Imetys ja laiduttaminen???
Kuinka nämä sopivat yhteen? Täysimetän vajaa kolmikuista vauvelia ja haluaisin pudottaa painoa n.13kg jotka tulivat raskauden myötä. Kuinka paljon voin pudottaa viikossa painoa ettei imetys häiriinny vai odottelenko kunnes imetys loppuu joskus hamaassa tulevaisuudessa? Makeat olen jo jättänyt pois ;)
Kommentit (4)
Eivät ainakaan suosittele. Siis ainakaan ei kannata ruuasta tinkiä, ainakaan monipuolisuudesta. Liikuntaa toki voi lisätä. Vauva kuitenki tarvii kaikkia vitamiineja äidin maidosta:)
Minä odotin, kunnes vauva 6 kuukautta ja alkoi jo syödä muutakin ruokaa. Siis syödä eikä vain maistella. En uskaltanut aiemmin, koska esikoisesta jäi kokemus, että maito tosiaankin lopahti liian tiukkaan laihdutukseen. Ja tämän kanssa se olisi katastrofi, kun tuttipullo ei kelpaa lainkaan ja korvikkeesta tulee vatsavaivoja...
Imetän varmaan vuoden ikään asti, mutta nyt olen siis ollut laihiksella kuukauden ja viisi kiloa on poissa. Kuulostaa hurjalta, mutta alku on aina nopeaa ja hidastuu sitten hurjasti. Pudotettavaa on 15 kiloa.
Sitten kun aloitat, niin aloita varovasti, tarkkaile maidon määrää ja muista juoda ja juoda ja juoda. Nyt minulla aluksi maidon määrä ensin väheni, mutta lisäsin päivän aterioihin yhden välipalan lisää ja tihensin imetysvälejä. Nyt maitoa on taas tarpeeksi mukulalle. Joka herää vielä yölläkin tissille pari kertaa.
Tsemppiä vain. Aika menee nopsaan ja herkkujen pois jättäminen on jo suurteko!
Odottelepa vielä sen varsinaisen laihdutuskuurin kanssa. Mullakin kävi niin, että 4 kk:n imetyksen jälkeen paino alkoi pudota. Imetyksen lisäksi käytin laihiskeinoja pitkiä vaunulenkkejä, otinpa jopa muutaman juoksuaskeleenkin silloin tällöin. Ihan hyvin onnistuu tavallisillakin vaunuilla. Vauva on nyt 9 kk ja paino on pudonnut synnytyksen jälkeisestä n. 86 kg:sta 62:een ja ihan normaalisti olen syönyt, välillä vähän herkutellutkin. Painan nyt vähemmän kuin koko aikuisaikanani koskaan. Imetän edelleen, mutta tarkoitus olisi vähitellen lopetella, koska menen pian töihin. Nyt pitäisi sitten jotenkin onnistuneesti siirtyä tästä pudotuksesta (60 kg:een lopetan varmasti) painonhallintaan, saas nähdä kuin käy.
Vaunulenkille siis vaan, jos on mahdollisuus. Niin, ja lepää tarpeeksi. Minä ainakin olen sellainen, että syön väsymykseeni ja varsinkin niitä herkkuja :)
Multa alkoi kilot karista n. kolme kuukautta imetettyäni ja lopulta painoin viisi kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta jos haluat laihduttaa, niin muistaakseni painonvartijoilla ainakin on joku ohjelma imettäjille. Ja esim. Googleen kun laitat hakusanat imetys ja laihdutus, niin luulisi löytyvän tietoa. Joku minua viisaampi voi varmaan antaa parempia neuvoja...;)