Kävin sitten äsken hakemassa koivuniemenherran kaapin päälle.
Ja aion myös sitä käyttää. 2.5v. lapsi on alkanut tanssittamaan öisin pillinsä mukaan ja mikään ei riitä, vaipat on kuivat, ei ole nälkä ei pahoja unia, tasainen ja turvallinen elämänrytmi, mutta nyt poika varmaan kokeilee mua. Herää yöllä tunnin välein karjumaan äitiä ja hätänä ei kuulemma ole mikään. Jos vien omaan sänkyyni haluaakin mennä takaisin omaan huoneeseen ja omaan sänkyyn. Karjuu ja kiukuttelee, ei hampaita tulossa ei allergioita yms.
Hain sitten kasvatusalan ammattilaisen neuvosta piiskan ja varoitin poikaa, että siitä saa jos yöllä kiukuttelee. Kasvatusalan ammattilainen on sosionomi ja lastentarhanope. Harvinaisen järkevä ja ihana tyyppi. Aion noudattaa tuota neuvoa.
Kommentit (27)
Pahemmin koko ketjua en lukenut mutta nyt laitetaan FAKTOJA peliin.
NOIN PIENI LAPSI EI PYSTY HERÄÄMÄÄN YÖLLÄ VAIN JA AINOASTAAN SEN TAKIA ETTÄ ALOITTAISI SINUN KIUSAAMISESI!!! JOKU HÄNET HERÄTTÄÄ JA SITTEN OMAN PÄÄTTELYKYVYN MUKAAN TAHTOO PITKITTÄÄ UNILLE MENOA JA TAHTOO SINUT LÄHELLEEN. HÖPELÖ OOT!
OOT SELKEESTI ottanut selvää lapsien eri kehitysasteista, moni tuonikäinen lapsi ei erittele unta todellisuudesta eikä näin osaa sitä sanoiksi pukea.
KELAA VAIK NÄIN: lapsesi herää yöllä vaikka jalan jomotukseen, pimeä pelottaa ja tietää että äiti tulee jos huutaa. Lapsi ei koskaan jää tyytyväisenä istuskelemaan sängylle odotten että koohta se olo helpottuu ja rupeen taas nukkuu. Äiti tulee ja sanoo pienen viivyttelyn jälkeen että kohta tulee piiskaa jos et nuku. Lasta pelottaa pimeä mutta myös se piiska joten pala kurussa jää sänkyyn. Häntä ei silloin suojele äiti eikä unilelu.
yöhuutamisesta kannattaa piiskata.
jätä hyvä ohminen se piislaus päiväaikaan.Mistä voit tietää vaikka lapsesi näkisi pahoja unia tms. ja sinä olet päättänyt antaa piiskan viuhua.
mutta tulee mieleen, ettei vain poju näkisi hämärässä mörköjä kaapin takana?
Ja jos ei huuto lopu niin piiskaa ja sitten ilmastointiteipillä suu kiinni, ni johan on hiljaa. Jos ei pysy sängyssä niin narulla kiinni. Sitten on hiljasta ja varmasti pysyy. Varmaan sitten voit hyvillä mielin itse uinua aamuun asti..?
*huh, mitä idiootteja taas*
Sitähän nuo pari vuotiaat aina tekee, että ihan kiusallaan päättävät heräillä tunnin parin välein yöllä äitiä kokeilemaan!
Onneksi sinulla on homma hallussa.
yrität saada vaippasi vaihtoon tai jotakin syödäksesi.
Yök sinulle, ap!
Lasta ei tosiaan tarvi sitoa sänkyyn, kun ei lähde sieltä mihinkään vaan KARJUU siellä. Olen tuhat kertaa kysynyt, että näitkö pahaa unta, pelkäätkö jotain ja aina saan kieltävän vastauksen. Olen ottanut syliin, silitellyt, jutellut, halannut,peitellyt ym. Ja lapsi tietää aivan TARKKAAN mitä tekee. Osaa jopa kertoa, että äiti suuttuu kun hän kiukuttelee yöllä, mutta mummi ei suutu.
Olen varoittanut ja kertonut, että piiskaa tulee ja lapsi tasan tarkkaan ymmärtää sen, ei meinaan ole mikään tyhmä. Olen kokeillut unikoulua, olen nukkunut itse korvatulpat päässä etten menisi huoneeseen kun karjuminen alkaa. Poika siis KARjuu äitiä ja hymyilee leppoisasti kun menen huoneeseen. Mitä helkkaria mä teen? En jaksa kohta käydä töissä kun yöt on yhtä rumbaa (niin ja lapsen isä tekee yötyötä joten ei ole kuuntelemassa karjumista)
Tiedän, että parissa perheessä on tuota piiskaa kokeiltu ja se on tepsinyt. Mullakin se on nyt viimenen konsti enkä ole siitä erikoisen innoissani. Lapsi ei vaan voi hallita perhettä noin vaan jossain vaiheessa peli pitää viheltää poikki ja se tapahtuu nyt. Lasta on varoitettu etukäteen ja piiska näytetty. ap
Ap:hän sanoi, että vaippa on kuiva ja masu täynnä ruokaa. Typerä kommentti, lue ensin koko viesti. Luultavasti mä ap:n tilassa tekisin samalla lailla. Kyllä 2.5 vuotias jo ymmärtää, osaavat olla pikku tyranneja tarvittaessa.
meillä ei olla pientä piiskaripsausta vastaan... mutta en kyllä yöllä alkaisi piiskaa antamaan... lapsilla on mielikuvitus kuitenkin niin vilkasta että saattaa vaan pahentua tilanne...
tästä aiheesta saivat taas kaikki " hellanlettas" -äidit vähän kipinää!
lapsihan on huomannut kuinka äitiä pompotetaan. Jos lapsi kerran pysyy vuoteessaan, nin anna karjua siellä, ei se montaa yötä jaksa putkeen. Tsemppiä:)!
Kaikki mahdolliset neuvot otetaan vastaan. Tuntuu vaan, että kaikki on kokeiltu. On muutaman yön saanut karjua ihan rauhassa enkä ole huoneeseen mennyt tuo auttaa yhden yön, sitten se taas alkaa...
Mummi tekee erilailla sen, että menee täysin mukaan lapsen oikkuiluun. Mikäs siinä Mummon on ollessa kun ikää ei ole kun 55v ja saa kotirouvana olla, joten joutaa sitten päivällä nukkumaan kun lapsi on lähtenyt. Mummilla käy yökylässä n. kerran kuussa.
Ja niille, jotka piiskaisivat, mutta eivät tekisi sitä yöllä niin eikö ole aika ristiriitaista antaa piiskaa päivällä kun kaikki menee hyvin ja lapsi on yleensä tyytyväinen ja hyväntuulinen. Sillonko mun pitäisi se piiskata?
ap
2,5- vuotias huusi yöllä ja mikään ei ollut hätänä. Ei siinä tilanteessa voinut muuta, kun ymmärtää ja rauhoitella. Välillä teimme niin, että emme menneet heti huoneeseen ja jos huuto jatkui, niin huikkasin makkarista, että nyt on yö ja nyt pitää nukkua. Tilanne helpottui ja nyt jo nukkuu yöt taas kokonaan. Kyllä kaikista lastenasioista selviää ilman piiskaa. Myös aikuisten asioista selviää ilman lyömistä. Lapset viestivät asioita hieman eritavalla, kuin aikuiset. Joskus huutamalla, joskus nauramalla.
Tässä sinulle oikeasti toimiva neuvo: JOHDONMUKAISUUS
Se luo turvallisuutta. Mutta sitähän sinä et tahdo...
Mutta jos muuutat mieltäsi: yöllä kun poika karjuu, sanot: " Nyt on yö, nyt nukutaan" . Et mitään muuta. Muutama yö siihen menee, mutta tehoaa. Et kysele onko jano, n' lk' , pelottaako. Sanot vain rauhallisella äänellä tuon hokeman. Toimii satavarmasti. Piiska ei toimi pitkällä tähtäimellä. Saat vain lapsesi alistettua.
Minä puhuin asiasta neuvolassa ja me päästiin allergiakokeisiin ja sairaalaan unikouluun. Olikin allergioita, jotka aiheutti kutinaa yöllä tms., vaikkei varsinaista ihottumaa näkynytkään.
Lapsella voi olla oikeasti jokin hätä. Ei mitään piiskaa! Kamalaa kidutusta! :-S
antaa tuollaisia neuvoja. 2.5 vuotiashan on niin pieni vielä etten kyllä raatsisi antaa piiskaa vaikka kuinka kiukuttelisi.
Ja missä on lapsen isä? ja mikä ap:tä yleensäkin vaivaa kun tälläisiä tänne kirjoitat, entä jos lapsi on 7v. ja huutaa, hakkaatko remmillä? Huutaako kukaan syyttä?
Lukekaa tarkemmin. Karjuu äitiä ja kun menen huoneeseen on naama messingillä ja kääntää kylkeä ja nauraa ja nukahtaa. Vajaan tunnin päästä sama toistuu läpi yön. Olen sanonut, että nyt nukutaan. Ei tehoa. Olen ottanut viereen. Ei tehoa. Olen nukkunut patjalla pojan huoneessa. Ei auta. Lukekaa oikeasti kaikki nuo mun kommentit, vannon, että mikään noista konsteista ei ole käyttämättä. Mulla sekoaa kohta pää kun en pysty käymään töissä ja samalla valvomaan öitä. Olen ollut asian takia jo sairaslomallakin. Lääkäri ehdotti lapselle huudattamista. Ei tehonnut. Mitä vittua mä teen? Se nimittäin alkaa taas kohta...
ap
anna karjua,älä välitä!yritä kestää ei se kuitenkaan hakkaamisella parane!etkö tajua mitä teet lapsellesi jos lyöt sitä!se on vasta 2,5vee!
mitä ajattelet asiasta tänään ap.