Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä ja reseptejä Grillipartyihin

Vierailija
25.06.2008 |

Mitäkannattaisi tarjota grillibileissä? Ei mitään kallista . Syötävää, juotavaa, booleja, vartaita, lisukkeita, salaatteja, ihan mitä vain. Myös linkkejä hyviin resepteihin kaivataan.... (Lapsille ja aikuisille)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvisvartaita,tofua, halloumjuustoa,chiliananasta,raikas limebooli...

...Jos joku noista kiinnosti ni voin kertoa reseptejäkin, meillä oli just grillailut ja oli niin herkkuja että...:)

Vierailija
2/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikas limebooli kuulosti hyvältä!!

Sitten olisi kiva saada itsetehdyn perunasalaatin resepti, joskus olen maistanut sellaista, johon oli käytetty kermaviiliä, Ja oli HERKKUA!!

Itsekin voisin vinkata, että kokeilkaapa kasviksia grillatessanne myös kukkakaalta (tuoretta). Grillimausteella maustettuna. On hyvää. Kokeilin vahingossa....

Lisää vinkkejä otetaan mielellään vastaan!! Kiitos noista edellisistä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossahan tuo jo tulikin. eli herkkusienen sisään tuorejuustoa ja sienen ympärille kääritään pekoniviipale ja eikun grilliin ja varmasti tulee hyväää! :)

Vierailija
4/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasalaatti:

- keitettyjä uusia perunoita kuorineen lohkoina n 1kg

- 1-2 punasipulia pilkottuna (voi olla myös kevätsipulia)

- 2 suolakurkkua paloteltuna

- 1 purkki kapriksia

- 1prk mustapippuri creme bonjouria

- halutessa tuoretta tilliä...

Vartaita:

Paloittele haluamiasi kasviksia isoiksi lohkoiksi isoon astiaan.

Itsellä oli keltaista ja vihreää kesäkurpitsaa, paprikaa, sipulia, halloumia ja marinoitua tofua.

Marinadi:

- öljyä

- hunajaa

- sinappia

- sitruunaa

- suolaa

- sokeria

- valkoviinietikkaa

- tuoreita yrttejä esim basilikaa

Kaada marinadi kulhoon ja sekoita. Anna maustua kylmässä.

Chiliananakset:

- tuoretta ananasta isoina paloina

- makeaa chilikastiketta

Anna maustua. Laita samoihin vartaisiin kasvisten kanssa

Limebooli:

- 1plo valkkaria

- 1/3 pullo kossua tms.

- 1plo spriteä

- paljon viipaloitua limeä ja jäitä

Jos ei halua känniin, ni jättää kossun pois:)

Sit voit laittaa vihanneksia, kasviksia, sieniä, perunaa folionyytteihin, nokare tuorejuustoa joukkoon, ni herkkua on!

Vierailija
5/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaan kokeilla ainakin tuota limeboolia.... Tosin kuulostaa niin hyvältä, että jääneekö vieraille mitään... :D

Vierailija
6/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin wokissa tai parilalla tai nyyteissä kasviksia. Paprikaa, kesäkurpitsaa ja tomaattia sekä loraus öljyä ja yrttejä, suolaa ja pippuria.

Maissistahan toiset tykkää, mutta en kyllä itse välitä.

Lapsille kebakkoja joko naudan tai broilerin jauhelihasta. Tavallinen mureketaikina tai sitten ihan vaan liha ja esim. juustoraastetta desi / 500 g ja hyvät mausteet.

Vierailija
7/7 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli paprikaa, sipulia, kesäkurpitsaa, munakoisoa, hieman öljyä ja yrttejä. Perunasipulisekoitusta, valkosipulia, maustettua tuorejuustoa esim. chiliä ja loraus kermaa. Lihaksi, balkan makkaraa, sekä esim. yrttimarinoitua lammasta.

Lampaan liha, esim. ulkofilettä, leikkaa lihasta n. 100g pihvejä ja marinoi niitä väh. 4h. öljyssä, soijassa, hunajassa ja tuoreissa yrteissä, suosi aiankin persiljaa ja ruohosipulia, itse lisäisin runsaasti tähänkin valkosipulia. Kun paistat varo ettei liha kuivu..Lapsille voi tehdä vartaita, joissa pikku nakkeja ja itse tehtyjä pikku lihapullia a esim. paprikaa ja tomaattia ja kesäkurpitsaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan