mitä eroja teillä ollu tyttö/poika raskauksissa?
kun mulla on nyt ennestään 2 poikaa.olen värjännyt siis aiemmin punertavaksi noissa raskauksissa niin väri ei ole pysynyt ja parturini sanoi että johtuu hormooneista.nyt olen kitenkin raskaana ja väri pysyny niin ajattelin vaan että tulisko nyt tyttö? :) kaikkea sitä mieleen tulee mutta ajttelin vaan onko teillä muilla ollu mitenkään raskaudet jne erillaisia?
Kommentit (13)
Lenkkeilin vielä päivää ennen synnytystä semmoset 10km ja olo oli LOISTAVA, mitä nyt " pieniä" närästyksiä oli matkan varrella. Iho ei kukkinut, hiukset tosin hieman kärsi. Lihosin makunautintojen takia 24kg, mutta se ei näkyny missään. Hedelmät alkuvaiheessa ja loppuvaiheessa ääretön lihan himo.
Tyttö: en jaksanut lenkkeillä, väsytti koko ajan, pahoinvointia iiiihan loppuun saakka, liikkuminen aiheutti sarjan kiputiloja selkään ja jalkoihin, jatkuvaa esisupistelua, iho kukki täysin, hiukset piti leikata, lihosin jälleen 25kg, mutta nyt se näkyi joka suunnassa,turposin ihan totaalisesti, jalat oireili ja mielialakin oli hullu..
Tässä mun molemmat, nyt kolmatta odotellen ja kun mitään oireita ei ole, epäilisin jo poikaa. =D
Vierailija:
eikä tyttö- tai poikaraskauksissa ole havaittu olevan mitään säännönmukaista eroa. Ja vaikka usein muuta väitetään, sikiön elimistö EI TUOTA mitään hormoneja, joten ihan paskaa sekin, että poikavauvan miessukuhormoni sitä ja tyttövauvan naissukuhormoni tätä.
Tästä asista on tehty ainakin yksi pätevä tutkimus, jossa todettiin, että tyttöjen odotatjilla oli enemmän pahoinvointia. Ero ei ollut kovin suuri, mutta tilastollisesti merkittävä kumminkin.
Ja noista hormoneista vielä. Eihän SIKIÖ tuota hormoneja, mutta istukka ja äidin elimistö kylläkin ja poikavauvaa odottaessa äidin elimistössä on enemmän testosteronia. Sitä on pakko ollakin, koska muuten pojasta ei kehity poikaa. Pelkät kromosomit eivät tee miespuolista, vaan siihen tarvitaan hormoneja.
niin olisi aika lailla vakuuttavampaa.
Kukin uskoo mitä tahtoo. Luulehan jotkut, että horoskoopitkin on totta.
ja kirjoitettiinhan ihan lehdissäkin taannoin, että OIKEASTI poikaa odottavat himoitsevat enemmän rasvaisia/ proteiinipitoisia ruokia ja tyttöä odottavat makeaa. Tästäkin oli oikein tutkimus tehty.
" Around this same time, a group of Swedish physicians examined the theory that women who suffer with the serious, long-lasting form of morning sickness known as hyperemesis gravidarium were more likely to give birth to girls. Their conclusion, published in the journal Lancet in 1999, was that this appears to be true. While the margin of difference between sexes was small, it was, they say, statistically significant. The suspected link is the pregnancy hormone hCG, which is generally higher in women who have severe morning sickness and may be secreted in greater amounts by female fetuses."
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=52367
ei meilläkään eroa ollut. Raskaus eteni samoilla käyrillä kuin aikaisemmissakin ja söin samoin kuin ennenkin. Mitään erityisiä mielitekoja ei ollut. En lihonut enempää, en vähempää. Ja ruskea viivakin tuli vain yhdellä tytöllä.
Pojan kanssa ei ollut lainkaan finnejä, tytön kanssa kiusaksi asti. Muutenkin poikaraskaus oli helpompi.
Poikaa odottaessani kärsin kuvottavasta olosta alkuraskauden aikana. En tiedä olisiko iällä ollut asian kanssa tekemistä? Tytön sain 20-vuotiaana, ja pojan 28-vuotiaana.
Entäs vauvan sykkeet?
Meillä tytöstä ollut syke 160, pojasta 120 ja kun liikkui mahasa niin maximissaan pojan syke nousi vaan 140. Tytöstä järkyttävä pahoinvointi, olin kuukauden sairaalassa, pojasta ei juurikaan.
Tosin tähän olen myös miettinyt, voisiko elimistö olla tottiunut raskaustilaan, niin että ekasta paha pahoinvointi, toisesta ei juurikaan ja että kun kolmatta odotan, niin vähän pidemmällä välillä jälleen kärsin rankasta pahoinvoinnista.
Hassua sinänsä kun tämä kolmas raskaus, rankka pahoinvointi mutta kumminkin poikasykkeet.
Mahan muoto ollut myös aivan erilaine tyttö ja poikaraskauksissa.
Tämä sykejuttu on ilmeisesti kyllä myytti. Asiaa on tutkittu, eikä poikien ja tyttöjen sykkeissä pitäisi olla eroa.
Mutta ei, samaa sukupuolta on molemmat lapset.
ainakin ihan loppuraskaudessa.
muuten en ole huomannut mitään eroa. samanlainen pahoinvointi kaikissa.
t. kahden pojan ja yhden tytön äiti
eikä tyttö- tai poikaraskauksissa ole havaittu olevan mitään säännönmukaista eroa. Ja vaikka usein muuta väitetään, sikiön elimistö EI TUOTA mitään hormoneja, joten ihan paskaa sekin, että poikavauvan miessukuhormoni sitä ja tyttövauvan naissukuhormoni tätä.