Syökö kaikkien 3,5v. lapset karkkia? Tunnen itseni outolinnuksi, kun lapsemme ei " vieläkään" ole saanut karkkia.
Kommentit (26)
Eräs kaverini sai maistaa karkkia vasta 5-6 vuotiaana ekan kerran. Nykyään on hirmuinen karkkiholisti. Samoin olen itsekin ja omassa lapsuudessa se namiaski tuli varmaan korkeintaan pari kertaa kuussa. Namipussi jos oli jaossa se oli kaikille 4:lle lapselle yhteinen.
Oma poikani (6v) on saanut ekan kerran maistaa varmaan vuoden ikäisenä. Meillä on lähes aina jotain karkkia kaapissa, mutta eipä kelpaa. En edes muista koska olisi viimeksi syönyt. Karkkipäivää viettää varmaan kerran kuussa. Monet vieraat tuo tuliaisina namia, ja poika toteaa kiitos vaan mutta en oikein pidä noista. On tosi ronkeli, ja syö vain ihan paria namilaatua.
Vierailija:
Hyvät puolet, kun karkkia saa vasta myöhään:
-ei opi himoitsemaan ja rakastamaan karkkia ehkä koskaan niin kovasti kuin sitä jo ihan pienestä saaneet
-meillä tykätään kovasti marjoista ja hedelmistä, ja niillä herkutellaan. Myös jätskiä sai. Se parempi kuin karkit!Mulla on yksi kaveri, joka hänkään ei saanut karkkia pienenä. Hänkin on sanonut, ettei koskaan ole ruvennut himoitsemaan karkkia. Muuten kyllä on nautiskelija ja kulinaristi.
Taas joku keksi " hyvän" syyn syöttää vauvoille karkkia. Että ihan karkkiholisti tulee, jos ei anna pienelle karkkia...
Kyllä te aikuiset ihan itse päätätte mätättekö karkkia omaan suuhun vai ette! Turha enää vedota siihen että lapsena ei saanut karkkia!
Koskaan ei saatu karkkia, kaikilla muilla oli karkkipäivä paitsi meillä :(
Nykyään saatan syödä iltapalaksi pussin sipsiä, jäätelöä ja vielä jonkun ässä-mix pussin siihen " jälkiruoaksi" , voitte kuvitella minkä näköinen olen ;)
Mulla ei ole mitään tolkkua tässä herkku-asiassa, kun ei lapsena päässyt kontrolli kehittymään? Tai sitten pelkään että herkut loppuu tai jotain...
Lapsena saatiin hirveät haukut sitten vieraiden luona kun syötiin kahvipöytä keksistä tyhjäksi.
Lapsilleni aion pitää karkkipäivän.
ukkoni söi lapsena karkkia minkä ehti kun heillä ei kotona estetty mitenkään (!!!) karkinsyöntiä. Aikuisiällä mieheni ei syö lainkaan karkkia, koska se ällöttää häntä. Uskon että lapsuuskokemukset todella vaikuttaa tähän asiaan.
Kuule, ei karkin syönti ole rikos.
kannattaa hampaat kuitenkin pestä pieniltä heti herkuttelun jälkeen tai antaa purkka, jos on hammasharjan ulottumattomissa.
" karkitonta lasta" ja sitten kun osuvat meillä synttäreille, syövät karkkeja " hullun kiilto silmissä" . Ovat ihan lähisukulaisia. Ja synttäreillä on usein karkkia tarjolla siinä pöydässä, on vaikea kieltää jotain yhtä tai kahta ottamasta?