Te, joilla kotona oma sauna, mutta ette käytä sitä. Kysymys...
Miksi ette lämmitä saunaa? Toimiiko sauna teillä lähinnä varastona?
Kommentit (30)
Asun yksin enkä viitsi lämmittää saunaa sen kymmenen minuutin takia, minkä viitisn yksin istua siellä. No, muutaman kerran vuodessa tulee käytyä mutta muuten käytän saunaa pyykinkuivatustilana.
Noin kerran viikossa käydään, siinä välissä kuivataan pyykkiä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 21:17"]
Miksi ette lämmitä saunaa? Toimiiko sauna teillä lähinnä varastona?
[/quote]
Kyllä, sauna toimii varastona.
Myytiin viime vuonna omakotitalo, muutettiin vuokralle tähän nykyiseen asuntoon ja alettiin rakentamaan uutta taloa. Asunnon sauna on huonossa kunnossa, lauteet notkuu ja se on todella pimeä. Lapsikin sanoi kun käytiin tätä asuntoa katsomassa että "äiti, tää sauna on tosi kummallinen". Kun ei olla mitään himosaunojia niin päätettiin että pärjätään vuosi ilman omaa saunaa.
Toivottavasti olette tajunneet kytkeä7kytketyttää kiukaasta sähköt pois, jos käytätte saunaa varastona tai jonain muuna kuin saunana, ettei käy kuten Naantalissa ja kuolette tulipalossa, kun joku napsauttaa kiukaan päälle.
Kiva sauna olisi ja kävisin mielellään ainakin kerran viikossa. Mies alkoi käyttää sitä varastona ja nyt tilanne on riistäytynyt käsistä, en vaan jaksa tyhjentää sitä roinasta.
Meidän kiuasta ei voi napsauttaa päälle, se nappula on sellainen kierrettävä systeemi jossa on ajastin, ja lämmönsäätönappula on erillinen, toimii samalla tavalla. Tavarat joita saunassa säilytetään ovat lauteilla, eivät lähelläkään kiuasta. Meillä ei ole pieniä lapsia, eläimiä, dementikkoja eikä unissakävelijöitäkään jotka napsauttelisivat saunaa päälle.
Helpoin tapa on ottaa sulakkeet pois ja sen voi tehdä ihan itse. ei mene vahingossa päälle.
Ihan tavallinen suomalainenkin voi olla sellainen ihminen, joka ei välitä saunoa ja minä olen yksi heistä. Nykyään sellaisia uusia asuntoja ei taideta enää edes rakentaa missä ei olisi omaa saunaa eli kaltaiseni ei saunovat ihmiset joutuvat maksamaan sellaisesta mitä eivät tarvitse.
Käytetään hyvin harvoin, koska lämmittäminen kestää ja käyttö maksaa. Varastona ei tietenkään käytetä. Ei kiinnosta kuolla tulipalossa.
mä kuivaan siellä harrastuskamoja ja leipää