Tulkaa kaikki haukkumaan minun poikani nimi!
Poikani on Leonardo + supisuomalainen sukunimi. Lytätkää nyt ihmeessä hänen nimensä. Leonardo-nimen suosio näkyy koko ajan vaan kasvavan, mitä Väestörekisterikeskuksen sivuilta katsoin. Kannattaa myös muistaa, että ennen vanhaan oli yleisempi nimen Leonard-muoto, mikä kyllä mielestäni istuu huonmmin suomen kieleen kuin Leonardo.
Kommentit (7)
en ymmärrä näitä " lähiönimihaukkujia" koska minusta esim. janica ja veronica on ihania nimiä, ja niitä on hulluna täällä haukuttu.
mutta pitää sen jotenkin sointua sukunimeen kuitenkin. Mielestäni minä saan olla sitä mieltä että esim. Leonardo Rytkönen ei kuulosta kauniilta. Leonardo nimessä sinällään ei ole mitään vikaa. Kaunis nimi.
Miulla on itselläni ruotsalaisilla hyvin yleienen etunimi ja supisuomalainen sukunimi. Varmaan sekin on av-mammojen mielestä naurettavaa. Miksiköhän suomalaisten tulisi olla maailman tappiin asti tuomittu kantamaan rumia suomalaisia nimiä. Muu maailma kansainvälistyy, mutta Virtaset ja Suomiset saavat loppuun asti olla Mikkoja ja Sameja ja Tiinoja ja Tainoja.
JA kuten joku tuolla sanoi, esim. LEonardo Rytkönen, se vaan kuulostaa typerältä. Nuo nimet eivät soinnu yhtään yhteen, siitä tulee mieleen, että ihmisellä on huono maku tässä asiassa. Tai että on vähän kuin laulutaidotin, joka yrittää laulaa. Keksii vaan hienon nimen, mutta ei ymmärrä jos se ei yhtään soinnu esim. sukunimen kanssa, on todella vaikea lausua/lausuttuna niin kuin kirjoitetaan kuullostaa typerältä tms.
JA täällä tunnutaan jatkuvasti sekoittavan ERIKOINEN nimi ja lähiönimi. Ei kaikki erikoiset nimet ole mitään lähiönimiä, Itse keksittykin nimi voi olla todella hieno ja lapselle sopiva. Lähiönimellä tarkoitetaan sitä, että laitetaan lapselle mahdollisimman hienolta kuulostavata nimet, joilla ei ole mitään historiaa tms. vanhemmille. SIis että Janne ja Jonna Liimatta Itäkeskuksesta laittavat lapselleen nimeksi Chrystal, että siitä lapsesta tulisi jotain.Tai sitten vaan jus vaikka Cimmo, koska Cee on niin komia kirjain...
Mä en ainakaan välitä..