Kun vaippa jäi pois, jäivätkö bodytkin? Outoa käyttää vain alushousujen päällä...
Kommentit (60)
Olen siis kirjoitellut tänne aika monta viestiä, mutta en toki kaikkia noita body vastaisia... Mut ihan sama mitä uskotte.
Bleisereitä on erillaisia ja eri kankaista tehty. Se on siis " pikku takki" , mutta jos se on tehty oheusta kankaasta se on ihan köypä ja siisti arki asu. Sen alle valkoinen t-paita tai kauluspaita. En toki käytä pojalla mitän sametti bleiseriä arkena.
Paikalliset Suomi-mammat ovat ainakin innoissaan kun ei tarvitse pikkuisten (niin huom. taalla 3-vuotiaat saa olla viela pienia!) selka paljaana ulkona riekkua. Asunkohan mina nyt ihan takapajulassa....
No meillä nyt 2v2kk ikäiseltä jäi päivävaippa pois ja enpä aio bodyja enää pitää vaan ihan paitoja ja pikkuhousuja sitten , koska ei ne bodyn nepparit ilman vaippaa varmaan kovin mukavia ole.... Ja meillä siis menee vielä hyvin 92cm bodyt päälle !! Eli pitäisin kyllä, jos vaippakin vielä olisi (" ,)
käyttääkö jotkut aikuiset vielä " bleiseriä" , eikö se ole ihan historiallinen vaate?
Bodyn kanssa ei voi lapsi käydä itse potalla, kun ei niitä nappeja saa ilman apua kiinni. Se oli vaikeaa 18-vuotiaanakin aina vessassa, varsinkin kun se body oli silloin kännäysvaate...
Meidän lapset käyttää ulkona haalaria, niin ei ole ikinä selkä paljaana. Paitsi kesällä, ja silloin se ei haittaa. Bodyt ovat hyviä niin kauan kuin lasta nostelee jatkuvasti syliin, silloin paidat nousevat ihan kainaloon. Kyllä ne leikeissä pysyy alhaalla, siinä housujen päällä, jos ei osta liian pieniä tai lyhyitä napamalleja.
Tämä palsta on kerrassaan kummallinen, täällä aletaan kinastelemaan ihan mistä vain. En ole kuuna päivänä tullut ajatelleeksi, että poika olisi jotenkin liian iso käyttämään bodya. Sehän on maailman käytännöllisin vaate. Ja sinulle kajahtanut bleiserin käyttäjä, käytä kaksivuotiaallasi vaikka liituraitapukua jos se tekee onnelliseksi sinut (lastasi ei ainakaan) mutta jätä muut äidit rauhaan typeriltä kommenteiltasi!
Missä te oikein asutte jos että olen nähneet lapsilla päällä bleisereitä tai kauluspaitoja? Eikö lapsenne käy kerhoissa yms?
Täällä meillä päin (jyväskylässä) kerhoissa on lapsilla päällä ihan jotain muuta kuin bodeja tai potkuhousuja!
Kauppojen hyllyt on tänä talvena notkuneet bleisereitä, neuleita, farkkutakkeja, farkkuja, erillaisia kauluspaitoja jne. Ne on ihan arki käyttöön tarkoitettu!
Ihmettelen kyllä... Ja minä en edes kuvitellut olevani jotenkin " erillainen" kun puen 2vuotiaani näin! Samanlailla pukee kaikki ystäväni jne. koska vain tän tyylisiä vaatteita on kaupoissa myynnissä lapsille tällä hetkellä. Viime syksynä ostin pojalleni pienen nahkatakin, niitäkin näki täällä joka toisella syksyn aikana!
Ai, ettei saisi käyttää yli2-vL..ä bodya? (eikä mielellään enää yli 1v)
Mulla vielä pieni vauva, mutta ihan varmasti aion käyttää bodyja niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, samoin sukkahousuja ja potkiksia yms...
Nauravatko kaikki mulle jossain taaperojumpassa kun lapsellani on vielä body ja muilla ei?
Vierailija:
Nauravatko kaikki mulle jossain taaperojumpassa kun lapsellani on vielä body ja muilla ei?
Jos joku välttämättä haluaa laittaa bleiserin lapselleen jumppaan, niin naura sinä partaasi... Mitä lapsen fiilinkeistä, kunhan vaan näyttää hyvältä =DD
Lapsille on venyttely-asuja/jumppa-asuja olemassa esim. sportiassa.
ja lapsi nyt 1v. Tosin on vaipoissa vielä mutta esim. ajattelisin että taaperolla ulkoillessa bodyt kätsyjä, ei mene lunta jne selkään.
Vierailija:
Meillä ei kyllä ole jumpassa kuin tavalliset trikoohousut ja paita, olipa vielä hihaton bodykin siellä alla :o) Ja ikää se 2v4kk.
Ehkä täällä ollaan muutenkin ajasta jäljessä, nimittäin ei täällä kerhoissakaan näe lasten huippumuotia. Yleensä yritetään vain saada siistit ja yhteensopivat vaatteet päälle, tosin nyt kahden lapsen kanssa joutuu siitäkin joskus tinkimään kun ei lähtiessä jaksa vaihtaa paitaa, jossa on hiukan aamupuuron jälkiä. Eikä kukaan katso pahalla!
tuntuu jotenkin kummalliselta ilman vaippaa? Ja vaipat jäänee siinä 2-2½-vuotiaana. Ja sen ikäinen on vielä ihan pieni lapsi! Sen huomaatte kun vähänaikaa pörräätte esim. kouluikäisten seurassa. On paljon näppärämpi nostaa muksu syliin kun on body, ei tarvitse miettiä, että paita on korvissa. Ja tuon ikäistä vielä sylitellään.
En ole kyllä törmännyt 2-vuotiaaseen bleiserityyppiin vaikka monessa paikassa liikkunut.
Just luin täältä vinkkejä ja samantien tein muutokset perheen vaatekaappiin.
Isän kaapista liituraitapuvut riekaleiksi: niistä saa vauvalle pari pukua. Toinen muskariin ja toinen vauvajumppaan. Samoin uudistin isän nahka- ja farkkutakit: vauvalle ihanat ajopuvut talven moottorikelkkasafarille ja sit toi nahkapuku on aivan ihana kesällä kun opettelee ajamaan moottoripyörää! (Hassua muuten että kaupoista ei saa 68 senttisiä ajopukuja!)
Vauvan vaatekaapista otin kaikki potkarit ja bodyt ja ompelin niistä iskälle oikein ihanan bodyn. Siitä tuli niin nätti että voi ihan hyvin laittaa vaikka huomenna palaveriin sen päälleen!
Kyllä tää on niin ihana palsta kun saa oikein pukeutumisvinkkejäkin! Kiitos teille!
Mitenköhän tämän tulevan vauvan kanssa selviänkään, kun tällaisiakin kysymyksiäkin pitää pähkäillä! Pitänee rientää kauppaan ostamaan tulokkaalle bleiseriä, että on mitä laittaa päälle sairaalasta kotiuduttaessa :D
mutta meillähän on sama maku: minäkin käytän sukkahousuja. Toivottavasti jumppaan mennessäni mulle ei naureta. Potkuhousuja en ole valitettavasti löytänyt koossa 40 :/.
" Vierailija:
Ai, ettei saisi käyttää yli2-vL..ä bodya? (eikä mielellään enää yli 1v)Mulla vielä pieni vauva, mutta ihan varmasti aion käyttää bodyja niin pitkään kuin hyvältä tuntuu, samoin sukkahousuja ja potkiksia yms...
"
Katsokaas kun niitä bodyjakin on ihan kaikenlaisia jo nykyään, aika usein kaupassakin näkee samanlaisen vaatteen paitana ja bodyna. Eli siis on vaikka joku raitapaita, ja vieressä samalainen raitapaita, mutta bodymallina.
JA meillä käytettiin bodyja reilut 2-vuotiaaksi, ja tosiaan käyttö loppui yhtä aikaa vaippojen kanssa. Koska lapsi kävi alusta asti omatoimisesti potalla. JA oppi myös yökuivaksi samalla kertaa.
Body on erinomaisen hyvä vaate pienelle lapselle, eipähän ole selkä paljaan koko ajan.
Meidän pojalla, 1v7kk, on arkena AINA bleiseri ja suorat housut sekä kauluspaita (tärkätty) ja tietenkin myös asuun sopiva kravaatti. Siis myös kotona. Juhliin tietysti kallis liituraitapuku. Katsokaas, meidän pojan on opittava jo nuorena nämä pukeutumissäännöt että pärjää sitten maailmalla vanhempana. En kyllä ollenkaan ymmärrä teitä jotka puette lapsenne lastenvaatteisiin, siis bodeihin ja sen sellaisiin. Nehän näyttävät silloin ihan lapsilta. Tyylitöntä, sanon minä!
Itsekin harmittelin kuinka hankala oli saada 90 cm bodeja ja potkuhousuja oikeen mistään, mutta jäivät pois kun vaipatkin. Eivätkä muuten ole mitään alusasuja!
Aina on joku sukka irti, paita pois housuista ja housut puolitangossa, joten body+potkarit on tosi kätevä yhdistelmä!