Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

puuttuvat kuukautiset ja raskaus..

Vierailija
30.01.2006 |

olen syönyt hyvin pitkään e-pillereitä. välillä lopetin, ja kuukautisia ei kuulunut n. puoleen vuoteen. sitten käynnisteltiin jollain hormonikuurilla, niillä kuukautiset tulivat, mutta luonnollisesti ei tulleet. pian aloin syömään uudestaan pillereitä. olen murehtinut mahdollista lapsettomuutta tuosta lähtien, vaikka lääkärit ovat sitä mieltä että syytä huoleen ei ole. nyt olen harkinnut pillereiden lopettamista ja testaamista, alkaako kuukautiset normaalisti. neuvolassa ollaan sitä mieltä että ei kannata, koska olen kuitenkin kohta paksuna jos en pillereitä syö.. ja että pillerit kuulemma kannattaa lopettaa vasta kun raskauden yritys on ihan ajankohtainen, ja niitä luonnollisia kuukautisia ei kannata jäädä odottamaan. jos en tiedä yhtään kuukautiskiertoani, niin saisin olla jokainen kuukausi useamman kerran testaamassa! raskautta tahtoisin alkaa yrittämään suunnilleen vuoden kuluttua.

onko täällä ketään jolla olisi ollut sama tilanne??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tulis, niin se ei olis mikään järkytys. ajankohta ei vaan oo vielä paras mahdollinen. sitä tässä mietin et jos jo nyt huomaisin, ettei ne kuukautiset luonnollisesti ajakaan, niin vois päästä ehkä jatkotutkimuksiin pian eikä parin vuoden päästä.

ap

Vierailija
2/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpariskunnallemme kävi näin: Ystävälläni tuli kuukautiset vain joskus . Hänelle oli lääkärit sanoneet, ettei hän voi saada lapsia ilman hoitoja. No he miehensä kanssa päättivät jättää pillerit pois - mitäpä noita syömään, kun ei lapsiakaan voi kerran tulla ilman hoitoja. Kas kummaa ystäväni tulikin raskaaksi - raskauskin huomattiin vasta kun raskausviikkoja oli jo reilusti yli 20. Ja kuukautisiakaan ei ollut ollut koko aikana pillereiden poisjätön jälkeen ja silti tuli raskaaksi. Nyt heillä on yli 2v touhukas ja rakastettu lapsi. Eli kannattaako ruveta kokeilemaan jos ei ole sopiva ajankohta lapsen maailmaan saattamiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenkin kannattaa siis varautua. Olisiko mahdollista, että lopettaisit pillerit ja käyttäisitte muuta ehkäisyä? Et voi kuitenkaan olla varma, että ne menkat normalisoituvat nopeasti (ja silloin on hyvin hankala tulla raskaaksi vaikka haluaisikin).

Vierailija
4/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kuukautiset tulivat sitten puolen vuoden päästä itsekseen, enkä saanut mitään kuureja. Toinen kierto oli 4kk, jonka jälkeen suht normaali. Nyt kun lopetin pillerit taas vuosien käytön jälkeen, tärppi tuli kolmannesta kierrosta. Eli odottele ihan rauhassa vaan, etukäteen ei voi tietää. Vauva tulee kun on sen aika, sitä ei voi suunnitella!

Vierailija
5/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätän pillerit pois vaikka sit kun niitä ei enää mulla ole, ja käytetään sit muuta ehkäisyä ja katellaan joskos ne menkat sit tulisivat itsestään. ja en oo tekemässä lasta, vaan toivottavasti joskus saamassa. enhän tässä panikoisi jos en olisi epävarma omasta hedelmällisyydestäni.

ap

Vierailija
6/6 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se asia ei siitä vuoden aikana kummene miksikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän