Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko ketään syytetty vaitiolovelvollisuuden rikkomuks

Vierailija
26.01.2006 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli onko teitä tai tiedättekö ketään jota olisi syyttömänä syytetty terveyhuolto tai sosiaalialalla ko. rikkeestä? miten juttu eteni jne?

Vierailija
2/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mietin mitä voi seurata? olen syytön, mutta millä sen todistat, sana sanaa vastaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmetellyt mistä tietää ja tehnyt tutkintopyynnön. Lokitiedoista selvisi että oli katsellut naapurin tietoja, vaikka ei tarvinnut työssään. Sai jonkun rangasituksen mutten muista minkä.

Vierailija
4/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Siis vain huhu puheiden turvin. Jos salassapidettyä tietoa on vuotanut, niin joku kai sen on kertonut. Tää on aika nurinkurinen juttu, sillä jos totta puhutaan niin näitä salassapito veloitteita rikotaan ainakin sosiaali puolella surutta: ( Mut harva niistä syytettä nostaa.

Voidaan vaan esimiehelle ilmoittaa ja esimies nuhtelaa alaistaan.

Pahalta vasrmasti tuntuu, jos on sitten sitse se eka, joknka puheisiin tartutaan.

Vierailija
5/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aiheesta! Tätä vaitiolovelvollisuutta ei voi liikaa korostaa sos.ja terv alan työssä! Jo opinnoissa tuota seikkaa tulisi teroittaa entistä enemmän!

Vierailija
6/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jäi lukemaan papereitani kun ohjaava hoitaja oli jo tekemässä työtä.

Vierailija
7/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan sen takia, että opiskelija olisi utelias.

Omana opiskeluaikanani luin potilaiden papereita aina kun oli luppoaikaa. Niitä lukemalla oppii sanastoa, kirjausta, epikriisien lukemista ja hoitotyön kokonaiskuvan hahmottamista.

Papereissa lukee sellaisia asioita, jotka eivät useinkaan ole muuten opiskelijan tiedossa, eikä opiskelijana osaa vielä hahmottaa niin täydellista kokonaiskuvaa hoidosta, että osaisi itse kysyä kaiken tarpeellisen.

terv. sh

Vierailija:

Monella alaa opiskelevalla on kova kiinnostus nimenomaan niihin tietoihin, kun itse olin sairaalassa (potilaana) niin harjoittelijaa piti erikseen käskeä keskittymään työhön, hän

Vierailija
8/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on vuosia vaivannut se, että puhuin yhdestä työni kautta vastaan tulleesta tapauksesta työtoverilleni, vaikka hän ei suoraan ollut asian kanssa tekemisissä. Toki hänkin on vaitiolovelvollinen, mutta olisinko silti saanut puhua? Asia vaivaa siksi, että kyseinen henkilö oli vain määräaikaisessa työsuhteessa ja jotenkin tuntuu, ettei hän ehkä suhtaudu asiaan yhtä vakavasti kuin minä.

Vierailija
9/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajille kerrotaan vain, " että kotona on ongelmia, jotka vaikuttavat koulunkäyntiin" . Ei siis kerrota yksityiskohtia eikä edes ongelman laatua, vaikka kaikkia opeja sitoo se sama vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
10/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenosta?

Vierailija
11/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen tuttu, joka on super utelias. Siirtyi meidän alueen terveyskeskukseen.

Ja olen melko varma, että lukee meidän tiedot sieltä.

Harmittaa kun tiedän, että tonkii paljon sellasia asioita tietoonsa, jotka on vaikeempi saada selville, eikä oikeesti sille kuuluisi. Niin miksei lukisi sitten noinkin helposti saatavaa tietoa :-(

Vierailija
12/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki sympatiani ap:lle, jos hän on tosiaan syytön. Mutta itse opiskelin joskus lähihoitajaksi, ja kyllä otti päähän miten vähän vaitiolovelvollisuutta yms. kunnioitettiin.

Samoin kerran olin eräissä juhlissa, jossa oli työporukka, joka koostui hoitajista. Vessassa kovaan ääneen, potilaat nimeltä mainiten, tädit kävivät tapahtumia läpi. Ja siellä oli ulkopuolisiakin, kuten minäkin.

Olisi siis todellakin syytä pitää hiukan tiukempaa kuria ja itsekuria noiden vaitiolovelvollisuusjuttujen kanssa.

Vierailija
13/13 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjaaja huuteli hommiin. Ei sillä, että " papereissani" olisi ollut mitään hämärää, mutta hiukan tuntui olevan utelias. Kuitenkin hänelle ja ohjaajalle annettiin kaikki tarvittava tieto, ihan ilman lukemistakin. Hoitoalalla työskentelevä äitini on kertonut aivan samaa työssään kohtamistaan opiskelijoista, suurta osaa kiinnostaa vain ja ainoastaan potilastiedot =( Minulla on työssäni salassapitovelvollisuus ja minusta on selvää etten voi puhua työasioista esimerkiksi lounaalla, koska paikalla on ulkopuolisia.

t. 11

Vierailija:

Ei kuitenkaan sen takia, että opiskelija olisi utelias.

Omana opiskeluaikanani luin potilaiden papereita aina kun oli luppoaikaa. Niitä lukemalla oppii sanastoa, kirjausta, epikriisien lukemista ja hoitotyön kokonaiskuvan hahmottamista.

Papereissa lukee sellaisia asioita, jotka eivät useinkaan ole muuten opiskelijan tiedossa, eikä opiskelijana osaa vielä hahmottaa niin täydellista kokonaiskuvaa hoidosta, että osaisi itse kysyä kaiken tarpeellisen.

terv. sh

Vierailija:

Monella alaa opiskelevalla on kova kiinnostus nimenomaan niihin tietoihin, kun itse olin sairaalassa (potilaana) niin harjoittelijaa piti erikseen käskeä keskittymään työhön, hän