Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä palsta on viimein saanut minut ymmärtämään,

Vierailija
26.01.2006 |

mitä vikaa suomalaisten luetunymmärtämistaidossa on. Kun opiskelin äidinkielenopettajaksi, meille kerrottiin tuosta ongelmasta usein, mutta en oikein ymmärtänyt, miten joku ei lukemaansa ymmärrä.

Nyt, palstailtuani täällä puolisen vuotta, olen viimein tajunnut, mistä on kyse ja miten paha ja laaja tuo ongelma onkaan. Tilanne tosiaan on huolestuttava.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap mahtaa haluta tässä sanoa? Siis en tajua!

Vierailija
2/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kaivavat epäolennaiset asiat kierosti esiin ja jankuttavat ja viisastelevat vain niistä oudosti poimimistaan asioista, ja keskustelun varsinainen pointti hukkuu sanasotaan. Se kertoo todella vaikeista tunnehäiriöistä kun ei voida keskustella rakentavasti. Monista paistaa läpi empaattisuuden totaalinen puute.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ymmärrä muutakuin kirjakieltä. En voinnut uskoa, että tuollaisiakin on. Varoiteltiin kylläkin tälläisestä kasvavasta ongelmasta. Nyt vasta ap viestin luettuani ymmärsin kuinka vakava ja säälittävä ongelma on.

Vierailija
4/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tua on toinen häjy juttu suamalaasten keskuures. Siis sen luetun tajuamisen lisäksi. Mutta sellaaseksi tää maailma on menos.

Kuutoselle tärvyysiä!

ap

Vierailija
5/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että kuvaamasi ongelma saattaa liittyä ainoastaan tämän palstan diskurssiin, eikä välttämättä olen niin suuri haitta " oikeassa maailmassa" .

Vierailija
6/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä huomannut, että jotkut ovat tahallaan ymmärtävinään väärin, mutta ongelma on hälyttävän suuri, vaikka nämä tapaukset jättäisi pois laskuista. Eli en usko, että kyse on vain tämän palstan erityispiirteestä.

Hyvä esimerkki oli tuo Ketä inhoat niin paljon, ettei sinua haittaisi, vaikka hän kuolisi -ketju. Monet kun ymmärsivät heti, että vastaajat toivoivat jonkun kuolemaa. Vastaavia tapauksia on todella paljon.

ap

Vierailija
7/7 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyse ymmärtämisestä vai siitä, että tulee täällä luettua huolimattomasti. Kai sitten ymmärtämisestä. Itsekin olen ihmetellyt, mitä se lukemisen ymmärtämättömyys tarkoittaa. Onko se ihan totta tällaista.