/jne. jne.
Kun ei voi nälässäkään pitää, siksi.
Minä tosin sanon neuvolassa suoraan että olen eri mieltä.
Hammashoitajakin kyllä viimeksi katsoi nyrpeänä kun totesin ettei meiltä tuttia mihinkään viedä (neuvolan ohjeiden mukaan).
No, lapseni kasvatan minä eikä neuvola:-)
Minä täällä vielä yöimetän 2-vuotiasta. Pian voisi ehkä lopetella. Mitään kiirettä ei ole. Pikaimaisut pikkutunneilla. En käsitä mitä haittaa siitä voi olla.
Perhepeti? Joo, lapsi tulee viereen jossain vaiheessa yötä. Isommat lopetti viereen tulemisen 6-9 vuoden ikäisinä, oma-aloitteisesti.
Onneksi sentään saan itse päättää tuollaiset asiat.
jotka saavat aina meidän hiukan empaattisempien äitien mielet surullisiksi.