Kävin sitten äsken hakemassa koivuniemenherran kaapin päälle.
Ja aion myös sitä käyttää. 2.5v. lapsi on alkanut tanssittamaan öisin pillinsä mukaan ja mikään ei riitä, vaipat on kuivat, ei ole nälkä ei pahoja unia, tasainen ja turvallinen elämänrytmi, mutta nyt poika varmaan kokeilee mua. Herää yöllä tunnin välein karjumaan äitiä ja hätänä ei kuulemma ole mikään. Jos vien omaan sänkyyni haluaakin mennä takaisin omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn. Karjuu ja kiukuttelee, ei hampaita tulossa ei allergioita yms.
Hain sitten kasvatusalan ammattilaisen neuvosta piiskan ja varoitin poikaa, että siitä saa jos yöllä kiukuttelee. Kasvatusalan ammattilainen on sosionomi ja lastentarhanope. Harvinaisen järkevä ja ihana tyyppi. Aion noudattaa tuota neuvoa.
Kommentit (27)
Sitä sait.
Otat sitten lain omiin käsiin? Oletko valmis maksamaan siitä kalleimman hinnan maailmassa? Oman lapsesi.
Haluatko että lapsesi alkaa pelkäämään sinua?
Jos sulla yhtään on järkeä, heitä risu menemään.
Ja ole lapsesi tuki ja turva.
Kerro mieluummin lapsellesi että yöllä ei huudeta, yöllä nukutaan.
Toista tuota mantrana. Kyllä pieni lapsi pikkuhiljaa sitten ymmärtää mistä on kyse.
Kumma maailma, kaikkeen ratkaisuksi väkivalta.
suosittelen hyvin nukutun yön palkitsemista
Meillä hieman eri ongelma 2 1/2 v tytön kanssa. Likka ramppaa kaikki yöt meidän sänkyyn. Ei siinä muuten ongelmaa mutta sitten kun sängyssä jo on ennestään mieheni lisäksi myös vauva. Lopulta sinne haluaa sitten esikoinenkin joten 5 samassa sängyssä alkaa olla mulle liikaa...Mä en enää sitten itse sinne mahdukkaan.
Meillä tehosi toi tarra aamulla jos nukuttu omassa sängyssä koko yö ja se liimataan yhdessä sitten lastenhuoneen seinällä olevaan " tauluun" .
Lopulta kun tarroja on esim 10 niin lapsi saa " pienen" lahjan.
Niin ja tosiaan meidän lapset on kaikki nähneet tuossa iässä myös välillä painajaisia, joten ihan kaikki itkut ei varmaankaan ole tahallaan kiusaamista.
tsemppiä ja parempia öitä!
Meillä homeopatia auttoi ihan täysin vastaavanlaisessa tilanteessa! Kaiken olin jo kokeillut, mutta en piiskaa, joskus tuli kyllä huudettua, kun olin oikein väsynyt. Kannattaa kokeilla, mitä pienemmästä lapsesta on kyse, sitä nopeammin auttoi, meillä auttoi muutamssa viikossa. Oli se ihme paikka, kun tuli se eka yö, jolloin lapsi ei herännyt kertaakaan. Minun piti käydä muutaman kerran tarkistamassa, että ei kai vaan ole mitään hätää, kun ei herääkään.
täällä antaa mitään HYVÄÄ vihjettä. Jotenkin nuo vastaukset pyörivät tuon piiskan ympärillä. Minäkään en nyt piiskaa yöllä antaisi. Soita neuvolaan ja kysy neuvoja heiltä. Terveydenhoitaja varmaan auttaa kaikin tavoin sinua ja lastasi. Ei teidän lapsi varmaan ole ainut karjuja suomen maassa, vaikkei se tieto lohduta yhtenäkään yönä sinua. Siis onko lapsi jo tavallisessa sängyssä vai pinnasängyssä? Varmaan kerroit mutta en muista. Pinnasängyssä voi kolautella itseään mihin herää ja yksin ei halua olla yöllä hetkeäkään hereillä, jolloin huudetaan äitiä. Jaksamista sinulle ja anna se koivuniemen herran olla siellä kaapin päällä, vaikka et oikeasti sitä koskaan käytä.
Ihan ehdottomasti unohda se piiska ja vie lapsi kasvatusneuvolaan. Siellä voitte ammatti-ihmisten kanssa lähteä purkamaan tilannetta.
Mikäli kasvatusneuvolan psykologit ovat sitä mieltä, että lapsen fyysistä terveydentilaa pitää tutkia, se varmaan tehdään, mutta itse epäilen asiaa sen paremmin tuntematta, että jo pelkkä henkinen apu voisi auttaa. sekä sinua, että poikaasi.
Toinen hyvä neuvo on hyvän yön palkitseminen. Poikasi on jo sen ikäinen, että ymmärtää saavansa palkinnon hyvästä käytöksestä.
Systemaattisesti sanot joka ikinen kerta lapselle, kun hän huutaa äitiä, että " Nyt on yö. Nyt nukutaan. Ei saa huutaa ja herättää äitiä. Äidin pitää nyt nukkua. Käy nukkumaan." Ja sitten menet pois.
Aamulla juttelette lapsen kanssa siitä miten yö sujui. Jos yö meni hyvin, annat lapselle esim. tarran, jonka lapsi saa itse liimata sitä varten olevaan paperiin seinällä.
ja edellinen kirjoittaja lisää vielä, että kerro huomenna mihin olet päätynyt asiaa yön yli mietittyäsi.
vai äiti joka oli jämy asian suhteen.
Helppoa sanoa, mutta jos sinulla on fiksu lapsi, niin kerrot hänelle että nyt loppuu yöllinen huutaminen. Illalla kun menee nukkumaan, sanot että nyt ei huutamiset auta, äiti on lähellä jos on hätä, mutta turhaan ei huudeta. Ja sitten et mene, et mene parin yön päästäkään. Etkä kolmantena, etkä viidentenä. Tosin tässä on se ongelma että milloin sillä lapsella on todellinen hätä - tulkitse sitä sitten!
Onnistuisko lapseen aivan toisenlainen metodi kuin piiskalla uhkailu? Mitäs jos houkkuttelisit ja _palkitsisit_ hyvin nukutun yön? Tarraa tms lelua lahjaksi kun tietty määrä hyvin nukuttuja unia takana. Joku konkreettinen juttu, saat tämän auton kun olet nukkunut näin monta yötä hyvin (rastit seinälle). Jos lapsi osaa vedättää niinkuin sanot, niin varmasti ymmärtää myös tuon.