Mistä hoikalle tytölle housuja?
Meillä on pikku neidillä housut aina tippumassa ja sitten on tietenkin hankala yrittää kävellä tai kontata kun housut on tiellä =(
Eli tyttö on nyt 8,5kk ja kevääks ja kesäks olis tarkotus löytää housuja/caprihousuja koko 86cm. Tyttö on pikkasen pitempi ikäsekseen ja laiha. Kaikki " tavallisimmat" merkit on kokeiltu (lindex,h&m,napero,d&j,beebe,bogi).
Kommentit (6)
Tilaan ebaysta käytettynä ja malliltaan ne ovat juuri sopivan kokoisia meidän hoikalle tytölle. Myös esprit ovat olleet hyviä.
Meillä on samanlaista ongelmaa. Olen kyllä ostanut hennesiltä yms housuja, joistakin olen sitten joutunut ottamaan kuminauhaa itse pois jotta vyötäröä on saanut kireämmäksi. Nykyyän ostankin vain sellaisia housuja joissa on kiristysmahdollisuus vyötäröllä (kuminauha plus nappi systeemi), aina tietysti tätä mahdollisuutta ei ole ja sit täytyy itse ruveta hommiin.
Hyviä housuja on olleet espritin ainakin ja sitten äskettäin ostin yhdet sucre d' orgen housut. Olivat mielestäni hyvät, ei tarvinnyt yhtään edes kiristää vyötäröltä ja pysyivät jalassa!
Meillä on tytöillä paljon Benettonin housuja, ne ei ainakaan tipu. Exitillä varmaan vähän vaihtelee, koska meidän tytöille ovat väljiä, laatu on myös heikko.
Meidän poika on taas pyöreä vaikka onkin 1v8kk. Turha on edes katsoa mitään vaatteita h&m, lindex, jne jne... En tosin muistakaan syistä hirveesti ole niitä katsellut) Ja vielä toisekseen mallit ovat todella matalia vyötäröstä ja poika käyttää kestovaippoja joten tämä yhtälö ei sovi ollenkaan. Hyvä kun ei peppuvako tule esille :) ja se on jo vähän kornia noin pienellä vaikka muodissa onkin matalat housut aikuisille (ja teineille). No ei meillä kyllä housuja kainaloissakaan pidetä mutta kultainen keskitie on se oiva tie...
Ongelma ratkeaa sillä että teen niitä housuja itse mutta muuton takia olen ollut ilman ompelupöytää jo reilun kuukauden ja ennen sitä olen potenut kamalaa raskausajan pahoinvointia joten ainoa mitä olen ommellut on tilaustyöt. Arvatkaapa kuinka paljon vaatteita meidän pojalla onkaan tällä hetkellä?! Olenkin tästä juuri lähdössä tekemään housuja hälle! (Ja imetyspaitaa, ja raskauden ajaksi vielä paitoja :) )
Meillä hoikalla tytöllä paljon Kappahlin housuja, joissa vyötärön kuminauhan kiristys napeilla (mamma housujen tyyliin).
ainakin vähän isommille löytynyt espritiltä hoikkia malleja napakalla joustolla.Hyvin pysyneet ylhäällä.Samoin Exit merkillä ollut sopivan napakalla joustolla hoikalle vaippapöksylle joitain malleja.
Kenzo ja catimini myös mutta kalliimpia.Tosin voi löytää käytettynä tosi siistiä noilta merkeiltä jos on pidetty parempina housuina.
Nykyisin on noissa lappuhaalareissakin ihania joustavia ja ohuttakin materiaalia olevia housuja jos ei meinaa vyötärömallit mukana pysyä.