1560-luvun aihe vapaa
Kommentit (2082)
Ei nuist naisista ota mies selkoa!
Mie menin rengiksi isoon talloon.
Siellä on niin sievä piikatyttö että heti rakastuin!
On kuin ihte emäntä! Pohkeet on paksut kuin vehnäset ja perä kuin leivinuuni.
Verevä on tyttö!
Meillä on ollut silmäpeliä! kainosti on tyttö pikisilmiään vilkuttanut ja kihertänyt.
Mie sitten saunaa lämmitin ja siinä tyttö soreana polkua pitkin käypi.
Mie sille huikkaan että haluaako piika kylpee?
Hän miulle ylpiästi lettiä heiluttaa ja niskojaan nakkelee ja tuhahtaa että emmie tommosesta perusta joka ei ees R:ää ossoo sannoo...
Mie en nuita naisia ymmärrä. Mie en tiiä mitä mie tein väärin ja mitä mie nyt teen.
Vierailija kirjoitti:
Engelsmannien jäljiltä oli tämmönen viesti kievarissa jonne siirtynnä väkkee pakkoon toisen kievarin josttai syystä palettua:
Never light up the room
with a fart and
with a naked flame!Ossaako joku tuota runova kiänttee? Kuulosttaa kyllä hienolta!
En mie ainakaa ehi kääntää mittää. Tässä keitän juuri papusoppaa ja kaalia ja mies veistääp pärreitä jotta saahaan valloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo metsänpeitto on nykyimmeiselle niin outo asja. Eivät meinaa millään ymmätää notta vakavast pittaa ottaa tuo. Armollisest mehtää mennä tervehtäen, ja jos sielt jottai tuo, ni kohtuuell.
Mite ne onki nii oppimattomii???
Minä virkon samoin!
Minun kulta nuorena lupasi minulle ihanalle immelleen, meille oman töllin laittaa.
Hän nukkui korvessa ison kuusen juurella, unet ja enteet oli huonoja. Hän nukkui toisen ja vielä kolmannenkin kuusen juurella, kunnes lopulta löysi kuusen, joka antoi kauniita unia ja hyviä enteitä.
Tuon kuusen suojaan rakensi töllimme. Tuo kuusi oli hänen pihapuunsa jolta kysyi neuvoja, pyysi etiäisiä ja unia. Kuusi oli viisas ja antoi hyviä neuvoja ja varoituksia. Kyyhky kujersi joka vuosi sen oksalla.Nyt mieheni lähti kaupantekoon vieraisiin vaikka kuusi antoi varoituksia ja pahoja unia matkan suhteen!
Nyt hän on ollut pois jo puoli vuotta!
Kuusessa ei näy enää kyyhkyä mutta harakat hyppivät sen varjoissa!
Repivät rantakäärmeenkin, jota olin ruokkinut esikoiselta jääneeltä rintamaidolla.Minä yritin miestäni taivutella että älä lähde! että sitä kuusta kuuleminen jonka juurella asunto!
Iso Seppo, tietäjä ja verenseisauttaja sanoi että vielä 300 vuotta elämme haltija toisella olkapäällä ja enkeli toisella kunnes haltija katoaa sadoiksi vuosiksi, mutta tulee vielä aika jolloin haltijoita kaivataan ja huudetaan apuun!
No juur tämä. Mikä on kun ei totista totta kuule ja ymmärrä. Nii se vaan tottuus on ja tulevaisuuen neuvo: Sitä Kuusta Kuuleminen, Jonka Juurella Asunto. Mite se siun ukkois sen pääs unohtammaa?
Mite se nyky lainkirias on, notta milloin siä suat uue ukon ottaa? Ethä sie akanraiska millää iliman ukkoa seleviä.
Vierailija kirjoitti:
Verevä on tyttö!
Meillä on ollut silmäpeliä! kainosti on tyttö pikisilmiään vilkuttanut ja kihertänyt.
Hän miulle ylpiästi lettiä heiluttaa ja niskojaan nakkelee ja tuhahtaa että emmie tommosesta perusta joka ei ees R:ää ossoo sannoo...Mie en nuita naisia ymmärrä. Mie en tiiä mitä mie tein väärin ja mitä mie nyt teen.
No ainakii toivon, et piikasen kuullen et ole kehaissut häne perrää leiviuuniks, kaho se ei liene kovinkaa suur kohteliaisuus. Vai tarkotik sie kuumuutta etkä kokoa??? Aika hempukka on, jos tuommossii puhheisii osi lankennu. Kerro vähä hempeit, siit tyttöset tykkee. Sano vaik et lypsyn jälkee kää somast haisoo Mansikille...
protestantit tajusivat Englannissa että paavi on antikristus ja homopaskiainen
ja Mikael Agricola loi kirjakielen
Oppi ny vana taikk nuori. Mie veistele lankusta tuohuksii jotta Saara tupaha valgeeta.
Jumalallaa, oon viimeinen täysjärkinen Roomassa. Barbaarit ovat ovella. Meistä roomalaisista miehistä on tullut pehmoisiä ja humanisteja. Emme ole enää sotilaita. Siksi tämä kurjuus ja lampaan kohtalo - eli kerintä vasten tahtoa.
Ennustan, että tämä toistuu Ruotsi-nimisessä periferiassa lähemmäs 2000 vuoden kuluttua ...
Tuuppasin epähuomiossa naapurin lehmää. Akka raivona. Mitä tehdä?
Olin kolme vuotta liivinmaan sodassa, tulin takaisin ja nyt unohdin mihin jemmasin siveysvyön lukon avaimen. Kysyin sepältä osaisko se tehdä tiirikan, mutta sanoi antaneensa sen meidän rengille.
Vierailija kirjoitti:
Olin kolme vuotta liivinmaan sodassa, tulin takaisin ja nyt unohdin mihin jemmasin siveysvyön lukon avaimen. Kysyin sepältä osaisko se tehdä tiirikan, mutta sanoi antaneensa sen meidän rengille.
Tämä on 5 kappaarukiita kyllä viijestä tilanne :)!
Wiime yön pimeydecä näin uninäyn, josa incelpercu tuli häiritcemän cunnon ihmicien cescinäistä cansacäymistä täällä. Nyt sen surucseni todecsi havaitsin.
Vierailija kirjoitti:
Verevä on tyttö!
Hän miulle ylpiästi lettiä heiluttaa ja niskojaan nakkelee ja tuhahtaa että emmie tommosesta perusta joka ei ees R:ää ossoo sannoo...Mie en nuita naisia ymmärrä. Mie en tiiä mitä mie tein väärin ja mitä mie nyt teen.
Et vuan ossoo mikroilimmeitä , Savossa ne on tiijossa! Kun akka käänttää selän tarkottaa se mikroilime jotta elpä nyi ukko! Jos lossauttaa harjalla se mikroilime tarkottaa jotta männä pittää kauemmas ja niin eilleen!
Vierailija kirjoitti:
Engelsmannien jäljiltä oli tämmönen viesti kievarissa jonne siirtynnä väkkee pakkoon toisen kievarin josttai syystä palettua:
Never light up the room
with a fart and
with a naked flame!Ossaako joku tuota runova kiänttee? Kuulosttaa kyllä hienolta!
Savoks tulukkaan jotta:
Eläpä piere avotulliin lähellä! Kievari räjähttää. Ei ikinä nuin!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sama seppä. Minun akkani vyön avaimia oli myynyt ainakin kymmenelle. Oli ottanut ensin selvää lukon rakenteesta. Ei ihme, että on ostanut tuloillaan hienot kärryt ja nopean komean raudikon.
Pica tec taas isännän cans pennu. Jättä mä se sica?
Eerikki järjesti Ruottissa verilöylyt, kirjekyyhky toi uutiset Turkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan sama seppä. Minun akkani vyön avaimia oli myynyt ainakin kymmenelle. Oli ottanut ensin selvää lukon rakenteesta. Ei ihme, että on ostanut tuloillaan hienot kärryt ja nopean komean raudikon.
Vaan onpa niiyä niinkin neuvomkaita akkoja jotta osaavat ropeltaa hiusneulallaan lukot auki! Älä seppää aina epäile! Se on tuiki tarpeen se ammattikunta. Renkiä riittää!
Rohkean trmpunpa tekaisi tuo Henry kahdeksas kun potkaisi Katoliset vallasta ja täräytti ihan uuden Anglikaanisen kirkon! On ne nuo valtaapitävien silmäniskut ja naimakaupat maatakaatava juttu! Pitkäänkö uusi kirkko kituuttaa tuolla saarella sen Jumala näyttää sitten? Jos Jumala antaa armoa voi Henry Kahdeksannes syntyä vaikka hahmossaan joskus pakanoille Pyhimyksenä? Vain valitut huomaavat sitten yhdennäköisyytensä ja nyökyttelevät että jaa jaa tätä se tiesi!
Vierailija kirjoitti:
Kumman kaa? Naapurin Jughus-renki vai kappalainen Stögus?
Kumpi on laatikkoleuka? Sen otattana.
Never light up the room
with a fart and
with a naked flame!
Ossaako joku tuota runova kiänttee? Kuulosttaa kyllä hienolta!