miksi Niinistön kannattajat VIHAAVAT sairaita, köyhiä ja tyhmiä ihmisiä?
Kommentit (16)
Olen kahden tutkinnon ihminen, tällä hetkellä työskentelen asiantuntijatehtävissä. Teen töitä sairaiden ja syrjäytyneiden parissa sekä kannan konkreettista huolta ikääntyneistä ja lapsiperheistä. Ihan totta! Hoidan muun muassa yli 80-vuotiasta isoäitiäni ja lasten hoito sujuu kahden alle 3-vuotiaan opettamalla kokemuksella. Olen tehnyt aloitteita päivähoidon asioiden kuntoon saattamiseksi, johdan pitkäaikaistyöttömien kuntoutusryhmää, jne.
Mihinkäs kategoriaan minä sinusta ap. kuulun?
Soininvaara kehuu Niinistön kantaa sosiaaliturvan kehittämiseksi:
" Niinistö ilmoitti suhtautuvansa positiivisesti negatiiviseen tuloveroon (kansalaispalkan oikeistolainen nimitys), koska se tekee mahdolliseksi yhdistää työtä ja sosiaaliturvaa, jolloin heikommatkin pärjäävät työelämässä. Halonen ilmoitti kategorisesti vastustavansa perustuloa, koska työ on ensisijaista. Hän ei ilmeisesti ollut lainkaan tutustunut perustuloon heikko-osaisen työvoiman subventiona, vaan näyttää hankkineen nämäkin tietonsa SAK:n papereista."
Musta näyttää siltä, että Sauli yrittää ihan oikeasti keksiä keinoja vähäosaisten aseman parantamiseksi. Ihmettelen todella miten kaikki he kuitenkin uskovat Halosen puheet siitä, miten hän kannattaa tasa-arvoa ja hyvinvointia kaikille, kun hän ei kuitenkaan millään lailla sitä omalla toiminnallaan edistä. Kyllä kauniilla puheilla on ihmeen suuri voima.
Täälläkin yksi Niinistön kannattaja ja en todellakaan vihaa muita. En vihaa edes niitä, jotka ilmoittavat äänestävänsä Halosta. Kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen.
Tuskimpa Niinistökään, tai Kokoomus. Kyllä hekin haluatvat pitää peruspalvelut kunnossa ja parantaakin niitä. Minun mielestäni ihmisiä ei silti pitäisi vuodesta toiseen tukea rahallisesti yhteiskunnan varoin JOS ihminen ei itse osoita mitään yritystä kehittää itseään. Peräänkuuluttaisin myös yksilöiden vastuuta paitsi itsestään, myös läheisistään! Esim. olen itse hyväpalkkaisessa työssä ja olen korkeasti koulutettu, mutta sisareni ei ole, vaan hän on valinnut nuorena lapset ja lähihoitajan koulutuksen.
Jos vaikka sitten se ilkeä kokoomus romuttaisi nykyisen hyvinvointijärjestelmän ( :oD ), olen minä valmiina auttamaan sisartani lapsineen ja muitakin lähisukulaisiani. Ehdotonta tämäkään ei toki ole. En tukisi rajattomasti sukulaistani joka joisi tai polttaisi avustukset taivaan tuuliin tai ei näyttäisi mitään yritystä pärjätä itsekin.
t. liikuntavammaisten hoitaja, Niinistön kannattaja :)
Vierailija:
t. liikuntavammaisten hoitaja, Niinistön kannattaja :)
kannattajat ovat juuri niitä, jotka ovat kyllästyneet siihen että huonompiosaiset saavat mitään tukea tässä yhteiskunnassa, heidän mielestään jos on esim. vammainen eikä pysty pitämään huolta itsestään, niin kuolkoot pois. JÄRKYTTÄVÄÄ!!!
Kannatan tietysti presidenttiehdokasta joka on kiinnostunut kansamme hyvinvoinnista, minun ja asiakkaideni parhaaksi. Halonen ei osaa ajatella kokonaisuutta. Ei auta syytää sossutukia jos ei pidä huolta että niitä on varaa syytää!
Voiko tosiaan lähes puolet äänestäjistä olla sellaisia, millaisiksi sinä meidät kuvittelet?
köyhät kyykkyyn. Ei me Halosenkaan kannattajat vaadita kaikille tasa-arvoa, jolloin juoppo ja nokian johtaja tienaisivat saman verran. Miksi suurin osa Niinistön kannattajisa on kyllästynytt siihen että ihmisistä pidetään huolta tässä yhteiskunnassa? T: ei ap
Se että me täällä toisia hoidettais ei onnistu. Siihen täytyy tulla jostain rahaa. Työstä... jos meillä ei ole kannattavaa työtä, jonka tuloksia voimme viedä ulkomaille, ei meillä ole varaa hoitaa sairaita ja oikeasti tyhmiä. Nämä tyhmät jotka eivät vain halua tajuta asioita ovat asia erikseen...
Vai onko teidän mielestä suomen terveydenhuolto nyt jotenkin todella mallikkaasti hoidettu?
Näsäviisaus on hyve tai pahe siitä riippuen, kuinka huumorintajuinen kuulija on. ;-) Olen Niinistön kannattaja ja ikinä en ole ollut sitä mieltä, että heikompiosaisten pitäisi kuolla pois. Myös kaikki tuntemani niinistöläiset maksavat veroja melkoisen määrän (minä kuussa 1700 euroa), ja maksan sen summan mielelläni, kun tiedän, että sillä mahdollistetaan koulutus niille lapsille ja nuorille, joiden vanhemmilla ei olisi varaa koulumaksuihin (Amerikan malliin), julkiseen terveydenhoitoon, vanhustenhoitoon, päiväkoteihin, kirjastoihin jne. Sitä minä en sen sijaan ymmärrä, että demareiden mielestä tämä ei tunnu olevan tarpeeksi. Ei riitä sen, että minä maksan lähihoitajan bruttopalkan verran veroja! Se on se kateus, joka pistää ajattelemaan, että kaikkien pitäisi saada saman verran palkkaa käteen. Tässä maassa tulee olemaan aina huonompituloisia, sairaita, vanhoja, vammaisia jne. Verotuksella taataan se, että kaikilla on mahdollisuus inhimillisesti hyvään elämään. Mutta verotuksella ei mielestäni pitäisi tehdä sitä, että kukaan ei kovasta työstään, opiskelustaan, älystään ja lahjakkuudestaan huolimatta saisi ns. rikastua tai edes vaurastua. Kyllä se on niin, että kaikista eniten mammonaa ajattelevat demarit - nimittäin muiden ihmisten rahoja.
Meidän perhe maksaa veroja liki 3500 euroa kuukaudessa. Itse tulen tosi pienituloisesta suvusta, jossa on ollut aina työttömiä, on ollut joku välillä vankilassakin, on vammaisuutta ja sairauksia, joten taatusti ymmärrän huono-osaisuutta ja olen sitä mieltä, että perushyvinvoinnin täytyy toimia, ja olen valmis maksamaan veroja sen edestä. Mutta jokaisen kynnelle kykenevän täytyy olla myös valmis tekemään töitä. Ei voi olla oikein, että hyvin tienaavilta nyhdetään kaikki niin että koko Suomi on samalla viivalla. Kyllä minun mielestäni niillä, jotka yrittävät täytyy olla myös mahdollisuus saada korvausta työstään eikä olla vain aina maksajina. Mieheni työllistää tällä hetkellä yli 30 ihmistä ja tiukkojen paikkojen aikana on itse luopunut palkastaan jotta saisi työntekijöille maksettua. Bonuksia maksetaan aina kun siihen on varaa. Heillä työntekijöiden vaihtuvuus on tosi suurta. Eli kyllä meidän perhe antaa ison panoksen tähän yhteiskuntaan, mutta silti pitäisi aina vain maksaa lisää, kun nuorista 23 % elää toimeentulotuella.
Vierailija:
Näsäviisaus on hyve tai pahe siitä riippuen, kuinka huumorintajuinen kuulija on. ;-) Olen Niinistön kannattaja ja ikinä en ole ollut sitä mieltä, että heikompiosaisten pitäisi kuolla pois. Myös kaikki tuntemani niinistöläiset maksavat veroja melkoisen määrän (minä kuussa 1700 euroa), ja maksan sen summan mielelläni, kun tiedän, että sillä mahdollistetaan koulutus niille lapsille ja nuorille, joiden vanhemmilla ei olisi varaa koulumaksuihin (Amerikan malliin), julkiseen terveydenhoitoon, vanhustenhoitoon, päiväkoteihin, kirjastoihin jne. Sitä minä en sen sijaan ymmärrä, että demareiden mielestä tämä ei tunnu olevan tarpeeksi. Ei riitä sen, että minä maksan lähihoitajan bruttopalkan verran veroja! Se on se kateus, joka pistää ajattelemaan, että kaikkien pitäisi saada saman verran palkkaa käteen. Tässä maassa tulee olemaan aina huonompituloisia, sairaita, vanhoja, vammaisia jne. Verotuksella taataan se, että kaikilla on mahdollisuus inhimillisesti hyvään elämään. Mutta verotuksella ei mielestäni pitäisi tehdä sitä, että kukaan ei kovasta työstään, opiskelustaan, älystään ja lahjakkuudestaan huolimatta saisi ns. rikastua tai edes vaurastua. Kyllä se on niin, että kaikista eniten mammonaa ajattelevat demarit - nimittäin muiden ihmisten rahoja.
Vierailija:
Myös kaikki tuntemani niinistöläiset maksavat veroja melkoisen määrän (minä kuussa 1700 euroa), ja maksan sen summan mielelläni, kun tiedän, että sillä mahdollistetaan koulutus niille lapsille ja nuorille, joiden vanhemmilla ei olisi varaa koulumaksuihin (Amerikan malliin), julkiseen terveydenhoitoon, vanhustenhoitoon, päiväkoteihin, kirjastoihin jne. Sitä minä en sen sijaan ymmärrä, että demareiden mielestä tämä ei tunnu olevan tarpeeksi.
Minä maksoin viime vuonna veroja lähes 50 000 euroa, enkä ole ollenkaan surullinen siitä, että ne menevät tarpeeseen. Mutta onko alkoholistien hyysääminen ja kotona laiskuuttaan lorvivien ruokkiminen sellainen perustarve?
Stakesissa on tutkittu asiaa ja todettu, että laiskat työttömät ovat läsestulkoon myytti. Suurin osa menisi töihin, jos olisi jokseenkin mielekäs työpaikka, johon mennä. Tietysti joskus itseäkin pohdituttaa, mikseivät esimerkiksi pohjoisessa asuvat ihmiset muuta kasvukeskuksiin työn pariin (itsekin olen muuttanut)? Onko kotiseutu niin suuri elämänarvo, että se menee työpaikan (ja sen mukana tulevien asioiden) edelle. t. niinistöläinen