Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hääkutsuun vastata?

Vierailija
27.01.2006 |

Mietin vain, kun kutsuimme viikon kuluttua pidettäviin häihimme 120 ihmistä ja kymmenkunta ei vastannut kutsuun lainkaan. He eivät siis ilmoittaneet edes että eivät pääse paikan päälle.

Itse olen hieman yllättynyt ja loukkaantunutkin, koska olen aina tunnollisesti vastannut hääkutsuihin. Sellaisiinkin, joihin en ole voinut osallistua.

Mitä mieltä olette, onko tuollaisesta loukkaantua? Onko teillä ollut vastaavanlaista kokemusta, siis että ihmiset eivät ole vastanneet kutsuun mitenkään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla että eivät kaikki kutsut ole menneet perillekään. Joka tapauksessa hyviin käytöstapoihin kyllä kuuluu vastata jos kutsussa vastausta pyydetään.

Vierailija
2/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten lähdet siitä, etteivät he ole tulossa. Jos jostain syystä ilmaantuvat paikalle häihin ilmoittautumatta, voivat varautua siihen, ettei ole istumapaikkaa, eikä välttämättä ruokiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

+3+

Mutta olen yllättynyt, koska nämä vastamaatta jättäneet eivät varsinaisesti " juntteja" minusta ole.

Vierailija
4/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen tilanne, enpä olisi tämmöistä osannut odottaa, erityisesti näiltä muutamalta tyypiltä.

Vierailija
5/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää sitten itse soitella. Kaikkein ärsyttävimpiä ovat seeaiset, jotka kuitenkin ilmoittautuvat, mutta jäävätkin pois ilman painavaa syytä. Maksu menee järjestäjälta heistä joka tapauksessa.

Vierailija
6/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan yhdet haavieraat ei vastanneet mitaan maarapaivaan mennessa (siis huom kutsussa oli se maarapaiva toki mainittu). Soitin sitten niille niin vastaus oli: " Tottakai me tullaan! Me luultiin etta vain siina tapauksessa pitaa ilmoittaa jos ei tule!"

Vierailija
7/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kannata loukkaantua, jos joku ei ilmoita. Itsellenikin on tullut pari kutsua pienempiin pippaloihin, joihin en ole vielä vastannut, kun tämänhetkinen terveydentila on vähän epävakaa. Kannattaa kysyä suoraan tai tuttavien kautta ovatko tulossa. Meidän häihimme tuli kymmenen sellaista ihmistä, jotka eivät olleet ilmoittaneet etukäteen tulevansa, mutta seisovasta pöydästä riitti ruokaa ja paikatkin onneksi riittivät.

Vierailija
8/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olisin ajatellut, että eivät kai ole tulossa sellaiset jotka ei vastaa. Siis huonoa käytöstä vastaamatta jättäminen aina, tietenkin!

Ärsyttävää, että sitten pitää vielä uudelleen soitella ja varmistella, niinkun ei muuta tekemistä juuri ennen häitä olisi!

-3, jolla myös häät tulossa ja siksi tätä ihmettelee-

Vierailija
9/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle ja mihin numeroon ilmoitus tehdään. Minä en vastannut serkkuni hääkutsuun, kun ei vastausta pyydetty, eikä ollut mitään yhteystietojakaan. Emme ole tekemisisää keskenämme, joten ei voinut olettaa minun tietävän.

Vierailija
10/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa läheisistä sukulaisista ei ole ilmoittanut minulle henk.koht ettei tule..olen kyllä muutakautta saanut kuulla ettei ole tulossa..olen asiasta kyllä loukkaantunut ja mietinkin tässä että en itse enään pidä heihin mitään yhteyttä kun ei voinut edes minulle soittaa ja asiaa sanoa..vp oli 15.1

että et ap ole ainut jolla juntteja kutsulistalla:)

Vierailija
11/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tenkin tulevat.

Vierailija
12/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ilmoittautuminen" siihenjasiihen mennessä, vähän nauratti tuo sanamuoto, mutta nyt ymmärrän kun luin tämän ketjun, uskomatonta etteivät jotkut ilmoita aikeistaan tulla tai olla tulematta...

Vierailija
13/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" ilmoittautuminen" siihenjasiihen mennessä, vähän nauratti tuo sanamuoto, mutta nyt ymmärrän kun luin tämän ketjun, uskomatonta etteivät jotkut ilmoita aikeistaan tulla tai olla tulematta...

Vierailija
14/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häihin aikoinaan pari perhettä jätti vastaamatta kutsuun, koska " pitää tietää muutenkin, että tullaan" ...

Vierailija
15/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten perään, en ainakaan tekis. olettaisin vaan ettei ole tulosssa

Vierailija
16/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laita tekstiviesti. (www.eniro.fi ja sitten sieltä kohta henkilöt, saat ilmaiseksi etsittyä puhelinnumerot, vaatii rekisteröitymisen)

Vierailija
17/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat kutsun tuttavien ehkä tärkeimpiin juhliin ja sitten joudutaan perään soittelemaan.

Meidän häissä oli pari tuollaista tapausta.

Onkohan ketään, jolle kaikki olisivat ilmoittaneet? Huhuu?

Vierailija
19/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osa olikin pokkana tulossa:D

Paras oli eräs sukulainen, joka oli ensiksi ilmoittanut, että ei ole tulossa, mutta sitten viime hetkellä riitaantui kanssamme ja sanoi, että onkin tulossa häihimme ottamaan esille tämän riidan, että sitten selvitetään asia. Ei meinannut millään mennä jakeluun, kun sanottiin, että hänellä ei ole mitään oikeutta tulla juhliimme räyhäämään vain siksi, että hän on saanut hääkutsun! Ja vielä perunut tulonsa. Hän väitti, että häät ovat avoin tilaisuus, jonne saa tulla kuka vaan...kyseessä ei olleet kirkkovihkimiset.

Vierailija
20/25 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään tulisi mieleenikään vastata kutsuun, jossa ei lue mitään ilmottautumisesta.

En kyllä toisaalta ole koskaan ollutkaan häissä, niin että vahinkoa ei ole päässyt tapahtumaan :)

terveisin, juntti tiältä savon syrjäseuvvulta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan