Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarhan tädit muuten nauravat teidän selän takana teidän perheen asioista.

Vierailija
31.01.2006 |

Meidän lapset ovat tarhassa ja meidän aamu rutiineihin kuuluu se, että viedään ensin isompi lapsi omalle puolelleen ja annetaan hali ja vilkutetaan ja sitten mennään pienten puolelle, jossa otetaan lapsen päältä pois, annan halin ja mennään sitten leikkihuoneeseen, jonne lapsi menee leikkimään ja lopuksi vielä vilkutus. Ja tämä " rituaali" pitää toistaa joka ikinen aamu tai lapsi alkaa parkumaan. Hänellä on myöskin omat nukkumaanmeno rituaalit, joita pitää noudattaa, nämä rituaalit ovat kylläkin iltaunille mennessä, päiväunille mennessä ei ole rituaaleja ollenkaan. Itselläni tuli yhtenä aamuna karmea hoppu, kun nukuttiin koko konkkaronkka pommiin ja jouduin vaan heittämään lapset kiiireesti hoitoon ja kuopus alkoikin sitten parkumaan, kuten arvata saattaa ja hoitajat olivat ihan ihmeissään siitä. Ja alkoivat narisemaan päivällä miehelleni, joka haki lapset, että ei lapsilla nyt tuollaisia rituaaleja tarvitse olla, turhaa parkumista vaan. Kuopus on nyt 2v ja aloittivat esikoisen kanssa hoidon kolmisen kuukautta sitten. Myös esikoisella oli saman tyyliset rituaalit, kun hän aloitti hoidon 2 vuotiaana, mutta nyt kun hän oli pari vuotta kotona minun ja kuopuksen kanssa, niin hänellä ei ole mitään rituaaleja. Ja kuulin sitten lasteni kaverien äidiltä, että nuo hoitajat olivat naureskelleet ulos lähtiessä, että mitään tuollaisia rituaaleja ei tarvitsisi olla jne. Ja samainen ystäväni kertoi, kuinka nuo hoitajat naureskelevat joidenkin lasten vaatteille (jos ovat esim. kuluneita kirppiskamoja tms.). Ystäväni tuo lapsensa vasta silloin, kun on ulos lähdön aika.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän sen, että työpaikalla keskenään nauretaan asiakkaille suljetussa tilassa.

Itse koitan tsempata tässä pahaa puhumisessa.. mutta välillä lapsi kuulee mitä esim. naapureista ollaan mieltä. Vielä ovat kotihoidossa.

Ammatiltani olen opettaja ja kyllä ammattietiikkaani kuuluu, että lapsia ja vanhempia koskevat asiat ovat luottamuksellisia. Mitään kiusaamisen aihetta ei saa antaa muille lapsille, kaikki ihmiset on esitettävä tasa-asvoisina. On opetettava toisten kunnioittamista omalla käytöksellä. Eli missään tapauksessa en puhuisi jonkun perheen asioista esim. käytävällä missä joku ylimääräinen saattaisi kuulla.

Vierailija
2/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n lapsen hoitajia kyllä ihmettelen. Oman lapsen tarhassa ainakin ymmärtävät että rutiinit ovat lapselle tärkeitä. Hänen hoitajat eivät puhu vanhempien aikana mitään muista vanhemmista tai lapsista. Jos puhuvat ja (varmasti niin tekevät) niin hoitavat sen kun ovat keskenään.

Muuten, kyllä lapsetkin puhuvat kotona mitä hoitajat tekevät ja sanovat. Jopa oma vähän yli 2 vee on kertonut kuinka hoitaja oli vihainen kun lapselta oli tullut kakka housuun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupantäti, pankkitäti, postinkuljettaja, kirjastonhoitaja, naapurintäti, lääkäri, poliisi, kioskin myyjä, tarjoilija, satunnainen ohikulkija... Kaikki ketkä näkevät sinut/teidät saattavat nauraa ja arvostella. Ja jos sen takia sulkeutuu kotiinsa, niin sitten vasta juorutaankin... ;)

Eräs lääkäri kerran sanoi minulle " Ihan hyvä, ettei ihmiset tiedä, mitä lääkärit (gynet) puhuvat kahvitunnilla." Enkä minä ainakaan edes halua tietää.

Vierailija
4/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti toiset puhuu mitä lystää ja naamataulu muuttuu oven pamahdettua kiinni. On sitten niitäkin, jotka käyttäytyvät hyvin ja ymmärtävät etiikan. Joilta ei noin luonnostakaan tule niin paljoa asiattomia kommentteja.

Meillä aika perheen kanssa kuluu kyllä muuhun kun päiväkodin henkilökunnan ruotimiseen. He eivät täytä vapaa-aikaamme.

Vierailija
5/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun lapsi tulee tarhaan epäasiallisissa rikkinäisissä, likaisissa ja liian pienissä vaatteissa ja äiti on viimeisen päälle tällätty, saa ihan varmasti paheksuntani.

Muistakaa myös, että lapset kertovat päikyssä kaiken. Sen, että äiti huusi aamulla, isä antoi tukkapöllyä, siskoa suositaan, mummi haisee pahalta yms...

Vierailija
6/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa maailman yhteisössä juorutaan ja puhutaan paskaakin. E siitä kannata välittää.

Vierailija
7/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muulla kai ei loppupeleissä ole väliä.

Ainakaan mulle. Mun puolesta jos mun poika saa hyvän hoidon ja menee mielellään päiväkotiin niin siitä hyvästä ne saa naureskella mun kampaukselle tai mille haluavat..

Vierailija
8/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tyytyväisiä että ne on mukavia ja jaksaa ottaa surkean lapsen aamulla syliin. Ja ollaan iloisia kun voidaan hakea iloinen poika illalla kotiin.

Itse pidän huolen että lapsella on aina ehjät ja puhtaat vaatteet. Kun meni tarhaan, ostin varta vasten uusia vaatteita ettei tarvitsisi siitä kärsiä ainakaan. Minä yritän olla siisti ettei lapsen tarvitse minua hävetä. Valitettavasti vanhoista autoista kyllä näkee että meillä ei liikaa tota fyffeä ole. Mutta kyllähän sen tietää että tässä maailmassa ihmiset arvostelee tuollaisten asioiden perusteella, hoidossa, koulussa ja töissä:(

Vierailija
9/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuta pahaa,mutta joskus on kyllä tullut niin hankalia asikkaita vastaan jotka esim vaativat koko ajan jotain ekstrapalveluksia tai haistattelevat tai on yksi asiakas jopa uhannut työkaveriani,että hänelle käy huonosti, jos hän ei jotain asiaa hoida.

Kyllä tälläisistä viime mainituista voidaan joku paha sana sanoa.

T:Lastenhoitaja:valitettavaa jos kohdallesi on sattunut moista käytöstä,onhan niitä päiväkoteja tietty erilaisia.

Vierailija
10/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaatekaupassa töissä ja kuulisittepa mitä asiakkaista puhutaan...? Etenkin niistä vaikeista ja ärsyttävistä ;).Ihan sama mikä duuni jossa on naisia paljon,niin samanlaista se meno on...valitettavasti :/

Vierailija
11/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isillä ei oo tarpeeksi rahaa jne... Kyllähän nuo lasten jutut on kuultu:)

Mutta entäs hoitotätit, Liisa sanoi isiä namuksi:):) Äiti on Liisan mielestä harakka:):) IHANAAAA

Vierailija
12/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kova puhumaan tuo 3v. ja puhuu välillä ihan omiaan, joten ei ole aina uskomista. Meille sanottiin vanhempainillassa että älkää puhuko hoitajista pahaa lapsen kuullen, sillä lapsi ahdistuu kun kyseinen hoitaja kuitenkin hoitaa tätä lasta. Ei ole lapsesta kiva jos haukutaan läheisiä hoitajia! ´Sama tietenkin koskee myös vanhempia.Joten järki käteen!

Vierailija
13/30 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta naurakoot jos siltä tuntuu. Naamatusten ainakin on ihan rentoja ja mukavia " tätejä" , ja pitää pojastani niinkuin poikani heistä, se riittää mulle.

Vierailija
14/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä lapsi tietää että päivä sujuu tuttuun turvalliseen tapaan. Tosi ikävää, muuta taitaa olla tuo naureskelu ja seläntakana puhuminen totta monissa paikoissa. Kaveri oli harjoittelujaksolla ja kertoi pari tosi ikävää tapausta joiden ei haluaisi uskoa olevan totta.

Vierailija
15/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän ne hoitajatkin vain on, tietysti pitäisi varoa äänen puhumasta ettei kukaan pääse kuulemaan ja mieltään pahottamaan...

Vierailija
16/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla sinä puhut muista ihmisistä asioita tai mietit mielessäsi, että kamala mekko tollakin tänään. Mutta muiden vanhempien kuullen ei kyllä pitäisi arvostella ketään.

Vierailija
17/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ystäväni sanoi, että yleensä hoitajat vaan jatkavat juttuaan, kun ovat ensin vastaanottaneet lapsen eivätkä välitä kakkaakaan siitä, että kuuleeko toinen vai ei.

Vierailija
18/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: taxikuski...

Vierailija
19/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on hauskaa kuulla, kun lapset paljastavat mitä vanhemmat puhuvat meistä hoitajista kotona. Papin vaimon mielestä minä olen meikkipussi :)

Vierailija
20/30 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei yleistä. Toisten arvostelu (etenkin ulkonäköön liittyvä) osoittaa erittäin huonoa makua (kaikissa ammateissa). Eikö tarhatädeiltä vaadita jonkinmoista salassapitoa? Aika arkaa ja henkilökohtaista tietoa kun saattaisivat samalla mentaliteetilla levitellä ympäri toreja ja turuja.

-pph:lle lapsensa roudaava-