APUA!!pikavastaus!!! Mitä tapahtuu jos ottaa yliannostuksen mielialalääkkeistä??
Mitä siitä voi käydä??Kuolla?
Läheinen uhkaa paraikaa itsarilla (ei oo eka kerta)
Mitä vittua mä teen :' ((((((((
Kommentit (42)
Sori vaan kaikille, mut jos se haluaa kuolla, anna sen kuolla. Kuolema ei ole loppu, vaan uusi alku.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 22:21"]
Sori vaan kaikille, mut jos se haluaa kuolla, anna sen kuolla. Kuolema ei ole loppu, vaan uusi alku.
[/quote]
Avaus tehty 31.1.2006 klo 22:42, miksi nostit sen taas?
Kaksisuuntaista mielialah.sairastava mieheni on yrittänyt tappaa itsensä monta kertaa. tottakai soitan aina apua. Se voi olla totinen yritys tai avunhuuto, jokatapauksessa silloin tarvitsee apua. Ajatelkaapa omaa tosi pahaa oloa. Eikö tehnyt mieli tehdä itsaria? Joten ajatelkaapa sellaisen ihmisen oloa jonka tekee mieli tappaa itsensä. Sillä ihmisellä on vaan vielä paljon pahempi olo. Kun hän saa jotain apua olo voi helpottaa. Kummallisia vastauksia ettei huvita auttaa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2014 klo 22:10"]
112. Sun pitää soittaa, et saa jättää "heitteille". M1 ja äkkiä. Esim. Seratoniinin yliannostukseen voi kuolla, vaik ei oo sinänsä vaarallinen. Tai siis aiheuttaa tappavan tilan.
[/quote]
Eiköhän 8 vuoden aikana ole jo ratkaisu selvinnyt. Turha enää huudella, että soita..
Mekin olemme joutuneet soittamaan pari kertaa hätäkeskukseen, kun sukulainen on uhkaillut itsemurhalla eikä päästä ketään sisään asuntoonsa. Hätäkeskuksessa meitä on kyllä kohdeltu molemmilla kerroilla tosi hienosti. Olen itse sitä mieltä, että en halua enää perheeni sekaantuvan tuon hullun sukulaisen mielenterveysongelmiin koska ne rasittaa ja väsyttää meitä ihan hirveästi.
Joskus tulee 50-80 puhelua vuorokaudessa, ihan mihin tahansa aikaan, ja sukulainen huutaa vittua ja huoraa puhelimessa, jos ei ole joskus vastattu. Toisinaan hän ilmestyy minun, mieheni tai minun sisarusten työpaikalle itkemään sitä, miten kurja kohtalo hänellä on ollut. Jos emme ole paikalla, kuka tahansa kelpaa kuuntelemaan. Sitten hän soittelee kaikkia meidän sukulaisia ja kavereita läpi ja kertoo meistä ikäviä asioita, samoin meille muista. Hän saattaa mennä hyvästelemään ulkona leikkivää lastamme, koska hän aikoo nyt tappaa itsensä ja sitten hän kertoo, miksi tämä itsemurha on jonkun lapsen läheisen syy, esim. äitisi ei halua minun enää elävän tai isäsi tahtoo että kuolen. Lapsi onneksi jo nyt isompana tajuaa, että sukulainen on hullu.
Hoitoon sitä ei saa, kun se osaa aina esittää niin tervettä.
uskon sua 38..
No soittivat sitten yöllä ensihoidon pojat ja sanoivat vievänsä hänet ' hakemaan henkistä apua' ..viinaa ja lääkkeitä oli ottanu mutta kunnossa.
Mua jäi huolestuttaa ne koirat..pärjäähän ne yön yli mutta täytyy soittaa sille että haenko ne tänne.
Kaikki kunnioitus mielisairaanhoitajia ym kohtaan..miten ihmeessä jaksatte hulluja??
Mutta tosiaan..se hätäkeskuksen muija jäi kaivelemaan,latasi oikeesti tosi törkeesti tietämättä yhtään taustoja sen enempää.Tiuski ja tivasi tosi tylysti ja kyseenalaisti mun jokaisen sanan :((( että ärsyttää kun ajattelenki.. enkai mä nyt turhaan soita hätänumeroon!!
-ap
niillä rauhoittavilla mielialalääkkeillä saa pään ihan sekaisin. Sit jos vielä vetää viinaa päälle.
Yleensä ei lääkkeitä kyllä anneta niin paljon kerralla, et niillä saa hengen pois. Mut voihan niin olla.
Yleensä muuten suureen ääneen itsarilla uhkaavat eivät sitä onneksi tee, ja näin toivon myös ystäväsi kohdalla.
että jos vetää 26 lääkettä naamaan,eli ottaa annostuksen 25 kertasena niin eikö muka kuole?
Ei se silti tarkoita että niihin kuolee.
en tiiä onko sillä jotain muutakin kun ne mielialalääkkeet..
Mitä pitäis tehdä??soittaa poliisit??Veiskö ne lataamoon tjtn???
Hitto,että vituttaa..tota uhkailua on jatkunu jo useampi kuukaus mutta nyt kuulosti siltä että on tosissaan.
Lisäks siellä on kaks koiraa..oon huolissani niistäkin
-ap
esim. 100 kpl saat kyllä hengen itseltäsi. Sama juttu vanhan kunnon Panadolin kanssa. Varmin tapa tappaa itsensä on itse asiassa juuri asperiini tai parasetamoli eli panadol, riittävän suurella annoksella. Puhtaasti rauhoittavilla lääkkeillä kuten diapam, stesolid ym on hankala saada henkeä pois. Mielialalääkkeet, esim. rivatril on hyvä konsti, samoin sydänlääkkeistä esim. digoksiini. Siinä teille.
Mene ap käymä' än kaverisi luona, jos ei avaa ovea soitat ambulanssin.
a ennen epätoivoista tekoa. Kolmonen ehkä sekoittaa siihen tosiasiaan, että itsemurhaa useamman kerran " YRITTÄNEET" harvemmin lopulta tappavat itseään. Jos itsensä todella haluaa hengiltä, itsensä saa hengiltä! Useat " itsemurhayritykset" lääkkeiden yliannoksista ranteiden viiltelyyn ovat kuitenkin lähinnä masentuneen ihmisen avunhuutoja. He ehkä ajattelevat, että tosissaan haluavta tappaa itsensä, mutta kuitenkin soittavat apua viime hetkillä tai ottavat kuitenkin ratkaisevaa pienemmän annoksen tms...
Itsemurhasta puhuvan sanat on kuitenkin AINA otettava vakavasti. Kuten jo sanoin, suurin osa itsemurhan tehneistä puhuu aikeistaan lähipiirille jo pitkään ennen tekoa. Vaikea sanoa, saako ystäväsi itsensä hengiltä mielialalääkkeillään, kun ei tiedä mitä ja miten paljon hänellä on. Viina monien lääkkeiden kanssa aiheuttaa myös yllättävän pahoja seurauksia. Lisäksi pää sekaisin tuossa mielentilassa saattaa tehdä muutakin itsetuhoisaa. -Miksi et lähde itse ystäväsi luokse tarkastamaan tilannetta? Ystäväsi selvästi kaipaa huomiotasi. Tai jos et voi itse mennä paikan päälle, onko jotain yhteistä ystävää tai ystäväsi sukulaista, jolle voisit soittaa? Hätä tapauksessa soita myös poliisi tai ambulanssi paikalle. Pidä nyt ainakin puheyhteys ystävääsi puhelimitse, ja jos et saa enää yhteyttä, soita JOKU paikalle!
Sitten on kiva yhteiskunnan maksaa siirtomaksoja :(
Digoxiini myös tosi huono maineestaan huolimatta. Parasetamolia minäkin suosittelen, reippaana annoksen. Paras ehkä olisi viatottoman tuntuinen Durekal...tervetuloa rytmihäiriöt.
Ap. Jos vastuullasi ei nyt ole lapsia, mene läheisesi luokse. Jos et itse pääse, ilmoita hätäkeskukseen tilanne. Sen lisäksi jollekkin uhkailleen omaisell eviesti.
se ei avaa ovea..monet kerrat oon turhaan seissy oven takana..eikä muutenkaan oo suostunu apuun..
-ap
Ja siihen menisi kauan. Pahoinvointi ja oksennut tekee vielä oman osansa ettei lääkkeet imeydy. Tuhoaa maksan ja vie hengen pitkällä tähtäimellä, ei äkillisesti
Eiköhän se siitä järjesty. Pääsevät kyllä jotenkin sisälle itsemurhalla uhkailleen asuntoon. Vaikka sitten poliisin kanssa.
-ap kyllähän noi hullutkin saa siihen kuntoon kunnon lääkkeillä että niitä kestää katella :DD