Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako synnytyksen jälkeen lähteä sairaalasta

Vierailija
30.01.2006 |

heti kun haluaa? Esim jo samana tai seuraavana päivänä?

Ja vielä:

Onko tuo lähtemään pääseminen " vaikeaa" ?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensisynnyttäjää pidetään " 0+3" päivää (synnytyspäivä on " nollas päivä" ) tai tarpeen mukaan pidempään. Uudelleen synnyttäjät saavat kai voinnin mukaan lähteä 0+1.

Vierailija
2/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitään lääketieteellistä estettä asialle ei ole. Uudentaan synnyttäjä voi saada polikliinisen synnytyksen jos raskaus ja synnytys etenee ongelmitta ja asiasta on sopinut etukäteen. Mutta tässäkin tapauksessa äidin ja lapsen on oltava terveitä ja hyvin voivia.

Äitiä ei toki voi kukaan pakottaa olemaan sairaalassa jos allekirjoittaa omavastuu paperin. Mutta lasta sairaalan ei ole pakko antaa äidin mukaan jos vauva on selvästi sairas ja tarvitsee sairaalahoitoa tms. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä noin 3-4 päivää. Mutta pakottaa ei voida, sitten on mahdollista päästä, kun lastenlääkäri on tarkastanut lapsen.

Vierailija
4/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin sairaalassa yhteensä 5 päivää mutta mut leikattiin joten siksi niin kauan :( olisin halunnut lähteä jo kolmantena päivänä!

Vierailija
5/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos äiti ja vauva molemmat ihan kunnossa?

Vierailija
6/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun illalla syntyi, niin seur aamupäivästä.

Kolmas oli suht saman ikäinen, myös illalla syntynyt ja seur ap:stä kotiuduttiin.

Olin ilmottanut asian jo etukäteen sairaalaan, ja tiesivät siis että en aio jäädä sinne, mikäli kaikki on ok.

Vierailija
7/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli kunnossa, samoin äiti ja imetys sujui, maito oli juuri nousemassa. Lääkäri tarkasti lapsen ja vain punnitus piti käydä tekemässä kolmen päivän kuluttua neuvolassa. Meillä tehtiin samalla kotikäynti ja kaikki sujui mukavasti. En olisi ikinä uskaltanut lähteä, joillei vauvalla olisi ollut kaikki hyvin ja jollei hän olisi oppinut heti imemään. Mutta sairaalassa olo aika oli vaan sellaista, että hoitajat kävivät ovella ja kuuntelivat ekan vuorokauden vauvan sydäntä. Totesivat lähtiessä, että otatte sitten heti yhteyttä, jos on jotain huolestuttavaa....

Vierailija
8/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pitää ehdottomasti muistaa, että Suomen alhainen lapsikuolleisuus johtuu nimenomaan siitä, että tarkkailu pelaa ja on kunnon sairaalat. Pitää myös muistaa, että tämä kuninkaallisten ja julkkisten aloittama trendi, jossa äiti lähtee mahdollisimman nopeasti sairaalasta, on aivan eri juttu kuin tavallisten pulliaisten kotiinlähtö. Jollakin Mette-Maritilla on käytännössä huippuluokan sairaala kotonaan, paikalla kätilö, lastensairaanhoitaja ja lääkäri koko ajan paikalla ja ambulanssi pihalla lähtövalmiudessa ensimmäisen viikon ajan.

Vierailija
9/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuinka nopeasti sektion jälkeen yleensä pääsee kotiin?

siis jos äiti ja vauva molemmat ihan kunnossa?

Nyrkkisääntö kai on, että vauvan ollessa 4-5 päivän ikäinen, pääsee kotiin. Tämä siis edellyttää, että äiti ja vauva ovat kunnossa.

Tosin, minun huonekaveri, jolle oltiin tehty jo 3 sektiota, hän pääsi kotiin vauvan ollessa 3 päivän ikäinen.

Vierailija
10/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää sairaalassa....eipä tuo ole kovin suuri uhraus mielestäni.

Vierailija
11/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Tyksissä sanottiin 02 vuonna, että pääsee jos vauva on todistettavasti pisinyt ja kakkinut. No, kakkasi suoraan tisseille synnyttyään-yäks ja hih

Vierailija
12/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta olin 0+4 ja toisesta 0+3

Olisin lähtenyt aikaisemmin, koska ei sairaalassa saa nukuttua..jos ei oma huuda niin toiset huutaa..

Jäin kolmanneksi päiväksi, koska muuten olisin joutunut päivää myöhemmin palaamaan sairaalaan vauvan kanssa herra ties mihin rutiinitarkastukseen.En halunnut siis rampata ja jäin vielä yöksi.

Vierailija
13/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin " joutunut" olemaan kauemminkin mut pääsin kotiin koska meillä oli perhehuone ja isällä kesäloma eli sain toipua rauhassa kotona.ensimmäinen lapsi.kuuleman norm.tälläisen jälkeen pääsee n.5pvän kuluttua.yksin eivät olisi lapsen kanssa päästäneet.

Vierailija
14/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt kauhulla ajattelen tulevia sairaalapäiviä :(

Lisäksi sairaalassa oli mahdotonta nukkua kun viisi vauvaa samassa huoneessa heräsivät vuorotellen ja hoitajat ramppasivat edestakaisin.

tuohon huonoon kohteluun vaikutti varmasti se että synnyttäneiden osastot olivat aivan täynnä ja henkilökunnalla kiire koko ajan.

Vierailija
15/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähtenyt seuraavana päivänä (kotiin nukkumaan ja lepäämään).

Vierailija
16/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pidä aikuista täysjärkistä ihmistä väkisin sairaalassa. Äiti saa lähteä vaikka kesken ponnistuksen, omalla vastuulla tietenkin. Sitä ei voi kieltää.

Lasta sen sijaan ei anneta äidin mukaan kotiin, jos ilmenee mitä tahansa hoitoa tai tarkkailua vaativaa. Ja tässä ei kysytä äidin mielipidettä, tarvittaessa pakkohuostaanotetaan pikapäätöksellä. Eli käytännössä lapsen vointi ratkaisee koska sairaalasta " saa" lähteä, paitsi jos haluaa lähteä ilman vauvaa.

Vierailija
17/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti saa lähteä vaikka heti, vauva vasta sitten kun lääkäri on todennut vauvan kotiutuskuntoiseksi.

Vierailija
18/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin sektion jälkeen kotiin maanantaina, kun vauva syntyi torstaina. Olisin päässyt aikaisemminkin, mutta vauva kellastui ja häntä jouduttiin tarkkailemaan ja verikokeita ottamaan. Eli ei sektion takia tarvitse olla sen pidempään kuin normaalisynnytyksenkään jälkeen, jos kaikki menee hyvin.

Vierailija
19/19 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vastaus kysymykseesihän on että saa lähteä heti synnytettyään kotiin jos haluaa niin. Itse alatesynnytysten jälkeen lähdin seuraavana päivänä ja vauva käytettiin 3vrk iässä synnärillä lastenlääkärin tarkastettavana. Sektion jälkeen lähdin kolmantena päivänä ja viidentenä kävin kotikuntani labrassa tarkistuttamassa verikokeet. Eihän ketään sairaalassa huvikseen pidetä, mutta tiedän äitejä jotka nimenomaan HALUAVAT olla viikonkin osastolla. Itse en tuntenut tarvitsevani koskaan hoitopaikkaa itselleni sillä olin vauvan saanut enkä sairas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan