Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otanko lapsen mukaan synnytykseen kun ei ole hoitajaa?

Vierailija
02.02.2007 |

Meillä lähestyy synnytys eikä esikoiselle ole hoitajaa siksi ajaksi. Emme kerta kaikkiaan kehtaa kysyä ketään avuksi hoitamaan lasta, jos synnytys käynnistyy vaikkapa keskellä yötä. Tuttavat ovat kuitenkin töissä ja heillä on omat elämänsä. Lähimmät sukulaiset asuvat toisella puolella Suomea.

Palkattuihin hoitajiin en luota, joten en uskalla tilata esimerkiksi MLL:n hoitajaa kotiin. Tiedän varsinaisia huithapeleita, jotka ovat olleet hoitajina tiettyjen järjestöjen kautta. Omaa lastani en uskalla jättää heille.

Mietimmekin, että otamme lapsen mukaan synnytykseen. Ajattelimme, että ponnistusvaiheen aikana hän voisi olla kätilön tai sairaanhoitajan kanssa synnytyssalin ulkopuolella, mutta muuten hän voisi olla mukana. Mitä mieltä olette? Onko teillä kokemuksia tällaisesta? Lapsi on 1,5 v.

Toinen vaihtoehto on, että mies jää lapsen kanssa kotiin ja menen yksin synnyttämään...

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa ei ole hoitajaa niin mies jää kotiin!

Vierailija
2/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ole mikään päiväkoti ja kätilöillä/hoitajilla ei todellakaan ole aikaa vahtia sun lasta!

Usko tai älä, mutta nainen pystyy synnyttämään ilman, että mies on paikalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mies kotiin lapsen kanssa..

Vierailija
4/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies siellä synnärissä muutenkaan tekisi??

Ajattele, mitä lapsi ajattelee, kun näkee äitinsä kipeänä ja veri roiskuu. Eli yksin vaan synnyttämään. Hyvin siellä voi olla yksinkin, itse synnytin toisen lapseni yksin ja hyvin meni.

Vierailija
5/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää lapsi naapuriin hoitoon. Kyllä tuossa tilanteessa voi ihan hyvi kysyä apua hieman vieraammiltakin.

Vierailija
6/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitiin sattuu ja kukaan ei ota syliin. Kuvitteletko oikeesti että siellä on työntekijöillä aikaa hoitaa sun lastasi???

Usein käy jopa niin, ettei kätilö ehdi hoitaa edes sinua jos sattuu olemaan kiire päivä.

Koitas nyt vaan hankkia se lapsenvahti taikka sitten mies jää kotiin!!!!!!

Vierailija
7/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana. Oli tosin jo 5 vuotias.

Vierailija
8/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin ollut vahtimassa useampaan kertaan kun joku ystävistäni on synnyttänyt, minua ei haittaa tuleeko soitto yöllä tai päivällä! Uskaltakaa pyytää apua, ehkä joku on riemuissaan kun saa teidän luottamuksen!

Vierailija
9/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil oli mummo mukana synnytyksessä kun ei uskallettu jättää lähihoitajien hoidettavaksi. Tiedän meinaan muutaman lähihoitajan jotka ovat todellisia huithapeleita. Oli sitten ponnistuksen ajan käytävässä pyörätuolissa.

Seuraavaan synnytykseen pitää ottaa jo esikoinen, mummo ja vaarikin mukaan. Mutta onhan kätilöillä aikaa hoidella heitä, mitäs muutakaan he siellä tekisivät.

Vierailija
10/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin myös meidän on täytynyt tehdä. Esikoisen syntymässä mies oli mukana ja kolme kertaa olen ollut yksin.

Mies saa puolestani kuvitella että joka kerta on ollut yhtä rankkaa kuin ekalla( varsinkin viimeinen synnytys oli todella nopea ja helppo)

Vierailija
11/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipanvaihdotkin sujuivat nukutushoitajalta hienosti.

olen varma että lapsestani tulee isona lääkäri!

Vierailija
12/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin hoitaisin kavereiden lapsia sillä aikaa. Ja vaikka naapurinkin vaikka en heitä tunne. Moikataan vaan.

Vierailija
13/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa tapahtuneessa synnytyksessä on ollut mukana toisen perheen 6v ja toisen perheen 7v.

Yksi tuttu synnytti kotona eli luonnollisesti perheen vajaa 3v oli myös kotosalla. Mummo tosin oli lapsen kanssa.

Itse en ehkä ottaisi tytärtäni mukaan. Mutta jokainen menee tyylillään.

Kahdessa tapauksessa kolmesta perheen isä tai sekä isä että äiti ovat lääkäreitä ja siksi varmaan kätilöt ovat suostuneet.

Vierailija
14/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ns kavereita on paljon, niin jokainen haluaa kuitenkin elää oma elämäänsä eikä halua uhrautua lapsenlikaksi edes synnytysten ja niin edelleen ajaksi. On ihan ymmärrettävää ettei apua kehtaa pyytää ainakaan missään Helsingissä. Jossain maalla voi olla vielä eri kuviot, mutta ei kaupungeissa ilmaiseksi hoideta kuin omat lapsensa.

Vierailija
15/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleen kun tuli oma viimekertainen synnytys. Karjuin niin siellä, että koko sairaala tärisi. Huusin, ulvoin, kiroilin, tärisin :D Jos mun vanhemmat muksut olisivat kuulleet sen, niin pakoon pötkisivät äidin nähdessään! Hih!

Vierailija
16/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen pakko päästä mukaan? Jos on niin sitten teidän on vaan kysyttävä joltain ystävältä, sukulaiselta apua. Jos miehesi ei ole pakko päästä mukaan niin kysy lähtisikö joku ystäväsi mukaan synnytykseen. Tai sitten menet yksin. Ei se olen niin hirveää. Kätilöhän siellä on sinua avustamassa.

Vierailija
17/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärihän sen synnytyksen hoitaa, ainakaan minuun ei koske muut kuin lääkärit. Kätilö vahtii lastasi sen aikaa kuin tarvis, jos lääkäri määrää. Sanot vaan asiasta lääkärille, niin hän kyllä käskee kätilöä. terv. rv 30+6

Vierailija
18/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kätilöä vain.

Vierailija
19/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun synnytin sairaalassa, jossa mieheni on lääkäri (ei synnärillä), saimme me ainakin tehdä aika vapaasti yhtä sun toista " kiellettyä" . Toki olimme kohteliaita ja huomaavaisia muita potilaita kohtaan, mutta muuten saimme kyllä ihan itse päättää mikä meille sopii ja mikä ei.

Vierailija
20/55 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan ole ainoita, joilla ei ole " ketään hoitajaa" . Itse aloin jostain syystä tänään miettiä, kenelle lapsen laittaisi hoitoon synnytyksen ajaksi, jos saadaan joskus toinen lapsi. Mietin yhtä tuttua äitiä, joka on lapsen tarhakaverin äiti (ollaan siis tuttavia muutenkin kuin tarhan kautta). Uskon, että kaveri voi tehdä tuollaisen palveluksen, ja itsekin tekisin niin ystävilleni vastaavassa tilanteessa. Muutenkin on niin kiva oheisfiilistellä raskauksia ja vauvoja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme