Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voin tukea vasenkätistä lastani?

Vierailija
01.02.2006 |

Lapsi kirjottaa oikealta vasemmalle ja alhaalta ylöspäin. Eikö vasenkätisetkin kirjoita ylhäältä alaspäin, siis yksittäiset kirjaimet? Onko hyvää opusta tiedossa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet häntä hankkimalla teille vasenkätisen sakset ym. vasenkätisen välineitä, kun niitä tarvitaan. Ja siten, ettet kiinnitä asiaan sen kummempaa huomiota. Kata lusikka lautasen vasemmalle puolelle jne.

Olen lapsuudenkotini ainut vasenkätinen ja vasta lukioikäisenä ostin itse meille vasenkätisen sakset. Siihen asti leikkelin hankalasti väärän käden fiskarseilla.

Isäni jaksoi aina irvailla " On se niin hullun näköistä, kun joku leikkaa vasemmalla kädellä!" En ole saanut traumoja, mutta ei se kivaakaan ollut.

Mieheni on myös vasenkätinen, mutta molemmat lapsemme taitavat olla oikeakätisiä! 1 ja 3v. Tämäpä vasta huvittavaa!

Vierailija
2/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaminen tosiaan sujuisi vasenkätiseltä helpoimmin oikealta vasemmalle. Alle kouluikäinen saattaa vielä tehdä niin ja yksittäiset kirjaimetkin saattavat mennä nurinpäin. Mutta kyllä siitä oppii pois viimeistään koulussa. Älä kanna huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittaa ja piirtää vasemmalla mutta leikkaa saksilla, pelaa pesistä jne. oikealla. Eli ilmeisesti hienomotoriikka vasemmalla ja suuremmat jutut oikealla.

Meillä ainakin on tärkeää se, että on semmoinen kynä mikä ei sotke. Vasurilla kun se käsi tulee kirjoituksen perässä ja sotkee. Tavalliset lyijykynät huonoja, täytekynät hyviä

Vierailija
4/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole moisesta kuullut, vaikka olen vasenkätinen...

Vierailija
5/5 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä hän ole edes vasuri. Tosi taitava piirtäjä hän on, mutta vähän ihmetyttää tuo tyyli. Vanhin lapsi on vasuri, ja ihan normaalisti hän on kirjoittanut pienestä asti vasemmalta oikealle, ylhäältä alaspäin. En mitenkään erityisesti ole tukenut enkä opastanut häntä, vaan hän on itse hoksannut oikeat tekniikat.