väsynyt liitoskipuihin !
hei,
kärsin esikoienkin kanssa liitoskivuista, mutta nyt nämä ovat alkaneet vaivata paljon aikaisemmin. kärin nitä erityisesti yöllä; heräilen vähän väliä kamalaan särkyn, vaihdan asentoa ja olen aamulla ihan poikki...mieli alkaa olla kohta olla masentunut moisen takia. haluaisin liikkua ja viettää normalia elämää. pitääkö tässä sitten kärvistellä loppuun saakka ? olen olut sairalomal tämän viikon ja ensi viikkokin on vielä sairaslomaa enkä uko, että töihin enää menen. mikä avuksi kipuihin ?
t.satu rv 25
Kommentit (2)
Mulla kanssa liitoskivut vaivaa. Tosin ei onneksi hirveästi ole yöunta häirinnyt, kun pystyn vielä nukkuun mahallaan. Kyljellään en pysty oleen, kun alkaa heti särkemään ja selällään en muutenkaan ole tottunut nukkuun. Mutta aamulla sängystä nousemiseen pitää varata aikaa, että saa " kasattua luut" ennen ku nousee. Sama jos erehdyn vaikka sohvalle pötkähtään, niin siitä on vaikea nousta. Käveleminen sattuu mullakin, samoin lähes kaikki muukin liikkuminen.
Neuvolasta saamastani oppaasta luin, että lantion löystymiseen (eli liitoskipuihin) voi auttaa fysioterapia tai akupunktio. Mulla ei tosin ole varaa kumpaankaan, joten oon koittanut vähän jumppailla, se auttaa kanssa hetkellisesti. Tanssiminen tuo kanssa hetkellistä helpotusta.
Tsemppiä!
Eggis sekä poikanimeltäiida rv 21+1
Mulla liitoskipuja tuli kuopuksen raskaudessa vasta aivan lopussa. Pahiten ne tuntui kävellessä eli tuntui, etten kärsi kävellä ollenkaan. Pitkällään ollessa kivut jonkun verran helpotti. Soitin asiasta synnärillekin, kun tuntui, ettei elämästä tule mitään ja ajattelin, että ehkä pääsisin käynnistykseen. Kätilö antoi ohjeeksi, että takaperin kävely voi tuntua helpommalta. No, se olikin totta, että takaperin kävely ei sattunut niin paljon. Onneksi vauva vaihtoi sitten asentoa ja kivut meni ohi.
Mulle jäi sellainen käsitys, ettei liitoskipuihin olisi varsinaista apukeinoa. Toivottavasti käsitykseni olisi väärä ja sulle löytyisi joku apu. On tosi kamalaa, ettei edes pitkällään ole hyvä olla kuten sulla.
Jaksamista sinulle!!!
neronja rv8+2