***LOKALAISTEN LAUANTAILÖPINÄT***
Olipas vaan eilisellä pinolla pituutta. Ite en kerenny koko iltana ku appivanhemmat tuli ja piti tehä miehelle kakku jne *selittää poissaoloaan*
_Emppu: Toivottavasti miehes saa sen paikan... alkaa olla meikän nännit jo aika kipeenä meinaan. Kerro sitte ku ei tartte ravata enää ulkona että ne töröttäis, jooko? *heh*
Mitäs muuta? Eipä oo tapahtunu kauheempia, huomenna lähen miehen kans juhlimaan.
Palailen aamusella
Misuli
Kommentit (32)
Olipa kiva yö :-/. En jaksa selittää, mutta en paljon nukkunu, vaikka kukaan ei edes erityisemmin valvottanut. Ääni yhä maassa. Ei siis auttanut eilinen GLÖGIVIINI vai mikä olikaan. Melko mausteinen, puolikkaan glögilasin sain juotua. Ja sekin meinas jo närästää.
COPPOLA:
Minähän luovutan sitä maitoa ja mulle siellä Oysissa sanottiin, ettei ole väliä, vaikka juo yhden lasin viiniä tai ottaa oluen. Ei se alkoholi sinne maitoon mene ;). En mäkään nyt mitään pers' kännejä ole vetäny, siiderin olen juonu tai viinilasin ja thats it :). Musta tuntuu, että tupakki siihen ämmän laatuun vaikuttaa enemmän, luepas sieltä imetystukilistan sivuilta :).
Ja näin se pää tyhjenee........
MISULI:
Mukavaa iltaa ja miehelles paljon onnea 30-vuotis päivänä!
" Mä oon kolmikymppinen, kolmikymppinen....."
Ajattelin viettää tänään esikoisen kanssa tyttöjen päivän. Lähdetään käymään kaupungilla, käydään syömässä hampparit ja ostamassa sille joku lelu tai meikkiä (huulirasvaa :D), ihan mitä hän itse haluaa. Samalla jos käyttäs Lelutapulin pallomeressä... :). Vietetään niin vähän kahdenkeskeistä aikaa, että poden siitä jatkuvasti huonoa omaa tuntoa :´/
*köhköh*
Ennen ku yskin keuhkot pihalle, on pakko lähtee juomaan kuumaa.
Mukavaa lauantaita kaikille, nauttikaa tosistanne :)!
*Vallu ja perhe*
Täällä on pidetty eilen taas OTTOa hyvänä sivistyneesti röyhtäillen :) Eilen mun valkkaama siideri oli kyllä kamala; vähäkalorisen otin ja voi jessus kun teki pullon tyhjentäminen tiukkaa. Taitaa vaatia hieman totuttelua.. ja oisko viini tätänykyä mulle sopivampi.
COPPOLAlle faktaa alkoholista lyhyesti: Itseäsi et niin humalaan saakaan että alkoholista maidossa olisi haittaa, itse imetystapahtuma ja vauvanhoito juovuksissa sen sijaan on todella vaarallista! Ja se tupakka kuten Vallu selvensi. Promille veressä on promille maidossa eikä prosentteja!!! Odotusaikana taas nollatoleranssi on ehdoton. Maistele vaan kaikessa rauhassa :)
LIUKKAITA kelejä oli turha odotella eilen, vaik niin hyvät tsempit tuli emänniltä ;) Tosiaan paljon sapuskaa ja sidukka päälle tv:n ääressä niin hyvä et jaksoin sänkyyn kivuta. Mieskin oli ihan sippi! Taitaa nykyisin sillekin toi kertaviikkoon-tahti riittää *harkitsee aloitetta tänä iltana*
MISULI -hauskaa iltaa! *edelleen kadena* mis mun tyttökaverit on, huhuu tulkaa hakeen mut täältä..
MERITÄHTÖNEN -mikäs on olo ja illan saldo? :)
_EMPPU -täälki töröttää ilman sen suurempaa panosta 24/7, kiitos kolmen pojan pitkän imetyksen ja lypsyt päälle ;) Kumma jos duunin joku sun miehes eestä vie!
NUUSKIS -joko Arttu-muru on parempi? Pikkukuume ei yleensä haittaa jos on tilapäistä.
Jesh, hubaisaa päivää kaikille lokakuisille ja perheille
äiti kolmelle ja Sampo-kultamussukka joka nukahti taas lattialle :´)
[b]Misulin[/b] miehelle onnea 30-vuotispäivänä [color=red]♥[/color]
Ja lupaan kertoa heti, kun saat lopettaa nännien tököttelemisen :D Mutta ei vielä!!
[b]Vallu[/b], meinaat siis ihan kunnolla laihduttaa??
Hamppareita ja silleen.. ;D
Arvaa tekiskö täälläkin mieli!
[b]Ä3[/b]: Hih, mä yleensäkin inhoan kaikkia siidereitä, kun ovat vaan niin kauheen makuisia, aina niistä jää joku kummallinen jälkimaku.. mutta voin kyllä kuvitella että se sun eilinen oli sit jo ihan pohjanoteeraus! *yäks*
[b]Coppola[/b] saikin jo paljon vastauksia siihen alkomahoolikyssäriin. Ei siis muuta kuin kauppaan hakee pari putelia illaksi ;D
Mut nyt jää lyhyeen, ollaan tänään menossa muutto/siivouspuuhiin mun veljen luo joten oon sit ihan hissuksiin.... ootte kyllä varmaan ihan mielissään :D
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
Olipas tosiaan eilisellä pinolla pituutta. Mä en yleensä enää iltaisin jaksa koneen ääressä olla. On mukavaa makoilla soffalla ja katella telkkaa. Ja muutenkin " levätä" . *seli, seli*
Anyway, vai on täällä seksistä juteltu...no, en voi kehua, että täällä aktiivisimmasta päästä ollaan sen suhteen. Illalla kun kapuaa sänkyyn, alkaa väsy painamaan mukavasti. Mutta, jospa tosiaan tahti muuttuu ajan myötä,tai sitten ei. Jos ostais potkurin, että alkais luistamaan.
Misulikos se on lähdössä bilettämään illalla? Vietähän railakas ilta! Oispa mukavaa itsekin päästä joskus... *huokaa* Lapsenhoitajasta pula. Ellei mies hoitaisi, mutta mun hyvät ystävät asuu niin kaukana,ettei senkään puolesta ihan heti onnistu.
Vallu:kuulostaa ihan mukavalta sinunkin päiväsi. Tyttäresi on varmasti onskina, kun vietätte tyttöjen päivää :)
Mä yritän tässä samalla saada poitsua nukkumaan pinnikseen. Meillä tietsikka makkarissa ja pinnis vierssä, lyhyt matka laittaa tutia suuhun.
Mä kysäsen vielä uudestaan siitä tapaamisesta Tampereella:eli oliko se nyt 3.2 ja koskikeskus klo 11? En ole pariin päivään päässyt koneelle, joten tarkistan tämän vielä.
Kääntyilystä : meillä satunnaisesti käännytään mahalta selälleen. toisinpäin on kyllä yritystä kovasti, muttei vielä ole hiffannut ideaa.
Ajatelkaa, Nelliina se on tällä hetkellä siellä etelän auringon alla. Voi kun ois kiva olla itsekin jossain palmujen katveessa...
No, mä poistun nyt ja toivotan Hyvää viikonloppua kaikille!
T:Hemulii_i
Ä3:lle: Kyllä täälä paljon parempana jo ollaan. 37,3 oli lämpö kun sen tossa tunti sitten mittasin. Mistä lie sitten eilinen johtunut? Pääasia ettei se ainakaan noussut enää.
Hemulii_i: Näin mä oon ymmärtänyt, että se taapaaminen olis 3.2. klo11 ja Koskarin McDonaldsin penkeillä keskusaukiolla.
Minski-78: Niin tosiaan. Tuon terveellisen ja laihduttavan muffinsireseptin joku lokalainen antoi tuossa raskausaikana. (Enpä muista kuka.) Mutta tässäpä tämä:
Ananasmuffinsit (noin 20kpl)
2,5dl sokeria
2 munaa
3dl vehnäjauhoja
2tl leivijauhetta
100g voita
1purkki ananasmurskaa (Muista valuttaa, mutta ei liian " kuivaksi" )
1. Vatkaa munat ja sokeri pysyväksi vaahdoksi
2. Sekoita kuivat aineet keskenään ja sekoita varovasti vaahdon sekaan
3. Lisää sulatettu rasva ja lopuksi ananasmurska
4. Laita muffinsivuokiin ja paista 225 asteessa 10-15min
On sitten aivan tajuttoman hyviä. (Kuinkahan moni laihislainen sortuu...Hih!)
Että tämmöstä tällä kertaa. Taidan mennä kans pienille aamupäiväunille kun tuo poikakin näköjään sippas. Palaillaan.
T:nuuskis76
heräiltiin puolen tunnin välein :( Tultiin viikonloppukylään mun vanhemmille, varmaan paikan vaihto vaikutti.
Tyttö kitisee sylissä, joten ihan pikainen pinoutuminen.
NIKKEH oli mulla näköjään ihan oikea osoite. Jostain syystä ei kuitenkaan tullut sulle. Onko " postilokero" täynnä?
PULINA80 luin eilisestä pinosta, että teidän tytöllä on piilosuulakihalkio. Meidän pimukilla on kans suulakihalkio, mutta ei piilo vaan ihan näkyvä kovan suulaen halkio. Tarviiko tuota piilojuttua leikata? Miten se huomattiin? Alissalla on leikkaus kesällä, katotaan tarkempi ajankohta tässä joskus keväällä. Huomattiin jo heti synnytyssalissa. Minäkään en ole häntä voinut imettää, pullot on meilläkin käytössä. Käytättekö Pigeon-pulloja vai pystyykö tyttö syömään ihan tavallisesta pullosta? Tosi hienoa, että olet pystynyt pumppaamaan hänelle omaa maitoa! Minäkin pumppasin jonkin aikaa, mutta sitten se väheni ja väheni ja nyt mennään ihan Semperillä. Joskus tuntuu pahalta, ettei tyttö saa rintamaitoa, mutta pääasia on, että voi syödä ja että kasvaa hyvin! Kauanko menee syönnillä aikaa? Alissa syö semmoisen 20-40 min yleensä, joskus saattaa huitasta jopa 10 minuutissa :)
Kiitos kaikille, jotka ovat lähettäneet kuvia. Aivan ihania vauvoja ja oli yksi kaunis äitikin joukossa :) Ja nasulille kiitos kehuista *punastuu*
Riehakasta iltaa Misulille!
Kielo ja ärsyttävän pirtsakka Alissa 2kk 3vk
Mitäs, mitäs! Täälläpäs on naukkailtu! Ite en ole vielä mitään alkohööliä edes maistanut sitten viime vuoden tammikuun jälkeen. Uskomatonta! Ei meikäläisen tarvitse varmaan, ku haistaa, niin oon jo aivan kännissä. x)
_EMPUN miehelle mikäkin peukutan. Toivottavasti saa sen duunin!
MISULILLE hauskaa iltaa! Ei olis kyllä meillekään pahitteeksi lähteä ulos tuulettumaan.
Flunssaa on liikkeellä. Me ollaan toistaseksi vältytty koko taudilta, mutta nyt alkaa pikkasen näyttää huonolta. Tyttö on ollu nyt kolme päivää todella itkuinen ja ärtyisä ja eilen huusi illasta, niin kuin olis sattunu johonkin. Kuumetta ei ollut. Laitoin yöksi supon ja suht hyvin yö meni. Tänä aamuna neiti on aivastellu ja yskiny jonku verran. Kuumetta ei edelleenkään. Lähdetään käymään päivystyksessä, kun mies tuosta herää. On ollut yön töissä. Nyt tyttö on tämän aamun ollut hyväntuulisempi, mutta varmistetaan kuitenkin ettei olis esim. korvatulehdusta.
Nyt kuuluu kitinää, joutuu häippästä! MOE!
-Pepca-
Dodiin, nyt täällä taas, eilen oli kaikkea muuta ettei pinoon ees ehtinyt!
Pepca, laitahan kuulumisia kun palailet päivystyksesta, pikkuiselle paaaaljon haleja! ~~~~~~ ja tietty paranemissäteitä ~~~~~~~
Emppu, milloin se selviää että saako miehesi työpaikan? *bd* toivottavasti kaikki menee hyvin :)
Millainen olo Misulilla? *tarjoaa jaffaa* :D
Mitähän muuta, hmmmm..
Jaahas, taitaa olla päikkäreiden aika! Vi ses!
Puh
Kyllä oli eilisellä pinolla mittaa jälleen kerran : ) Hyvä hyvä!
EMPPU: Toivotaan että miehes saa sen paikan : ) Ainakin lokalaiset on " peukuttanut" urakalla... Kiitos muuten peukutuksista, esikoisen yökyläily sujui todella hyvin...
KIELO: Kyllä näyttäisi oleva vielä 2Mt tilaa tuolla mun sähköpostissa, minkähän takia ei tule perille?
NUUSKIS: kiitos tuosta reseptistä, täytyy ottaa talteen... Meikäläinen ei itse voi valitettavasti syödä kun olen MUNATTOMALLA : ) dietillä... Meidän Eliaksella on epäilys kananmuna allergiasta ja mamma joutuu välttämään kananmunaa... Ja on sitä muutakin munaa vältelty, jos palataan tähän kovat piipussa asiaan : ) Hih!
Meidän esikoinen oli tosiaan ensimmäistä kertaa yökylässä mun äidin luona eli mummilla (tai meillä mummi on nana) ja todella hyvin oli mennyt. Onhan pojalla ikää kohta 3 vuotta, mutta eka kerta kun oli niin hieman jännättii miten sujuu.
Vielä tuosta miehen osallistumisesta, mun mies hoitaa Eliasta tosi paljon vaihtaa vaipat, nostaa yöllä mun viereen syömään jne Tekee kaikkea muuta paitsi imettää : ) Mutta tuo kodinhoito... Se on aikalailla mun hommia, minä pesen pyykit. Kyllä mies siivoo, mutta sietää sekamelskaa pidempää kun minä... Ja aina kun minä en kerkiä siivoilla niin täällä on sitten sen näköistäkin : )
Nyt kun miehistä on puhetta niin onko muiden miehillä " ärsyttäviä" tapoja ? Jokainenhan saa kotoaan niitä malleja toimia ja itse olen sellainen että laitan roskat suoraan roskiin, mutta mun mies voi hyvin laittaa esim tyhjän mehupurkin tiskialtaa päälle eli ei vaivaudu avaamaan sitä alapuolella olevaa roskikaappia ja laittamaan roskaa sinne! Ja tämä ärsyttää mua aivan suunnattomasti. Toinen on kun mun mies tekee ruokaa (meillä tarkoittaa siis että joka päivä, minä en ruokaa usein tee...) niin nämä roskat ei mene suoraan roskiin vaan kerää ne yhteen kasaan ja ne jää siihen odottelemaan... En ymmärrä miksi niitä roskia ei voi laittaa suoraan roskiin!! Meillä tämä on yksi " riidan" aihe. Toinen mieheni kotoa perimä tapa on jättää aamiaistarvikkeet pöydälle vaikka ei ota enää lisää... Laittaa ne jääkaappiin vasta syötyään, kun minä taas laitan ne kun olen esim tehnyt leivän enkä sen jälkeen kun olen sen syönyt...
No meitä on moneen junaan... Muuten mies on mitä ihanin, mutta näitä pieniä ärsytystekijöitä on... : ) Kuten meillä jokaisella... : )
No jo on jutut meikäläisellä... Mutta tuli vaan mieleen.
Jos palataan vauvoihin. Huomasin myös tuon Pirkka lehden vauvan, kukahan sellaisen ostaa ? Hintakin oli 150e!
No sitten oikeista vauvoista, meillä tosiaan ikää jo tuo 4 kk ja ollaa hieman maisteltu kiinteitä. Itse aloitin porkkanasoseella, kyllä suuhun menee mutta osa tulee kyllä ulos : ) En ole kovin paljon uskaltanut antaa, kun ei tässä mitään kiirettä noiden kiinteiden kanssa ole...
Kääntymisestä edelleen, meidän Elias ei käänny edelleenkään. Edistystä on tosiaan, pää ja yläkroppa kääntyy mutta nuo jalat ei seuraa perässä : ) Kova on juttelemaan ja hymyilemään, sitä naurua odotellaan... Pientä naurunalkua on tullut, mutta ne ihanat vauvanaurut on vielä tulematta... Niitä kovasti odotellaan : )
Nyt täytyy alkaa lähteä hakemaan tuota esikoista nanan luota : )
Mukavaa lauantaita!
Pulleronah: Minä lähen vasta tänään liikenteeseen ja aion olla selvinpäin. Yleensäkään en käytä alkomahoolia lainkaan. Meritähtönen sen sijaan oli eilen liikenteessä... Silläpä kysynkin Meritähtösen olotilaa ja tarjoan jaffan eteenpäin...
Roope meni just ekoille päikkäreille... saas nähdä kauanko nyt nukutaan kun ollaan sisällä. Iltapäiväksi laitetaan sitten ulos unille.
Pepcan pikkuiselle peukutuksia ja paranemissäteitä...
Ööh, pitää lopetella kun nuo appivanhemmat on käymässä... sain just imuroitua ja pyykkikone rullaa tuolla... Väsyttäis aivan vietävästi, miten sitä jaksaa illalla??? Täytyy ottaa pikkutirsat jossain välissä... tai sitten vetäydytään ukon kans hiljaisesti vaan sinne hotellihuoneeseen *haaveilee siitä poreammeesta*
Joo, mut nyt oikaisen!
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Misuli ja Roope
Huoh, taas yksi huonosti nukuttu yö takana. Mikä ihme tuolle pojalle on tullut, kun heräilee tunnin -jopa puolentunnin- välein...?? Otan joka kerta tissille, kun ei suostu nukahtamaan ilman, eikä aina edes syö kunnolla. Joten tuskin siis nälkäänsä herää? Noh, koitetaan kestää. Onneksi mies otti Eeliksen aamulla hoitoonsa ja itse jäin nukkumaan.
Kielo77: Viitsitkö laittaa uudestaan niitä kuvia, os. on m.elli@netti.fi ja postilaatikossa on tilaa, joten sen suhteen pitäisi onnistua.
Empun miehelle täältäkin bd bd bd
Pikaisia paranemisia kaikille sairastaville äideille, lokalahjoille ja sisaruksilleen!
Kääntymisestä on ollut juttua. Meillä käännyttiin eilen ensimmäistä kertaa selältä mahalleen, ja nyt käännytäänkin koko ajan. Illalla Eelis piti molemmilla käsillään jumppalelun " tangoista" kiinni ja yritti nostaa itseään ylös. Liikkiksen näköistä :)
Tänään saadaan ystäväpariskunta ja heidän 10 kk ikäinen tyttö kylään. Odotan siis mielenkiinnolla huomista, kun pääsee lukemaan tämän illan pinon. Kaikesta päätellen on taas *aarmootontaa meenooaa* tiedossa.
IHANAA LAUANTAIPÄIVÄÄ kaikille, mutta erityisesti niille, joilla on mukavia suunnitelmia tiedossa!
m.elli ja Eelis
Olipa eilisellä pinolla pituutta,kävin loput jutut lukasemassa...
Meillä meni yö suht hyvin,ollaan nukutettu Mimosaa kapaloissa ja nyt sit yritän alottaa ton vierotuksen ;) Nukutin se siis illalla tommosseen Lindexiltä ostettuun trikoiseen unipussiin ja suht hyvin kyl nukahti.Eka syöttö meni hyvin ja nukahti taas omaan sänkyyn,mut toinen syöttö olis voinu mennä paremmin: Heräs,söi ja melkein nukahti mut ei sit kuitenkaan..Jalat ja kädet alko viuhtomaan sellasta tahtia että.. Yritin tunnin nukuttaa huonolla menestyksellä neiti rupes vaan juttelemaan ;)
Laitoin sit kapaloihin sen taas ja kumpikin yritettiin miehen kans nukuttaa tyttöä,eikä nukahtanu ku vast sit ku oltiin otettu hänet meiän väliin ja siinä vähän hyssyttelin häntä.Mimosa on nukkunu jo joulun jälkeen omassa huoneessa ja ihan hyvin on menny itekkin oon nukkunu hiukka paremmin ku en herää jokaiseen pieneen tuhinaan/ääneen.Täytyy varmaan taas tänä iltana yrittää uudella ehkä paremmalla menestyksellä tota nukuttamista.
Sitte vie kommentointia näihin seksi keskusteluihin..Meillä alko aika mukava elämä synnytyksen jälkeen (sektio oli kuitenkin) mut alotin sit syömään minipillereitä ja halut lähti sit samoin tein ku oli tullutkin..Päätettiin sit miehen kans et en syö niitä pillereitä et kumiukot on meillä nyt sit ehkäsynä.
Ja sitte KEILO77:LLE Mimosalla huomattiin toi piilohalkio parin päivän päästä osastolla (olis pitäny huomata salissa) ku ei imetys lähteny käyntiin ja kuului semmonen " naks naks" ääni tuttia ja rintaa imiessä.Mulla tuli maitoa tosi paljon et ei ois tarvinu paljoa käyttää tota voimaa mut luovutin imettämisestä ku toinen nukahteli rinnalle tai sit otti kauheet raivarit.Pumppasin jo sairaalassa kaiken maidon ja nyt vasta ku Mimosa täytti 3kk alotettiin nannin anto oman maidon lisäks.Vielä on pakkasessa 3 litraa omaa jäljellä et sit ku ei tuolt omasta puolesta tuu enää ni ne käytetään puis.
Kyllä se todennäkösesti leikataan mut alustavasti ens syksynä vasta,käytiin husukessa ku Mimosa oli 2kk vanha.Putkitukseen mennään 20.3 kun on se liimakorvasairaus et vältyttäis noilta pahimmilta tulehduksilta.
Mimosa syö tavallisesta pullosta jossa on velli tutti jota ite oon vähän saksilla leikannu isommaksi.Syönnissä menee semmosset 5-45min riippuen kuinka väsyny neiti on.
Paljonko teillä syödään päivisin ja kerta syötöllä?
Minkä kokosia olitte syntyessä ja entä nyt ?
Joudutteks t ekäyttää erikois tutteja vai kelpaako tavallinen?
Mistäpäin mahdatte olla?
Sori jos tuli kauheesti kyssäreitä mut kiva ku on joku toinenkin jonka kasn voi keskustella näistä asioista.
Multa iteltä on leikattu pari kymppisenä toi piilosuulaki halkio joka olis kans pitäny huomata jo synnärillä ja oon sit kärsiny kauheen monet korva tulehdukset ja poskiontelo tulehdukset yms...
Mut hei oisko munkin mahollisuus saada muitten vaavien kuvia? Jos niin laittakaa tulemaan: pauliina.ruotsalainen@luukku.com
Ja oliko teillä joku uus yhteisö vai oonko lukenu omiani?!
Mut nyt tarvii lähtee ulos kauppareissulle,mut palailen illemmalla lueskelemaan teitin juttuja :)
Oikein aurinkoista päivän jatkoa kaikille mammoille :)
Pulina ja Mimosa
meillä alko sit eilen toi kääntyily oikein kunnolla..koko illan saatiin olla Mimosaa kääntämässä selälleen ku oli kokoajan mahallaan..Mut hyvä näin,saatiin jopa kuvattua yks kääntyminenkin :)
Meillä tuoksuu pulla.. aah. Voi kun tuoksuis puhtaallekin mut ei ole mitään inspiraatiota alkaa siivoomaan. Kaks pientä on päikkäreillä ja iso ajaa iskän kanssa junaradalla. ei siis tee mieli käynnistää imuria.
MISULI -paninki sulle jo hyvän-illan-toivotukset, mut en muistanutkaan että tämä on SE ilta! Nauttikaa nyt miehen kanssa kunnolla eikä liikoja saa miettiä vaavia :)
Paljon on tullu höpötettyä kaiken maailman asioista mutta aika vähän viimeaikoina vauvasta.. oliskohan mitenkään mahdollista että elämään alkaisi jo mahtua muutakin. You know.. vaikka toinen on ihana ja rakas niin kaipaa aikuisseuraa ja muuta jutun aihetta. Ootteko samoilla linjoilla? Tottakai jaksaa vauvastakin höpistä mut arki kumminkin on melko seesteistä jo =D
ANANASmuffinssit muistan juu.. mutta kukas muistaa BLACKAN banaanikakun?? Siitähän reseptivihko sai monilla täytettä.. olisitko niin kiltti että paat sen uudelleen meille jakoon. Mä olen tosi-innostunut leipomisesta kun mulla on kunnon vehje!
PULINA -yhteisö on msn:ssa Lokamammat-05. Tuolla yahoossahan me on " tapailtu" jo kauan niin meidän perheen kuvia löytyy myös sieltä, tunnistat mut kyllä vähintään pojan nimestä :)
Son moro nyt. Tamperetapaamista (3.2 klo 11) kuumeisena odotteleva äippä ja Sampo, jonka unta taas tänään EI tarvitse toppatakki päällä päivystää!!
Kävin ulkoilemassa ja nyt vartioin, että täytyykö taas tänään juosta tuhat kertaa laittamasssa tuttia suuhun. Mullakaan ei ole nyt toppis päällä :)
Miehen ärsyttäviä tapoja: Mua ärsyttää se, että jos mies vaikka siivoo ruuat pois pöydästä ruokailun jälkeen, niin ei voi luututa kunnolla pöytää, tasoja. Rasvaläikkiä jää tms. Mä tunnustaudun tarkaksi siivousasioissa ja yleensä teen sen mieluummin yksin. Joskus kun mies auttaa siivoomisessa, niin mun tekis mieli perässä siivota uudelleen. Mutta en kehtaa, ettei tuu sanomista. Voi, ärsyttäviä piirteitä on paljon! Mutta kyllä varmasti minussakin on miehen mielestä. Ainakin tää siivousasia eli sen mielestä olen liian tarkka :)
Joopa, kohta päiväkaffen keittoon. Ostin kaupasta suklaakääretorttua, slurps! Pitäis leipoakin kunhan sais inspiksen. Äitikolmelle vois tulla meillekin leipomaan uuden härvelinsä kanssa :)
No, poistunpa taas.Hei hei!
Hemulii_i
Jeps voin tullakin. Otatko lapset hoitoon siksi aikaa :) Tää innostus ei kyl tee hyvää mun laihikselle...
Nähdäänhän mekin siel tre-treffeillä?
Tytsi päiväunilla ja äiti singahtaa salamana koneelle :) Onneksi ei vielä ole pino kerennyt paisua jättisuureksi.. Miettikäähän meidän pinoa, jos olisi jatksettu niillä viikkopinoilla, heh :)
KÄÄNTYILYSTÄ: täälläkään ei vielä kääntyillä selältä masulleen, mutta kova on yritys. Meidän neidillä vaan tuo pinna tuntuu olevan kovin lyhyt, kun huutohan se tulee jollei heti onnistu.
MISULIlle hauskaa iltaa juhlinnan merkeissä! Meikäläinenkin odottaa jo kovasti keskiviikkoa jolloin mennään kuuntelemaan Deep Purplen musisointia :) Saas nähdä kuinka tytsi viihtyy yön mummin hoivissa.. Jokos muut on raaskineet jättää kullanmurunsa yöhoitoon?
Kiitokset NUUSKIKSELLE muffinssireseptistä *sormet syhyää jo päästä leipomaan*
PEPCAn pienokaiselle pikaista paranemista! Ikäviä nuo kaikenlaiset flunssat ja lentsut :(
NIKKEH kyseli miesten ihmeellisistä tavoista.. Meillä ärsyttävin tapa on sukkien jättö lattialle ja yleensäkin pyykkiä saa kerätä pitkin kämppää. Raivostuttavaa! Sama juttu myös roskien kanssa kuten teilläkin. Niin ja sitten suihkussa käynti, kun koko suihkuhuone on märkänä miehen jäljiltä. GRH! Raivostun pelkästä miehen huonojen tapojen ajattelusta, joten nuo saa riittää :)
Toivottavasti M:ELLIn öihin tulisi helpotusta.. Yöheräämiset on minusta kaikkein väsyttävintä mitä tiedän, ainakin itse olin ihan rättipoikkiväsynyt sitten koko seuraavan päivän.
PULINAn Mimosalle onnittelut uudesta taidosta! Kohtahan näitä meidän mussukoita ei enää pidättele mikään..
*tuoksuttelee Ä3:n pullantuoksua* Leipoisikohan sitä itsekin sittenkin jo tänään?
Ja nyt vielä vauva-asiaa: Miten ihmeessä nuo kaulapoimut saa paranemaan ja pysymään " terveinä" ? Täällä aletaan olla jo ihan turhautuneita, kun kaikki keinot mitä itselle tulee mieleen (sinkkivoide, öljy, kunnon rasvaus, ilmakylvyt & talkki) on kokeiltu ja neidin kaula on punoittava ja ihan auki. Varmasti siis myös kipeä :( Saisikohan teiltä uutta vinkkiä?
*jää odottelemaan toiveikkaana vastauksia*
- Minski & Sanni -
Saa kysyä :)
Päivisin meillä menee maitoa jotain litra, kerralla 90-140ml, mutta yleensä 100ml. Miten teillä?
Syntyessään tyttö oli 3965g ja 53 cm, 16.1 neuvolassa 5420g ja 59,3cm.
Ei kelpaa tavallinen tutti ollenkaan. Aluksi käytettiin sitä halkiovauvoille tarkoitettua tuttia, mutta se oli aivan älyttömän kova. Nyt käytössä tuttipullon syöttötutti :) Sitä hän lutkuttaa, mutta suussahan se ei pysy, joten joudutaan pitelemään kun haluaa sitä. Onneksi ei kovin usein, vain kun itkettää tai pitää saada unen päästä kiinni. Entä miten Mimosalla?
Me asutaan Oulussa ja leikkaus tehdään täällä. Meillä on joku kontrollikäynti vasta helmikuun lopulla OYS:ssa, ekaa kertaa syntymän jälkeen. Tavataan vaikka millaista spesialistia samana päivänä. Mistä päin itse olette?
Minkälainen leikkaus Mimosalle pitää tehdä? Meitä kävi jo siellä lapsivuodeosastolla leikkaava lääkäri katsomassa ja selitti kuvien kanssa miten leikataan. Eli Alissalta liitetään suulaen lihaksia yhteen kolmessa kerroksessa. Melko raskaalta operaatiolta vaikutti, mutta ei kuulemma mene kuin pari tuntia. Luulempa, että leikkaus tulee olemaan henkisesti raskaampi operaatio meille vanhemmille kuin tytölle itselleen. Tietysti se on raskas myös Alissalle, mutta ollaan kuultu kannustavaa kommenttia siitä miten hyvin lapset sen kestää ja nopeasti paranevat. Ja hyvin todennäköisesti joutuvat putkittamaan korvat samalla. Jos ei sitten pidä sitä tehdä jo aiemmin.
Juttelin muuten yhden hoitajan kanssa, jonka pojalla oli ollut piilosulakihalkio (nyt 6v). Pojalta ei oltu ollenkaan huomattu sitä vasta kuin olivat ihmetelleet puheen honotusta. He olivat kanssa käyttäneet syötöissä vellituttia, jota olivat leikanneet isommaksi. Olivat vaan ihmetelleet, miksi lapsen on niin vaikea imeä.
Yritän vielä laittaa niitä kuvia uudestaan m.ellille ja nikkeh:lle. Toivottavasti nyt tulee. Laitan sullekin Pulina. Olis kiva nähdä kuvia myös teidän vaaveista :)
Esikoisella taitaa olla joku flunssa tulossa, kun on nenä nyt ihan tukossa. Janetteki on kaksi viimeistä päivää ollu tosi äkäinen.
Annu: Tule vain tuo äijä hakemaan!!! Voisinpa oikeestaan alkaa vuokrata sen kaikille halukkaille siivoamaan=) Mulla on se leikkaus joskus tossa huhtikuussa, olisin päässy jo varmaan ensi viikolla, mut kun ei Jansku ole muuta saanu ku tissiä niin en viitsi vielä jättää ihan noin pitkäksi aikaa kotiin. Eihän tuossa menis kuulemma kun aamupäivä, mut sit kuitenki on maito täynnä kaikenkarvaista lääkettä. Mieluummin lypsän ja heitän pois ku annan Janskulle. Sillon huhtikuussa ollaan varmaan aloitettu jo velli niin eiköhän mies pärjää sitten.
Muistinpa juuri, että pitää laittaa pullo kaljaa jääkaappiin niin saa sitten saunan jälkeen korkata. Ah ihanaa!!!
Ja taas mua kaivataan, palaillaan!!!!
Hennajo
minäkään en ehtinyt enää illalla koneelle kun saatiin sukulaislapsia yökylään.
ekaks ettei unohdu;KIELOlle kiitos suloisen nappisilmän kuvasta!ihana pakkaus totta tosiaan!
ja VALLUn ja SINILAISEN lähettämiä kuvia löytyi myös,mitenkähän olin onnistunut ne missaamaan..?*kyselee ilman käsiä*
kiitos niistäkin,kauniita kuin mitkä sekä lapsoset että mammat! =)
meilläkään ei digikameraa ole vielä joten aika laihat on meitin kuvasaldot..mutta kyllä KIELOllekin yritän vielä saada lähetettyä.
_EMPUN ukkelille pidän peukkuja minäkin,kyllähän sieltä nyt yks työpaikka irtoaa kun koko akkalauma nännejensä kanssa tsempittää! ;)
COPPOLA kyselit juomisesta..kyllä voi hyvin ottaa kohtuudella kuulema vaikka imettää,MINSKI taisikin jo vastata paremmin tähän.
onnea muuten äidille että pikku-Sannille hyvin nukutusta yöstä!
meillä ei kyllä.. =/
mihis MISULI meinaa juhlimaan?kivaa!!!
mutta nyt lääkitsemään auroraa,palaamisiin..
-k-k