Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana mies, mutta se murre..

Vierailija
17.08.2015 |

Mies on tosi miellyttävä, rehellinen, komeakin, mutta puhuu leveää Kainuun murretta ja puheenparsi on hiiidaaasta. Melkein ehtii kyllästymään kesken lauseen, kun puhuu niin hitaasti että on ihan hankala jaksaa keskittymään.
-
Ja se murresanojen ylenpalttinen käyttö. Hupluuttaminen, rötsööttely ym. En edes jaksa enää kysyä, mitäs tämä tarkoittikaan. Kaekilla namukkeilla kun töstäröittetään. Siis tuntuu, että puhuu ihan päästä keksimäänsä siansaksaa. Itse puhun neutraalisti, vaikka voisin puhua niin kuin nyt Helsingissä aina asunut kavereiden kanssa puhuu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä porilaisena en kestänyt vuotta kauempaa savolaisia, nimenomaan sitä puhetta. Paluumuutin alta aikayksikön. Ymmärrän ap:tä täydestä sydämestäni.

Vierailija
22/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAHAhahhaha, jollain tavalla ymmärrän aloittajan ongelman miesystävänsä murteen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, olen kaonuulainen. Asun Kainuussa. Puhun paljon ja nopeasti. Aetoa kaenuunmurretta. Mutta minä olenkin nainen.

Vierailija
24/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäis hidasta puhetyyliä. Se tekee jotenki tyhmän oloiseksi. Mutta ehdoton turn off on stadin slangin vääntäminen vaikka stadissa asunkin. Mies jos toinenkin on saanut sen takia kenkää.. hyi hitto.

Vierailija
25/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 21:16"]Minä porilaisena en kestänyt vuotta kauempaa savolaisia, nimenomaan sitä puhetta. Paluumuutin alta aikayksikön. Ymmärrän ap:tä täydestä sydämestäni.
[/quote]
Minä kainuulaisena en kestänyt porilaisten puhetta kovinkaan kauaa.

Vierailija
26/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murteet hienoja. Käyn toisinaan kylien toreilla vieraillessani paikkakunnalla. Siellä kuulee vanhoilta ihmisiltä paikallista kieltä. Työmailla tulee myös eri murteita vastaan .jaikki muut olen ymmärtänyt. Mutta RAUMAN murre menee yli hilseen nysse tulee nääs.

Vierailija
27/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että murre tarkoitti koiraa... :D

Vierailija
28/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkään murteista :D
Ja kyllä se haihtuu vähän jos joutuu esim. työn perässä muuttamaan toiselle puolelle Suomea.

Vierailija
29/32 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:01"] Mies on tosi miellyttävä, rehellinen, komeakin, mutta puhuu leveää Kainuun murretta ja puheenparsi on hiiidaaasta. Melkein ehtii kyllästymään kesken lauseen, kun puhuu niin hitaasti että on ihan hankala jaksaa keskittymään.
-
Ja se murresanojen ylenpalttinen käyttö. Hupluuttaminen, rötsööttely ym. En edes jaksa enää kysyä, mitäs tämä tarkoittikaan. Kaekilla namukkeilla kun töstäröittetään. Siis tuntuu, että puhuu ihan päästä keksimäänsä siansaksaa. Itse puhun neutraalisti, vaikka voisin puhua niin kuin nyt Helsingissä aina asunut kavereiden kanssa puhuu.

[/quote]

Hmm, jotenkin arvasin että tässä puhutaan Kainuun murteesta. Ikäni Kainuussa asuneena en koskaan ole kuullut mainitsemiasi sanoja joten taitaa olla miehen itse keksimiä...

Vierailija
30/32 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tamperelaisena pidän Porin murretta seksikkäänä. Olin nuorena naimisissa kaennuulaisen kanssa, hyvin puhuttiin samaa kieltä. Ainoa mysteeri oli se, mitä tapahtui, kun joku meni rökälehtimmään.

Vierailija
31/32 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS!

Vierailija
32/32 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymenlaakson murre on niin hirveä, että olen kieltäytynyt olemasta sieltä tulleen naisen kanssa ja ota ap jännämies täältä stadista, mietä riittää ja useimmilla iso sladdi housuissa.