Mielipiteitä Miirasta
Onko kenelläkään kokemusta Miira nimestä? Mielestäni aika kaunis nimi tytölle. Olen jo vakavasti harkinnut.. Saisinko vielä ehdotuksia toiseksi nimeksi?
Kommentit (17)
Oikein hieno nimi energiselle tytölle! Minun mielestä ei tarvitse välittää siitä, osaavatko ulkomaalaiset lausua nimen oikein vaiko eivät. On ihan ymmärrettävää, että jokaisessa kielessä on omat erityispiirteensä. Oma nimenikin kuulostaa hassulta ulkomaalaisten lausumana mutta so what.
Ehdottelempa jotain 2.nimiä Miiralle, olis kiva jos kommentoisit:
Miira Matilda,
Meria
Maaria
Irina
Armida
Evelia
Ilona
En tiedä tuosta ulkomaalaisuudesta ja niiden lausunnasta, mutta onko se pääasia? Kun eipä itsekään osaa kaikkia nimiä äännellä. Ja mira on taas Suomessa ihan eri kuin Miira.
Itsellä tuo nimi tuo vain positiivisia ja reippaita mielikuvia tytöstä joka nimeä kantaa. Hieno nimi!
Mutta toisia nimiä:
Miira Peppiina
Miira Matilda
Miira Maria
Miira Jasmiina
Miira Katriina
Meillä ei ole kriteerinä nimi, jonka ulkomaalaiset osaavat lausua. Mielestäni Suomessa tulee antaa suomalaisia nimiä. Toki, halutessaan saa antaa muitakin:)
Miira Matleena
Tykkään oikein paljon!
Miira Onneli tuli ekanan mieleeni. Miira on siitä kiva nimi, että siihen sopii toiseksi nimeksi melkein mikä vaan nimi.
Kiitos ihanista ehdotuksista! Tulee nyt varmaan valinnanvaikeus :) Ainakin seuraavat nimet kirjasin ylös:
Matilda
Irina
Ilona
Melissa
Marikki
Matleena
Onneli
Peppiinakin tosi kiva, mutta lähipiirissä se on jo käytössä
nyt ovat hiukan yli kaksikymppisiä.
Sen mitä tiedän, Miira on nimenä toiminut hyvin.
Mutta ei kylläkään oma suosikkini. Ensimmäsenä tulee mieleen miiru, toisin sanoen kissan nimi. Ja toisena Kiira, josta taas en tykkää yhtään.
Kuitenkin yhdistelmät
Miira Matilda
Miira Matleena ja
Miira Melissa kuulostavat ihan kivoilta! Nuo toiset nimet tuovat siihen mielestäni sitä tarvittavaa naisellisuutta. :)
glemei
Oma nimihän on Miira ja toinen nimi Ilona, on ollu kyllä musta tosi kiva yhistelmänä
Nimen Miira merkitys on Ihana; Rauha .
Toisessa nimessä ei tarvitsisi olla i-kirjainta, koska Miirassa on jo kaksi. Eli toinen nimi voisi olla pehmeämpi.
Miira Helena
Miira Hannele
Miira Elea
Miira Selena
Miira Johanna
Miira Anelma
Miira Amanda
koulussa minulla oli luokkakaveri nimeltään miira mari ja ihastuin nimeen jo silloin. kaunis nimi mielestäni varsinkin yhdistelmänä miiramari.