Onko joku oikeasti sitä mieltä että Tarja on suomelle ihanteellinen presidentti?
Kommentit (7)
Moni tuntuu menneen Saulin vaalipuheista ihan sekaisin, ja elää vieläkin kuvitelmissa, että Sauli olisi presidenttinä pistänyt koko kansan reilusti töihin, parantanut yrittäjien asemaa, auttanut yksinhuoltajia jne jne.
Totuus on kuitenkin ettei presidentillä ole käytännössä mitään sisäpoliittista valtaa. Sauli ei olisi noita asioita pystynyt muuttamaamaan sen paremmin kuin Tarjakaan.
Tarjassa on mun mielestä hyvää se, että hän on selkeästi älykäs nainen. Hänellä on laaja elämänkokemus ja mielestäni hän on tällä kaudellaan ottanut hyvin huomioon uusia kansanryhmiä, siis antanut arvostusta myös esim. nuorille taiteen ja musiikin ym tekijöille. Lisäksi kun presidentin tehtävä kuitenkin on luoda jonkinlaista henkistä ilmapiiriä Suomeen, niin mieluummin suon sen olevan Tarjan arvojen mukainen kuin Saulin.
Mä ainakin haluan tietää ne syyt että miksi?
Tarjassa en pidä ammattiyhdistystytköksistä, en vallanhalusta EU-kuvioissa (pääministeri riittäisi sinne neuvottelupöytään), ja ympäristöasiat se voisi ottaa vähän vakavammin muulloinkin kuin vaalien alla. Tarjassa taas on hyvää solidaarisuus ja aika hyvä näkemys siitä mitä maailmassa pitäisi muuttaa, ehkä voisi puhua arvoista.
Ja tokihan se Suomen ja suomalaiset tuntee hieman peremmin kuin pankin varapääjohtaja Luxenburgista.
Vierailija:
Minusta Heidi Hautala olisi ollut paras mahdollinen presidentti, et sikäli Tarja on pienempi paha, mutta ei kyllä paha laisinkaan.
Tarjassa en pidä ammattiyhdistystytköksistä, en vallanhalusta EU-kuvioissa (pääministeri riittäisi sinne neuvottelupöytään), ja ympäristöasiat se voisi ottaa vähän vakavammin muulloinkin kuin vaalien alla. Tarjassa taas on hyvää solidaarisuus ja aika hyvä näkemys siitä mitä maailmassa pitäisi muuttaa, ehkä voisi puhua arvoista.Ja tokihan se Suomen ja suomalaiset tuntee hieman peremmin kuin pankin varapääjohtaja Luxenburgista.
Oma suosikkini hän kun ei ollut, enkä oikeastaan ole päässyt selville että miksi puolet suomalaisista häntä äänesti (toki erilaisiin vähemmistöihin kuuluvien äänet ovat minusta perusteltuja)
Mä kun tykkään homoseksuaaleista, syrjäytyneistä ja kaikesta ei niin mediaseksikkäästä.