Olin rakenneultrassa
Kaikki oli ok. Olen ollut hiukan huolissaan, ku liikkeitä on tuntunut niin vähän. Mutta kumpikin istukka on etuseinässä ja se varmaan selittää sitäkin asiaa.
Kävin Kättärillä ja siellä oli lääkäri Anna Sariola. Hän ei suostunut kertomaan sukupuolta, vaan perusteli sitä jotenkin hiukan erikoisesti. " Hän ei koskaan kerro sitä, eettinen valinta, koska Kiinassa abortoidaan niin paljon tyttövauvoja ja se on ihan hirveetä" . Hiukan erikoinen selitys ehkä.
Ymmärrän, jos ei halua sitä tarkemmin katsella. Olisin vaan halunnut tietää. Uskaltaakohan sitä enää eri lääkäriltä kysyäkään, kun tuntuu aina olevan jotenkin niin vastenmielistä lääkäreille. En rupea tosiaan mihinkään oikeuteen haastamaan, mikäli menee vikaan ennuste...että ihan omalla vastuulla ja mahdollista osviittaa olisi kiva tietää. Mutta toisaalta lääkäri kohdisti sen UÄ:n vauva A.n haaroväliin ja kyllä ihan maallikkona sanoisin, että aika varmasti siellä kyllä killuttimet oli.
T. bambi rv 19
Kommentit (7)
muistan kuulleeni Kättäriltä tarinan, jonka mukaan ulkomaalainen pariskunta olisi teetättänyt myöhäisen abortin, koska rakenneultrassa oli paljastunut " väärää sukupuolta" oleva edustaja =( varmaankin kättärillä täytyy sitten olla tiukka linja kaikkien odottajien kanssa. erikoiseltahan tuo Sariolan kommentti sinällään kuulosti suomalaisen äidin korviin..
itse olen valinnut HUSin alueella synnäriksi Hyasin ja olen siellä käynyt kaikki ultrat ja ä-polit. mulla oli rakenneultraamassa talon ylilääkäri ja hän totesi heti 5 min tarkastelun jälkeen, että " sukupuolet näkyvät, saako kertoa ?" ja sitten yhdessä ihmeteltiin pippeliä ja munasarjoja =)
mä tunsin liikkeet vasta rv 22. Mullakin molemmat istukat olivat yhteensulautuneena etuseinässä vaimentamassa liikkeitä. Ultrassa potkivat ja liikkuivat tosi paljon. Mulla tosin kaksoset ovat esikoisia.
Meillä rakenneultassa nähtiin kans ihan selvästi b:llä killuttimet ja a:sta osattu sanoa varmaksi. Veikkaili varovasti tyttöä. Kun kävin Naikkarilla ultrissa, niin siellä eivät sanonneet mitään sukupuolista. Tyttö ja poika tuli.
Pikkuhiljaa alkoivat tuntua päivittäin, mutta missään vaiheessa raskautta en kunnolla tuntenut b-vauvan liikkeitä. Oli kääntynytkin pää alas päin joskus rv 34 paikkeilla, enkä mä ollut huomannut mitään.. Eli älä hätäänny.
Me käytiin KOKS:ssa ja oon kuullut yksösodottajilta, ettei siellä kerrota sukupuolia rakenneultrassa. Meillä mies halusi tietää ja mä en oikein tiennyt, haluanko tietää, joten aihe tuli puheeksi vasta joskus rv28 aikoihin. Silloin lääkäri kertoi ja antoi vielä kuvankin, joka pitäisi tulla näyttämään hänelle, jos ennustus menee pieleen. Varmistettiin tuon jälkeen vielä parilta eri lääkäriltä ja helposti kertoivat kaikki ja meni jopa veikkaukset oikein. Eli se voi olla, ettei lääkäri halua vielä rakenneultrassa alkaa arvailemaan, kun sitä se kuulemma usein siinä vaiheessa vielä on. Kannattaa siis myöhemmin kysellä, kun teillä kuitenkin noita ultria on vielä aika reilusti edessä.
*Dummy + touhutoopet (9kk)*
Kyllä meille Kättärillä kerrottiin sukupuolet, varmisteltiin vielä eri lääkäreiltä, ja kyllä kaikki oman näkemyksensä kertoivat (kaikki olivat sitä mieltä, että tyttöjä ovat, ja niin olivatkin). Rakenneultrassa ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen kaksoskontrolleissa.
Eli jos sukupuolet kiinnostavat, niin kysele ihmeessä seuraavissa ultrissa muilta lääkäreiltä.
Meidän kaksoset ovat syntyneet Kättärillä n.9kk sitten ja me saimme tietää sukupuolet jo odotusaikana. Kyselin vauvojen sukupuolia jo ns.tavallisissa ultrissa, mutta silloin niitä ei kerrottu. Mutta ensimmäisessä kaksosseurannassa lääkäri kertoi kysyttäessä sukupuolet ja sanoi, että heille on jopa helpompaa kun sukupuolet ovat tiedossa kun seurataan vauvojen kasvua (esim. meillä poika oli koko odotusajan jo siskoaan suurempi).
Eli kysele kaksoskontrollissa uudelleen sukupuolia, jos haluat ne tietää etukäteen...
niin kaikki ovat sanoneet lääkäriä myöden että poikia tulee, vaikka nyt viimeksi lääkäri ei ihan varmalta tuntunut A:n kohdalla mutta pojalta sekin hänen mielestään näytti..
Esikoisen aikana ei haluttu tietää..
Ei meillekään kerrottu sukupuolia, vaikka useasti niitä kysyimme (phks). Loppujen lopuksi ei sillä ollut enää niin väliä ja olihan se ihana yllätys, kun poika ja tyttö tuli <3, vaikka olin " ihan varma" , että kaksi poikaa siellä on...