Millaiset aterimet teillä on?
Kaipaisin vinkkejä minkälaiset ruokailuvälineet kannattaisi hankkia.
Minulla on Ikeasta ostettu kiva setti, josta tykkään todella kovasti. Meinasin ostaa lisää samaa sarjaa, mutta huomasinkin, ettei niitä myydä enää :-( Olivat todella kivan näköiset ja hyvät kädessä, mutta koska niitä ei enää saa lisää, niin täytyisi keksiä, millaisia ostan seuraavaksi.
Tuntuu että kaikilla melkein on Savoniat, mutta itse haluaisin jotkut vähän erilaiset. Ehdotuksia??
Kommentit (43)
Aterimet ovat eriparia ja monta eri merkkiä niin kuin kahvikupitkin. Laadukkaita aterimia ollaan saatu joskus lahjaksi.
Meillä on Iittalan Citteriot ja Hackmanin Elegiat.
Hackmannin Tuuliat, poistuneet ikävä kyllä jo valikoimista :( :((((
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:38"]
Aterimet ovat eriparia ja monta eri merkkiä niin kuin kahvikupitkin. Laadukkaita aterimia ollaan saatu joskus lahjaksi.
[/quote]
Hauskaa kuulla että muillakin näin!
Meillä on Iittalan Mango. Design Nanny Still. Mielettömän kivan näköiset ja haarukka on sopivan siro suuhun. Veitsellä on vähän huono voidella leipää, mutta muuten ei huonoa sanottavaa.
Hackmanin savonia ja fiskarsin romuluiset
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 19:41"]
Hackmanin savonia ja fiskarsin romuluiset
[/quote]itse ostanut viimevuonna, sitä ennen halppiskamaa monenlaista sorttia
Hackmanin Fennica on sirompana vaihtoehtona kauniinpaan kattaukseen. Toisena, jykevämpänä arki- ja pihviaterimena on Ikean 365+ Nicolas Cortolezzis-aterimet. Ikeat tuli ihan vahingossa kirpputorilöytönä - se oli rakkautta ensi silmäyksellä.
Lisäksi kaapissa lojuu Hackmanin Polaria ja perinteisiä Sorsakoskia, mutta niitä ei tule käytettyä periaatteessa koskaan. Hackmanin Carelia-aterimetkin löytyvät, mutta niillä en suostu edes syömään.
Careliaa.
Savoniat sopii laitosruokaloihin.
Mökillä on vaarivainaan viisipiikkinen perinteinen. Ei oo kyllä ikinä kalastettu.
Minulla on Savoniat. Keräilen myös Scandia-sarjaa.
Ostakaa hyvät ihmiset voiveitsi erikseen! Ja ei, en tarkoita sellaista katajasta veistettyä hirvitystä, vaan niitä on ihan kauniitakin olemassa. En nyt löytänyt kuvaa omistani, niitä on muutamia arkeen ja vähän juhlallisempaa mallia jos vieraita sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa hyvät ihmiset voiveitsi erikseen! Ja ei, en tarkoita sellaista katajasta veistettyä hirvitystä, vaan niitä on ihan kauniitakin olemassa. En nyt löytänyt kuvaa omistani, niitä on muutamia arkeen ja vähän juhlallisempaa mallia jos vieraita sattuu.
Minä tykkään katajaisista arkikäytössä ja olen vienyt niitä myös ulkomaille omaan käyttööni. Kun ihmiset ovat nähneet, ovat pyytäneet toimittamaan niitä. Ne toimivat myös hyvin teflonpinnoiteisilla raclette-pannuilla, joita ei voi metallisilla raapia.
Juhlaillallisella on tietysti metalliset pikkuveitset leipälautasilla erikseen.
Minulla on aidot puolalaiset Scandia-kopiot. Haarukka on niissä aivan kuin esikuvansa, mutta muuten ne kyllä eroavat olemukseltaan, ettei sekoittamisen vaaraa ole.
Careliat. Ne on kaikista tyylikääimmät mitä nyt on tarjolla ollut.
Amfa on ihan paras..todella tyylikkäät ja siistin näköiset
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 18:05"]
Ap, mitä sarjaa sinulla on? Oletko katsonut esim tori.fi tai fb-kirppiksiltä löytyisikö sieltä kenelläkään myynnissä?
[/quote]
Olen kyllä katsellut, mutta ei ole tullut vastaan. Päädyin siihen, että ostan mielummin kokonaan uudet, sitten joskus kun on rahaa. Siihen asti hyvin aikaa miettiä millaiset tahtoisin! -ap