*KESKIVIIKKO SYYSQ-04*
Kommentit (29)
Typy unessa,poika käyny sängystä 2kertaa kakalla...hmm...mitähän tuo meinaa?!
Typy ei kakannu tänää ollenkaa,joten levoton aamuyö tulossa,vaatii jokapäiväisen kakan ettei maha vaivaa...
Ihanaa et Väkkis voi hyvin :-) Ja että Ayapkin sai hengähdystauon kävelyllä!
Helli:Kiva kuulla hyvästä ensimmäisestä päivästä!tsemppiä jatkoon!
Tänään pyörin typyn kans kaupoilla pojan jumpan ajan ja ku väsytti ja makuuni oli siinä ja karkithan melkein tuoksuu sinne käytävälle,mut en menny..ja laskiaispulliaki oli kaupassa ja en ostanu!! :-)
Telkarista on puhuttu..mä en vois olla ilman,myönnän!!Helpottaa ku pojan saa siihen istuu.ehkä joskus tulevaisuudessa typynkin.miehen kanssa seurataa jotain sarjoja ja illalla siinä rentoudutaa ku katotaa äänitettyjä...Ehkä korvaa PIKKUSEN sitä ku ennen lapsia käytii paljon leffoissa,on niinku harrastus.nyt ei paljo leffojakaa katota ku mä en jaksa niin pitkiä :-(
Ja sit mä äänitän hömppää esim.salkkarit ja typyn päikkien aikaa ku jumppailen ni niitä katon...Mut ei telkka yleensä päällä ole jos kukaa ei kato.
Yniksen kirjotus miehen puhelimen näpertelytä oli niin tuttua..täällä vaa mies on koneella,käsittelee valokuvia ja pyörii kuvaajien sivuilla ja mitää yhteyttä ei saa vaik se istuu täs olkkaris!!
Nyt keittiön loppuraivaus ja sit syömää..jos se kultaki tulis viimein kotii!!
jatu
kukaan ei varmaan meitä muista, mutta ajattelin et kirjottelen pitkästä aikaa. Täällä pinot vaan pysyy ja paranoo. Aina välillä niitä olen käynyt lueskelemassa ja kiva huomata, että monia samoja juttuja on täällä ollut puheena, kuin mitä itsellä edessä.
Siis hei pitkästä aikaa.
Mitäs meille kuuluupi sitten. Tuossa tyttö leikkii lattialla, ikää on nyt 1v ja 4kk. Oikein touhukas otus. Juoksee kuin tuulispää ja muutenkin on motorisesti aika näppärä. Oikein fiksu tyttö. Tosin vielä ei puhu, mutta ymmärtää kaiken ja juttelee omaa äyh-kieltään. Joo, kaikkihan omaa lastaan pitävät maailman parhaana :).
Niin ja pikkukakkosta odotellaan perheeseen toukokuun lopulla. Hyvin on mennyt. Eilen käytiin 4D-ultrassa, kaikki hyvin ja poika siellä kölli.
Pitänee ruveta aktiivimmaksi, jos mukaan mahtuu.
Täällä tuntuu olevan niin mukava ja rento ilmapiiri teillä.
typy, pallo ja pähkinä rv.24
Jep, tämä on loppuraskautta, myönnän. Sunnnuntaista lähtien olen ollut jo pari tuntia nukkumassa tähän aikaan. Ja Sinin päikkäreiden ajan olen nukkunut myös. Öisin kun herään pissalle, en saa n. 2h nukahdettua uudelleen, joten se selittää päljon tätä nukkumiseen käytettyä aikaa. :-/
Touhua ja tohinaa ollut viimeaikoina. Viikonloppu meni Lakeuksilla, olin kaverin polttareissa. Oli ihan leppoisat polttarit, sopi raskaana olevalle. Morsian kun ei baareihin halunnut. Istuttiin sitten polttaripäivän jälkeen yhdellä kaverilla iltaan myöhään yöhön. Kaverin talo oli valmistunut joulukuussa ja ja kyllä allekirjoittaneella venähti leuka ja silmät edelleen on teevateina kyseisestä lukaalista. Kaikki materiaalit oli vimpan päälle ja sisustuksessakaan ei ollut pihistelty. Oli ostettu parasta. Jälki oli kyllä sen näköistä. Esim. lattioissa merbauta ja vuolukiveä. Neliöitä 180, pariskunnalla joka ei ymmärtääkseni halua lapsia. Täysmittainen snooker-pöytä vaati tietenkin ihan oman huoneen, löytyi porealtaat yms.. Ei voi muuta todeta kuin Wau! Onneksi oli silti kiva tulla kotiin.. kuluneet huonekalut ja puoliksi ripustetut verhot luovat omanlaistaan kodikkutta.. ;-D Viihdyn.
Eilisen päivän vietimmenkin Tampereella. Miehellä oli työasioita, minä ja Sini olimme päivähoidossa kaverilla. Kaverinkin vauva on jo 8kk. Iso tyttö jo hänkin. Siniä kovasti häiritsi vauvan lattialla olo ja oli useasti nostamassa toista pystyyn. Ymmärsi kuitenkin loppujen lopuksi että siellä vaavan on hyvä olla. Nosteluintoa Sinillä ei ole aiemmin ollutkaan.
Miehellä oli sähly tänään ja " naapurissa" tuli parannettua taas maailmaa. Sen minkä lapset antoivat äitien parantaa.. Mukavaa oli kuitenkin. Huomenna aamu alkaa juristin tapaamisella (se Kelan valitus äp-rahasta) sieltä loppuraskauden lääkärintarkastukseen ja sitten vielä neuvolaan. Kipii, pääsee ihan yksin liikenteeseen (viis siitä että gynikselle..)! ;-)
Mimmuli, hyvälle kuulosti nuo lattiamateriaalit. Harmi ettei teillä ole digikameraa, kuvia haluaisin minäkin nähdä aikaansaannoksestanne. Itse muistelen raksa-aikaa lämmöllä. Meilläkin raksa-aika meni sujuvasti, ilman isompia ongelmia ja hampaidenkiristelyä. Toki odotus, lisäopinnot ja työssäkäynti samaan aikaan toi touhuun lisävärinsä, mutta toisaalta ei ollut aikaa stressata kuin oleellisesta. :-)
Taustakuvana on meidän koira, toissakesänä, päivystyspaikallaan tomerasti vartioivana.
Sinin kakkag. Koostumus; muotonsasäilyttävää, pehmeysasteessa pieniä eroavaisuuksia syödyn ravinnon mukaan, muttei yleensä koskaan liian löysää eikä liian kovaa. Väri; kauniin vaaleanruskea. Esiintyvyys; kerran vuorokaudessa, joko heti aamulla tai sitten päikkäreiden jälkeen.
No niin nyt tyhjeni pää, joudun siis lopettamaan näihin tunnelmiin! ;-D
Lila75 rv 35+6 ja Sini
Ei siis kuitenkaan kurainen. Puuromainen (lapsuuden liian paksu kaurapuuro), ei pyramidina vaipassa. Vaaleanruskeanoranssi, porkkanainen. Parsapäivän jälkeen vihertäväkin. Toisinaan rusinainen, puolukkainen tai maissinen, ei enää kuitenkaan jauhoinen. Mustikkapäivän jälkeen musta. Pehmeys johtunee maidon suuresta määrästä, puoliksi maitokakkurainen. Esiintyvyys: 1-2/vrk, yleensä 2.
Normaali mun mielestä. Vihreä ja liru on epänormaali. Mustasta en tiedä (paitsi mustikasta).
Öhöm, tekisi mieleni kysyä, mitä tarkoittaa aikuisen normaali... Kun joskus lapsena hihitettiin ja luettiin kakkalistoja, joissa oli eritelty ja nimetty parikymmentä erilaista tuotosta. Empiiristen havaintojeni mukaan koostumus, väri ja frekvenssi vaihtelevat aikuisillakin ihmisten ja syömisten mukaan.
Tosiaan koostumus muuttuu ja senkin takia on mun mielestä hyvä vertaus:) En siis huolestu ja kiinnitä joka kikkareeseen, puuroon tai velliin huomiota normaalisti. Nyt ollaan herätty seuraamaan tarkemmin, kun sitä puuron ja vellin välimuotoa ja aika velliäkin on esiintynyt aika usein ja kiinteät tuotokset on enemmän harvinaisia.
Ei nää kakka-asiat lopu, vaikka lapsoset kasvaa! Koostumukset edelleen puheena:)
T: Ynis
Kone on taas tahtonu takuta ja kellokin on tuon verran, niin en avaa toista ikkunaa, vaan muistelen, mitä oli.
Tiivii. Saitkin jo paljon vastauksia. Meilläkin Pekan ja muittenkin kakat vaihtelee. Välillä löysyyttä ihmettelen, mutta sitten kun pottaa sattuu, on kuitenkin tavallinen pötkylä. Eli vaippaan vaan levahtaa, jos ei heti satu huomaamaan. No, joskus on löysääkin. Ja mustikasta mustaa, puolukat, maissinjyvät ja täysjyväriisi tulee melkein ehjänä. Muutoin väri vaihtelee. Kerran pari päivässä tulostuu.
Tervetuloa takaisin, vaikka nikin jo unohdin! ja onnea odotukseen!
Lilalle kovasti voimia lähetän! Mä oon myös kaipaillu.
Ayap. Olipa hyvä, että reissu meni noin hyvin kerrankin.
Pms-oireista on ollu puhetta ja sen verran vaan sanon, että mulla ei siitä ois oikein mitään tietoa, mutta se ärsytti, kun mies pani " kaiken" sen syyksi. Eli kun itkea tihrustin asioita, se kuittasi ne vain " naisten jutuiksi" , vaikka mulla oli ihana asiaakin. No, viime vuosina nuo on ollu vähissä, sattuneesta syystä ;)
Tiivii ja oliko Hellikin? Kiva juttu, että miehet alkaa lämmetä ajatukselle. Tsemppiä yritykseen teille ja muillekin halukkaille!
Aamulla oli kerho ja illalla lasten hiihdot. Siinäpä päivälle ohjelmaa. Murokupit tuli tällä kertaa palkinnoksi. Setä tarjosi violettia kuppia, mutta neiti keskimmäinen sanoi jotain..... ja palasi keltaisen kupin kanssa. Juu-u. Palkintojen jaossahan tavataan tosiaan sanoa, että en minä tuota ota, vaan tuon....
Itellä ei tällä hetkellä niin huoleta. Tuntuu tuota massua kuitenki olevan. Neiti sanoi illalla,että äitin massu on jo iso.Ja kaverin veljen vauvan tilanne vaikuttaa hyvältä. Ensin ei siis luvattu mitään, mutta nyt oli ilmeiseti päässyt poi happikaapistakin eikä mitään hälyttävää oo enää ilmenny.
Unihiekkaa taas kaikille!
T@hti
meinaan kakkajutut. Kukkasen vaipoissa tavattu kaurapuuronomaista, kellertävää, hieman sienimäistä tuotosta. Käärmek. on sitten vasta aikuisilla, kun ei ole vaippaa tiellä. Perhosparvikin uppoaisi vielä vaipan uumeniin aivan huomaamatta.
Minkähän ravintelin Teukkis valkkas?
Taustakuvana on kesäsadepisarat lehdellä LK. Pihalta, itse otettu ja onnistunut kuin mikä.
Kukkuu
On meillä nykyisellään löysähköä, mut ei aivan lirua, keskiruskeaa ja välillä tummempaa (jolloin haju on kovasti kauhea). Esiintyy päivässä useamman kerran, vähintään kahdesti, usein jopa neljä kertaa ja joka kerran runsaanlaisesti...Tämä siis Antsalla ;)
Taustakuva on punainen talo sinisen ikkunan ja kukkaruukkujen kera. Joku standardikuva. Miksenköhän ole laittanut mitään huisaa kuvaa lapsista...? Ja samalla heti: miksiköhän en ole kohta vuoteen lähettänyt kuvia nettiin kehitettäväksi..? Miksiköhän edellisetkin (esim. sairaalasta otetut ja muutkin vastasyntyneen-sinisen- Antsan) kuvat ovat vielä jossain muualla kuin albumissa..?
Ayap: ihanaa, että sairaalareissu meni hyvin! :)))
Nyt nukkumaan (kai minä vielä joskus jaksan kirjoittaa enemmänkin...Tapahtuu varmaan silloin, kun muistan taas vanhempieni merkkipäivätkin...Huushollin siivosi onneksi ihana mieheni *muisk*...näin sivumennen sanoen ;))))
♥Saamuska
Kivaa kun joku huhuilee:)
Eka työpäivä ja pojalla hoitopäivä takana. HIRVEESTI jännitti miten pojalla sujuu, mutta ihan suht kivasti oli mennyt. Muutaman kerran oli itkeskellyt ja unet tosi lyhyet, 50min (viime yönäkin vaan 8,5 tuntia), mutta hyvin oli syönyt. Olivat jopa lisää antaneet ruokaa ja kaikki oli mennyt. Mies tekee tämän viikon lyhyttä päivää, joten poika on hoidossa vaan klo 9-14, että saadaan vähän pehmeempi lasku tälle alulle.
Mä olin töissä ihan pihalla, niin paljon on kaikki muuttunut. Menee kyllä varmaan viikkoja ennen kun pääsen vauhtiin ja en ainakaan ennen ens viikon koulutusta kykene oikeen mitään tekemään yksin. No, toivottavasti se siitä lähtee suttaantumaan. Suuri harmi on se että mun rakas työkaveri vaihtaa kuukauden päästä työpaikkaa. Sen kanssa tänäänkin tuli kyyneleitä vuodatettua, kun muisteli omaa tilannettansa pari vuotta sitten kun vei esikoisen hoitoon. Muutenkin jouduin kyllä muutaman kerran kyyneleitä nielemään kun mietin että mitenköhän poika pärjää. Koskakohan tää herkkyys loppuu?
Tiivii, ihanaa että teilläkin mies alkaa suostua pikku hiljaa! Mäkin toivon että siinä maalis-huhtikuussa voitais yritys aloittaa.Kakasta kyselit, meillä pojalla ollut ehkä 3 kertaa koko elämän aikana kiinteää, muuten tooosi löysää ja on pitkin vaippaa aina.Mutta pojalla siis luultavimmin jotain allergiaa ja muuta siellä vatsassa.
Eilen saatiin allergiakokeiden tulokset, eihän sieltä mitään löytynyt. Nyt sitten palautetaan ruokavalio normaaliksi, en tiedä onko järkevää mut lääkäri oli sitä mieltä. Sitten laittoi lähetteen Jorviin, lisäksi viedään kakkanäyte tutkittavaksi.
Kiva Enkeli että teidän reissu onnistui.
Mimmulille jaksua ja kaikille muillekin!
Mun täytyy kai mennä nukkumaan.Poika nimittäin herännyt vikan viikon klo 5.40 joka päivä:( Huomenna vielä pitkä päivä tiedossa, oon varmaan joskus ysin jälkeen kotona. En tiedä miten pärjään kun en näe poikaa ollenkaan illalla hereillä:(
Helli