TP:T VIIKOLLA 5
TÄMÄ PINO ON MEILLE JOTKA TOIVOIMME PIKKUKAKKOSTA JA NYT HAAVEEMME ON TOTEUTUNUT!kaikki kahden lapsen äidit pinoon,uudet ja vanhat=)
Moikka!
esikoinen mankuu tuossa keksejä,hohhoijaa..koitan olla kuuntelematta=)
mä ite sain keksien ja karkkien mutustelusta rangaistuksen hammaslääkärissä tänään:6 reikää!!!!!!!!!!kääk!!!huh huh ja mulla kaiken lisäksi hammaslääkäripelkokin että jippiaijee.aivan kuin en pesis koskaan hampaita...plääh...tytön kanssa meen maanantaina tarkastukseen,kunpa sillä ei reikiä olis.
Juho nukkuu nykyään yöt,nyt voin sen sanoa kun niin monta yötä jo nukkunut,ihanaa!
Ja jokeltelee jo ja naurahtaa ääneenkin,pitää helistintä kädessä,heiluttaa ja vie sen suuhun,kurottaa leluja kohti,pää nousee sylissä paljon mutta lattialla ei niin kauheasti vielä.niin ne kasvaa ja kehittyy,mun vauvasta tulee iso,yhyyyyy.huomenna 2kk neuvola.
moikka!
äitiliini ja Juho 2kk2pv
Kommentit (13)
Kyllä on tosiaan porukka hieman täällä meidän pinossa vähentynyt... No, toivotaan ettei se ihan kokonaan hiljene :)
Meillä esikoinen alkaa pikkuhiljaa oppimaan potalle! Ikää siis nyt 1v 8kk. Pissat tulee hienosti ja kotona onkin ilman vaippaa, mutta kakat sitten onkin hieman hankalampi juttu... Ei millään tahtois yrittää kakata pottaan ja sit ne löytyykin hetken päästä kalsareista :( Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa! Johan tässä on iso askel otettu!
Eilen vietiin esikoinen ensimmäistä kertaa uimahalliin ja kyllä tykkäs! Onkin aina ollut oikea vesipeto! Täytyy viedä useamminkin!
Viimeksi kyseltiin eroja esikoisen ja kakkosen vauva-ajassa. Meillä ainakin ovat olleet kuin yö ja päivä. Esikoinen oli jo vauvasta tosi temperamenttinen ja huusi aika paljon ja silloin kun huusi niin täysillä tietty. Ja heräsi vielä 7kk iässää syömään kaksi kertaa yössä ja on aina ollut ja on vieläkin levoton nukkuja (aika levoton myös hereillä ollessaan :)). Pienempi herra taas on nyt jo nukkunut öitään heräten vasta 7-8 aikaan aamulla eka kerran syömään. Muutenkin katselee aina niin rauhallisesti ja jos itkee, niin on vaan sellasta pientä kitinää ja ähinää. Mun äitini aina sanoo, että esikoinen on ihan täysin kuin minä pienenä, temperamenttinen, vilkas ja omapäinen. Pienempi onkin sitten kuin isänsä, rauhallinen ja harkitsevainen :)
Minsku ja pojat
Tosi harmillista kun TP:t pinot on niin lyhyitä nykyisin,olis niin kiva kuulla vauva-arjesta ym.
meillä oli neuvola:
Juhon 2kk mitat: 6070g ja 59 cm ja pipo 40.6 cm
aikas iso pötkylä meillä siis jo on(syntymämitat 4000g ja 51 cm)
neuvolakortissa lukee:kasvu tasaista,rintamaidolla ja tuttelilla.iho hyvä.ääntelee ja hymyilee kovasti.rauhallinen poika.
seuraavaksi onkin 3kk neuvola ja rokotus,kääk!!!
ikävä on viiviä ja muita kamuja,huhuuuuuuuuuu!
äitiliini ja Juho pulskapoju 2kk ja 3pv
Minäkään en ole kerennyt kun käydä lukemassa välillä täällä, kun on ollut kamalsti kaikkea!
Suurimman osan ajasta menee esikoisen kanssa kättä vääntäen, eli meillä on aika paha uhma menossa ja välillä tuntuu että keinot loppuu kesken. Illalla kun mies tulee kotiin niin olen niin väsy etten jaksa tehdä mitään muuta kun hoitaa vauvaa. Esikoinen täyttää ens viikolla 2-v. Meillä myös esikoinen oikein tempperamenttinen luonne ja ERITTÄIN itsepäinen, miehen mukaan tullut minuun =/. Vauva on sitten oikein rauhallinen, eikä yhtään turhasta märise eli mielestäni tullut mieheeni. Te joilla jo uhma ohi, kuinka kauan sitä kesti? kuinka " pahana" se teillä oli? Mua vaan vähän pelottaa kun menee ensin silittää vauvaa ja sitte saattaakin läiskästä mahaan. Onhan tuo esikko sen verran " pieni" ettei kylläkään ymmärrä että vauvaa sattuu helpommin ym. mutta aina olen kieltänyt ja käskenyt pyytää anteeksi ja antaa pusun poskelle. Voimat vaan tuo ainainen uhmaaminen vie...
Minskunko poika oli oppinut pottailemaan, onnea! Meillä vieläkin vaihtelevalla menestyksellä pottaillaan. Kiinnostui kylläkin enemmän kun ostin pöntöön sen pienentimen. Meille aina sanottii et miks en istuta poikaa potalla, mutta kun meidän poika lähti niin ajoissa liikkeelle ettei pysynyt ja jos laitoin vöillä kiinni niin sai kamalat hepulit. Olishan se ollu helppo istuttaa jos toinen ei siitä osaa omatoimisesti lähteä pois.
Mut nyt täytyy mennä kun esikoinen heräs...
Juu, kyllä täällä pottaillaan :) Mutta vielä hieman vaihtelevalla menestyksellä... Vaikka käykin pissalla potalla ja on KOTONA ilman vaippaa niin kyllä niitä kalsareita pyykkiin menee vähintään parit päivän aikana. On siis vielä niin uusi juttu, että kyllä vaippa laitetaan unille ja jos johonkin mennään. Kotona vaan ei oo niin väliä vaikka matto vähän kastuisikin...
Meillä ei kans millään meinattu malttaa istua potalla. Oikeastaan poika oppikin niin, että kun pidettiin ilman vaippaa ja kun pissa lähti tuleen, niin vietiin äkkiä pytylle. Potalle ei suostunut istumaan. Sitten kun oppi aloittamaan pissaamisen kunnolla niin sitten malttoi potallekin tehdä. Mutta ensimmäiset pissat teki aina pönttöön.
Minäkin täällä odottelen koska se uhma meillä alkaa. Pojalla ikää siis 1v 8kk. Kiukkukohtauksia saa päivittäin, mutta mielestäni se ei vielä ole varsinaista uhmaa. Ehkä jotain esiastetta... :)
Tsemppiä teille, kyllä se uhma varmasti jossain vaiheessa laantuu :)
Kylläpäs oli pinomme tippunut johonkin kaukaisuuteen...
Täällä menee edelleen kivasti öitten suhteen. Syömään herätään joskus 6-8 aikaan. Ensin luulin tätä ohimeneväksi, mutta samoilla linjoilla on nyt jo nukuttu pari viikkoa :)
Silti kyllä itseäni väsyttää kovasti. Vaikka yöt saa nukkua ja yleensä aamullakin (mies herää esikoisen kanssa, ollut sairaslomalla seläntakia jo 1,5kk). Onko se sit tämä täysimetys vai hormonit, mutta olen ihan unelias, en fyysisesti väsynyt.
Me tästä lähdetään vaunukävelylle, vaikka lunta tuleekin aikas paljon!
Minsku ja poju 2,5kk
voi kun on lyhyt pino meillä=(
mulla itelläkin oli tässä menoa ja touhua pari päivää mutta nyt on vähän aikaa kunnes äänimerkki kuuluu pinnasängystä=)
Juho nukkui hyvin 22-7:15.
eilen koin ekat rintaraivarit=(,aivan uutta mulle.Toistaiseksi oli väliaikaista,nyt taas syö tissistä mutta ensin kyllä laittaa vastaan,jatkan yrittämistä.Jos ei huoli niin pelkästä pullosta sitten.Aika näyttää.
Kuitenkin lypsin n.9 min.molemmista rinnoista eilen päivällä ja tuli 110ml eli maitoakin vielä tulee.
kylmä ilma on ja mulla joukkotarkastus(papakoe) tänään,inhottavaa...mutta miehen kanssa oli ihanaa eilen illalla=)...jopa seksilakkokin viimein loppui heh!
no joo,se siitä=)
hyvää viikonloppua vaikkakin kylmää luvattu.
onko muita joiden vauvat ei nosta masullaan päätä paljoa(samanikäisiä suunnilleen)??meillä nostaa sylissä paljon mutta ei masullaan kuin vähän aikaa joskus.
äitiliini ja Juho 2kk6pv
Mustakin tuntuu, että olen palautunut tästä raskaudesta paremmin kuin ensimmäisestä ja sitä myöten petipuuhatkin aloitettiin heti jälkitarkastuksen jälkeen. Ehkäisynä toimii omat tytöt :) aina toinen hereillä päivisin ja illalla ei meinaa enää jaksaa... aamut olleet ainoita mahdollisuuksia ;) Kondomia käytetään kun en halua syödä mitään pillereitä kun imetän. Syksyllä sitten pillerien aika, kierukka jotenkin tuntuu epämielyttävältä ajatukselta...
Ihana ilma muuten mutta pakkasta ihan liikaa ulkoiluun. Mietin laittaako pikku neitiä ulos vai ei?
j
Kyllä on kylmä, 23 astetta pakkasta. Ei sitten tarvinnut ulkoilla tänään vaan tehtiin kauppareissu. Juho 3 vee (meiltä siis löytyy äitiliinin Juholle kaima) sai ekaa kertaa juosta vapaana kaupassa kun Janna nukkui vaunuissa. Oli aika rasittavaa... välillä oli jätkällä kilon lauantaimakkarapötkö kädessä, välillä jotain muuta. No suht hyvin meni kuitenkin. Ja Janna luuli kai ulkoilevansa ja koisas koko reissun ja jatkaa edelleen kaukalossa tuolle eteisessä.
Meillä on alkanut mennä tosi kivasti Jannan kanssa. Nukkuu päivällä 3-5 h yhtämittaiset päiväunet ja myös yöllä eka pätkä on yleensä 6-7 h. Päivisin pitkien päiväunien lisäks torkkuu miten sattuu, lähinnä 10-30 min torkkuja. Illat on edelleen aika kitinää ja tankkaamista. Yöunille nukahdetaan klo 21-23 ja syö klo 3-4 ja klo 5 jälkeen alkaa levottomuus josta parhaiten pääsee ottamalla viereen ja iskemällä tissin suuhun. Siinä sitten ährätään siihen asti kun Juho herää n. klo 8.
Päivistä löytyy jo jonkun asteista rytmiä. Samoihin aikoihin (klo10-11) kun aina ulos lähdetään ja silloin nukahtaa niille pitkille unilleen. Ruokailu meillä tapahtuu suuremmaksi osaksi pullosta, vaikka äidinmaitoa juokin. Tissiä syö iltaisin, aamuyöstä ja aamuisin. Imetys ei oikein toiminut meillä kun neiti syö niin hitaasti ettei äidin kärsivällisyys ja aika kertakaikkiaan riittänyt asumaan sohvalla ja syöttämään neitiä. Pumppaan 3 krt/päivässä ja se yleensä aina riittää, joskus tarvitaan illasta hiukan korviketta lisäksi.
Eilen oltiin 2 kk neuvolassa ja komeat mitat 5665 g ja 57,7 cm (syntymämitat 3790 g/50 cm). Neiti on tosi jäntevä ja tarkkailee katsellaan. Kova neiti myös hymyilemään ja juttelemaan, gyy, grr ja ää. Aivan äidin tyttö on, jos äiti lähtee asioille niin isille kiukutellaan ihan täysillä. Siihen toivottaisiin vielä muutosta, mutta eiköhän se aika tee tehtävänsä. Neuvolantätikin lohdutteli että vielä näin pieni voi olla niin kiinni äidissä että isi ei kelpaa. Meillä se on meinaan suorastaan huvittavaa kun minä pistän oven kiinni niin huuto alkaa ja kun tulen takaisin tyttö hiljenee kun astun sisään.. vaikka isi tekisi mitä niin ei kelpaa kun huutaa vaan.
Semmosta meillä. Kivasti menee kaikin puolin, mutta kyllä se arki kahden lapsen kanssa aika tiukkaa on. Aina jompi kumpi haluaa jotain eikä omaa aikaa juuri ole. Illalla on hetki rauhaa ja silloinkin takaraivosas hakkaa että pitäis itekin mennä nukkumaan. Minä myös palautunut tästä toisesta paljon paremmin kun esikoisesta. Seksielämä sujui jo 4 vk synnytyksestä kun esikoisesta siinä meni 3 kk. Ehkäisynä meilläkin toimii lapset ;-).
Nyt pitää taas mennä, mutta ihanaa viikonloppua kaikille TPläisille!
Nompparelli, Juho 3 v ja Janna 2 kk
eipä ole siis tarvinnut ulkoiluja miettiä. Onneksi tänään oli avoimessa perhekerho päivä joten esikoiselle oli tekemisetä vaikka kuinka, nyt onki päikkäreillä raskaan aamupäivän jälkeen :) Pienempi neiti sitten kätisee kun ei saa kunnolla nukuttua sisällä kun on tainut tottua liian hyvin vaunuissa nukkumaan päivällä.
Äitiliini: meillä kans tuo päänkannattelu sujuu sylissä, tai muuten jos rinnan kohalla on tukea, mutta puhtaasti lattialla ollessa on se pää NIIN painava mokkula, että lyhyitä jaksoja vaan jaksaa kannatella ja sitten alkaakin harmittaa koko touhu. Eiköhän ne lihakset siitä vahvistu pikkuhiljaa...
Onnitteluja pottalaisille, ketä niitä nyt oli! Ihan vasta itse huokailin, kuinka helppoa se on kun esikoinen on päiväkuiva ja suurimmajsi osaksi myös yö (on tietty ollut jo pidemmän aikaa kun ikääkin on kohta 3) ja ei ole kun yksi näitä vaippaikäisiä.
Hyvät viikonloput!
grontti ja tyttöset
JUHO NAUROI ÄÄNEEN MULLE ÄSKEN JA MONTA KERTAA.SULOINEN KUN HIKKAA YHTÄAIKAA JA NAURAA ÄÄNEEN=) mun piti vaan saada kertoa Juhon uudesta taidosta...voi kun ne olis aina vauvoja*no ei kait sentään*
äitiliini ja Juho kohta 10 viikkoa
vähän tylsää kun on " jumissa" kotona kun ei voi tälläisillä pakkasilla ulkoilla vauvan kanssa ja esikoinen hyppii kohta seinille!
Meidänkin vauva on niiiiin LIIKKIS :)
On semmoinen mamman tyttö... kun olen jossain niin itkeskelee isille ja kun tulen kotiin suu aukeaa isoon hymyyn :)
j & tytöt
Olen päässyt kehuskelemaan kuinka hyvin meillä on aina mennyt esikoisen kanssa. Koko 3,5v on aina ollut tosi kiltti ja tottelevainen, vaikka löytyy omaa tahtoakin.
Mutta nyt viime päivät kaikista asioista pitää kiukutella :(
Ei ulos ei sisään ei kylpyyn ei pois kylvystä jne...
Kai sitä vaan pitää yrittää ymmärtää ja voihan olla, että liittyy tähän pikkusiskon syntymään, tiedä häntä!
Nyt on isän kanssa uimassa, vaikka sinnekin lähtö oli niiiiin vaikeaa.
Niin pikkuneidillä ilmeisesti joku tiheän imun kausi (joita en esikoisella edes huomannut...) sillä viime yönä nukkui 1-1,5h pätkiä ja joka kerralla söi oikeasti ihan kunnolla rinnasta. Nukkui klo 22-09 tällä rytmillä, onneksi nukahti joka kerta heti uudestaan, mutta silti mama tänään vähän väsynyt... just herättiin pikkuisen kanssa 1,5h päiväunilta ja olo nyt huomattavasti pirteämpi ;)
Sunnuntaita kaikille, huomenna taas uusi viikko!
j ja tytöt
Me taidetaan äitiliinin kanssa keskutella täällä ihan kaksistaan...
mihin kaikki muut ovat hävinneet? viivi_, vanttuli ym????
Hamu oli käynyt ke-su pinossa kirjoittelemassa kuulumisia :)
Nyt täytyy mennä...
j ja neiti 2kk 1pvä