esikoisen kanssa uimaan?
Tietääkö kukaan, kun haluaisin harrastaa poikani (8kk) kanssa uintia, mutta meitä ei enää tampereella vauvauintiin otettu ja isompien ryhmään vaaditaan vauva uinti pohja. Olen käsittänyt, että vesi on tietyn lämpöistä vauvauinti päivänä, mutta voinko mennä halliin pojan kanssa minä päivänä vain kahdestaan, ettei palellu??? Osaan kyllä turvallisesti käsitellä poikaani vedessä, kun kilpauimari olen. Mutta siis minkä ikäisenä voisin halliin mennä, entä järveen?
Kommentit (3)
Me ei käyty vauvauinnissa kun vaadittava ikä/paino tuli täyteen toukokuussa ja uinnit loppuivat silloin. Tavalliseen uimahalliin mentiin sitten syyskuussa uimahallin auettua kesän jälkeen eli muksulla oli ikää 7kk (painoqa 7,6kg). Veden lämpötila on meillä lastenaltaassa 28 astetta (vauvauinnissa erona veden pinnan nostaminen niin että lapsen käsittely on vanhemmille seisoma-asennossa luontevampaa, lämpötilan nosto 32 asteeseen ja kemikaalimäärän runsas lisäys, jotta bakteeripitoisuus pysyy alhaisempana). Muksu tarkeni tunnin hyvin, äiti oli jäässä tapansa mukaan jo vartin jälkeen :-) Sen jälkeen on uimassa käyty enemmän ja vähemmän säännöllisesti ja muksu on nyt 1v5kk ja sukellusrefleksi on yhä tallella. Pysyy hyvin silläkin että kylpee/suihkuttelee pari kertaa viikossa niin että myös pää ja kasvot kastuvat. On oikea vesipeto meillä ja täysin peloton veden suhteen. Meressä pirpana pulikoi myös jo vuosi sitten elokuussa, ikää 6kk. Toki oli vedessä vai joitain minuutteja kun vesi oli parikymmenasteista. Mutta nautti silminnähden. Itku tuli kun otettiin pois. Tietenkään ei missään leväpuurossa pulikoitu. Kylpylässä oli ekan kerran n. 10 kk ikäisenä. Mitään sairasteluja ei ole uiminen meille aiheuttanut vaan lapsi on ollut todella terve. Saunassa on aina käyty lopuksi lämmittelemässä. Uimaveden juominen on toki aina kielletty, mutta hörppiihän lapsi sitä siitä huolmatta välillä. Ei se maata kaada, imeehän tuo vettä ulkona lumessa/lätäköissä kastuneista hanskoistaankin :-)
Nauttikaa kesästä ja pulikoinnista! Kyllä sen näkee että lapsi tarkenee ja tykkää!
näin minä itsekin järkeillyt, mutta ensimmäisen kanssa kun kuuntelee vaikka kenen neuvoja ja niitähän riittää. :D
Vesi on liian Iikaista ja kyImää pienemmiIIe. Vauvauinti vesi on +32 astetta. Eikö mikään perheuinti ryhmä ottanut teitä? HeIsingissä järjestäjiä on tosi paIjon, joten IuuIisi ainakin jonkun ottavan, vaikka sukeIIusrefIeksiä ei enää oIekaan.OIetko kokeiIIut TampereeIIakin kaikkia?