Lidlistä viikoksi ruoat 50€! Lista ruoista:
Tänään kävin Lidlissä ja sain 50€:llä ainekset 15 ruokaan kahdelle hengelle ja lisäksi aamu-ja iltapaloja. Nämä ateriat tulen tekemään ostamillani tuotteilla (kaikki itsevalmistettuja ellen toisin mainitse):
-Täytettyjä tortelliinejä (valmis) itsevalmistetun kirsikkatomaattikastikkeen kera
-lihapullat ja muusi
-Blinit jauhelihatäytteellä ja smetanalla
-Kiinalainen kanavokki hoi sin
-Silliä ja perunaa ja smetanaa
-Pekonipiirakka
-tonnikalapiirakka
-fetasalaatti
-Pasta Carbonara
-Kasvispizza
-täytetyt pitaleivät kanalla ja kermaviilikastikkeella
-Pakastekala ja muusi
-Pakastepizzat
-Kasvissosekeitto tuorejuustolla
-Espanjalainen perunamunakas
Noiden lisäksi litra maustamatonta jugurttia, leipää ja leivän päälle cheddar-juustoa, pepperonia ja kinkkua, sekä kasviksia (tomaatteja, kaksi kurkkua, kolme paprikaa, tilliä) sekä säilykepunajuuria.
Olen ennen asioinut vaan lähimmissä K- ja S-marketeissa, mutta nyt päätin lähteä vähän kauemmas Lidliin, kun halpuutta on hehkutettu. Laskussa sen kyllä huomaa, että Lidl on halvempi! Mitä ruokia te teette Lidlin tuotteilla halvalla?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.02.2015 klo 11:45"]Onko silliä, perunaa ja smetanaa ateria? Siis oikeasti?
No turhaan alapeukutat, kysyin että onko kun en ole koskaan missään nähnyt tai kuullut jonkun pitävän sitä ateriana :D
Sillihän on terveellistä. Lapsille ei siitä saa ateriaa mutta kyllä aikuisen yksi ateria päivässä voisi hyvinkin sisältää pari perunaa, silliä ja ruisleipää, paitsi tietenkin jos päämääränä kasvattaa mahaa kun ei millään pärjää noin vähällä ruoalla.
Lantut ja porkkanat eivät ole halpoja, jos ne maksavat 1 €/kg, itse ostan vain hintaan 0,50 €/kg. Perunatkin pitäisi olla selvästi alle 0,50 €/kg. K-supermarketissa on huomenna peruna- ja porkkanatarjoukset 5 kg/1€ ja 2 kg/1€, joten sinne kipin kapin, jos halvat perunat ja porkkanat kiinnostavat. Näitä kannattaa ostaa isompia eriä, ja pitää jääkaapissa, niin säilyvät hyvinä pitkään.
Muuten Lidli kallistui jälleen, juuston hinta pompsahti ylöspäin lähes eurolla, enää ei ole halpaa Hermanni kermajuustoa. Leivätkin kallistuivat jälleen, olisi kyllä harmittanut, jos en itse tekisi sämpylöitä halvalla. Suklaat sentään ovat pysyneet 36 sentin tasolla per 100 g levy.
T. Lidl-mies.
Mä tein tänään pinaattilättyjä tuoreesta pinaatista. En tosin lidlistä ostanut.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="13.05.2014 klo 15:11"]
Niin no jos sanot että käyt ostamassa lisää kasviksia viikon aikana niin ei se kyllä sitten kauaa ole alle 50 e se kauppalasku.
No 1kg porkkanoita Lidlissä 1€, kaksi suomalaista kurkkua 1€, Avokadopussi 1,5€, kilo omenoita 1,5€, parsakaali alle 1€.
AP
Sanopa päivämäärä ja kauppa + paikkakunta josta saa noihin hintoihin?!
Lidli?
Kotimainen kurkku oli viikonloppuna 0,99€/kg ainakin kuopion Lidlissä, s-marketissa 1,49€/kg.
Loput noista hinnoista on aika pitkälle perushintoja, http://www.foodie.fi voit katsella s-ryhmän ruokien hintoja. Avokadot nyt on aika paljon kalliimpia s-ryhmällä, mutta muuten menee about samaan. AP ei toki kerro kuinka paljon tossa avokadopussissa on.
Syötäväksi kelpaavat avokadot Prismassa 5.99 kilo halvimmillaan. Kurkku halpuutettuna 2.69.
Ruokaostoksilla tuen mielelläni suomalaista alkutuotantoa ja työtä. Lidl on kaukana siitä.
Olen yh ja ostin joskus kokeeksi samat tavarat ensin s-kaupasta, sitten k-kaupasta ja lopuksi Lidlistä. Viimeisin oli niin selkeästi halvin, että aloin käydä pelkästään siellä. Vain eineksiä sieltä on huono ostaa, mutta halvinta onkin laittaa itse perusraaka-aineista. Ostan sieltä myös vaatteet ja astiat muutamalla eurolla.
Suuri osa ostamastani ruuasta on suomalaista. Joskus on hauskaa kokeilla jotain eksoottisempaa.
Vai niin. Mä ostan satasella ihan helposti viikon ruuat meidän perheelle Prismasta. Siihen sisältyy jo saippuoitakin. Meitä on 4 henkeä.
Ja kuun lopussa tulee sitten vähän rahaa aina takasinki bonusten muodossa.
Että jos sulla menee viikossa lidliin 56e kahden hengen ruokiin, en ole kovin vakuuttunut .
Minäpä se vasta rebelli olen, kävin tänään sekä Prsimassa että Lidlissä (ovat vierekkäin meillä) ja poimin rusinat pullasta.
Heh,meillä 3hengen viikon ruokabudjetti 50€ eikä edes käytetä Lidliä. Syödään kyllä terveellisemmin kuin teillä.
Vierailija kirjoitti:
En ostais Lidlin sontaa eli eineksiä.
Tänään oli ihana käydä Prismassa.
Väljää ja viihtyisää.
Eikä kukaan ollut näköalaa sotkemassa rumuudellaan.
Minusta oli todella mukava taas käväistä Lidlissä. Asumme pientaloalueella, jonka asukkaiden tulotaso on korkea. Tapasin monta naapuria ja tuttua lähitienoolta Lidlissä.
Tarvitsin myyjän apua, kun en itse puusilmänä löytänyt tarvitsemaani tuotetta. Iloinen ja ystävällinen myyjä kävi noutamassa sen ja ojensi minulle hymyn kera.
Asiakkaita oli paljon, mutta lisäkassan kutsu toimi taas hyvin ja pitkiä jonoja ei päässyt muodostumaan. Asiakasmäärä on selvästi kasvanut.
Kassa tervehti iloisesti ja jopa jutteli niitä näitä, toivotteli vielä mukavat päivänjatkotkin.
Kotiin kahden täyden kassin kanssa, aloin laittaa ruokaa kauppareissun tuottaman hyvän mielen kera. Hymyilytti siisteys, iloinen palvelu, nopea asiointi ja edulliset hinnat.
Me varakkaatkin käytämme mielellämme Lidliä, koska säästäväisyys on varakkuuden alku.
Ostin kilon jauhelihaa ja kanafileitä, niistä molemmista saa 2 ateriaa 2:lle ( 4 päivällistä/8 annosta) ja jää vielä seuraaville viikoille 600g jauhelihaa ja 4 kanafilettä. Noihin meni suunnilleen 18e
Tuohon sitten perunaa ja kasviksia lisäksi edullisesti.
3 muuta päivällistä hernekeitto, bratwurstia ja hapankaalta sekä tortellini burro&salvia.
Lounaaksi tein maissikeittoa, munakasta, lämppäreitä. Viikonloppuna ei lounasta tarvita. Sämpylöitä leivoin ja kakun ip kahville.
Lisäksi juustoa, jugurttia ja maitoa
Varnaan jäi n 50 euroon viikon osuus
Verisuonet huutaa hoosiannaa tuolla suolamäärällä 😱