Ihan vaan mielenkiinnosta, milla rahalla te useamman kuin 1 lapsen vanhemmat ostatte lapsillenne vk ja talvipukuja joiden hinnat pyorivat 95-150e valilla?
meillä on tyttö ja poika ja jos vaikka reimatecit ostaisin heille niin se olis vähintään 200e lovi lompakkoon. Siis 1200mk!! vai olenko ainoa joka ollut lasten kanssa kotona kauemmin kuin 2vuotta ja joka miehensä kanssa lyhentää myös varsin tuntuvaa pääkaupunkiseudun asuntolainaa.En usko mutta ei kyllä tulis kuuloonkaan että voitais sellaisia summia laittaa pelkkiin pukuihin. Meillä kipuraja puvuissa liikkuu siinä 80e kieppeissä ja kengissä satsataan goreihin ja sitten halvempiin niiden kaveriksi/kausi.
Kommentit (12)
Hei,
minä hyödynnän kaikki alennusmyynnit jos vain pääsen
paikan päälle =O)
Kolme lasta on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja kotona olen
nyt ollut jo 6v....
Kalliit Haalarit hain tänäänkin SOKOKSELTA
- reimatec baby 44,10e
- remu toppahousut 19,00e
- reima perustoppahousut 14,90e
Stockmann lisäalesta
- remu takki 25,20e
Outletista
- reimatec haalareita 45,00e /kpl
jne... ja ovat tähän asti säilyneet aina nuoremmalle
joten ei tarvitse ostaa kuin kerran ja kestävät kyllä
kolmen käytön ja välillä myyn yhden jälkeen eteenpäin
ja yleensä saa ALE -hinnan. Ovat tietysti hyvä kuntoisia
ehjiä ja tahrattomia. Näin on " varaa" kierrättää vaatetta
ja ostaa uutta =O)
Meillä on kolme alle kouluikäistä lasta ja vain yksi palkkatyössä ( ja pienellä palkalla hoitoalalla... ), toinen opiskelee.
Mutta kulutustottumuksistahan se on kiinni. Meilläkin on autolainaa, asuntolainaa, mutta minun ainut harrastus on lenkkeilyn lisäksi ( ja se ei paljoa maksa ;) ) lastenvaatteet. Ja koska koko perhe ulkoilemme mielettömästi haluan että ulkovaatteet kestää tuulta ja sadetta ilman ongelmia.
Me emme matkustele lainkaan, vaan olemme todella perhekeskeisiä koti-ihmisiä. Kavereita tapailemme liki päivittäin, mutta esim ulkomailla emme käy lainkaan, emme myöskään syö ravintoloissa, emmekä harrasta mitään kallista ym
Mutta lapsille ostamme reimateciä. Ja niinkuin joku sanoi, rahansa voisi sijoittaa fiksumminkin, mutta kukin tavallaan ;)
Reimateceistä olen maksanut kaikkea 65-145e väliltä. Ja kun pukuja tulee ostettu vuodessa 6-9 riippuen ostaako kaikille takit+housutkin haalareiden lisäksi tekee se aika paljon euroja vuodessa. Ja hanskat ja hatut myös samaan sarjaan lisää hintaa.
Viime vuonna menii 750e lasten toppa ja välikausivaatteisiin ( tästä puuttuu kengät kokonaan ). Tänä vuonna ei vielä ole yhtään pukua ostettu ;) Kyllähän sillä rahalla muutakin tekisi, jos haluaisi, mutta tämä on meidän perheen ratkaisu ja olemme tyytyväisiä näin!
Niinkuin Volga mainitsi, niin meilläkin on pukuja kierrätettykin.
Nytkin on kuopuksella reimatecin puku jonka ostin alesta 80 eurolla esikoiselle. Esikoinen käytti sitä kevään ja syksyn, nyt kuopus on pitänyt sitä kevään ja syksyn ja mahtuu vielä tämänkin kevään ja syksyn. On täysin ehjä ja hyvännäköinen puku.
Joten tuo kierrättäminen on yksi hyvä puoli. Pojan vain yhdelle oleet puvut olen myynnyt joko tutuille 20 eurolla, tai muille vähän kovemmalla hinnalla. Ja näin puvun hinnasta tulee osa takaisin.
Ja iso säästö on sekin ettei tartte lainkaan ostaa kuravaatteita, ei nekään ilmaisia ole.
Ja tykkään tehdä ale löytöjä.
Ulkoilu vaatteet ja kengät ostan uusina. Muita vaatteita ja leluja sekä rattaita ostan myös käytettyinä.
meillä jonathanit ostetaan kotimyyjä hintaan (eli n.-25%) mutta myös puoleen hintaan alesta on löytynyt varsinkin viimeksi hyvin.
Reimatecejä ostan max 70¿ uusia alesta, enempää en ole maksanut. Rukkasia jos on saanut puoleen hintaan esim viime keväänä alesta ostin kolmet myyntiin kyllä kattaakseni omia, MUTTA sitten tajusinpa et pitää metsästää nyt normaalihintaisena sitten yhdet pinkit vielä koko nolla, jos jollain on edes tai käytettynä.
tosin saattaisin erehtyä ostamaan jonkun ihanan tecin 129e mutta se vaatisi jo sen verran tuloja että ei mahdollista, aleja aina odotellaan. Ja vanhat myydään pois että saa rahaa seuraaviin, ainakin näin meillä.
tuusis
meillä mummo usein, no jaa aina ostaa kaikille lapsenlapsilleen reimatec toppa ja välikausi puvut :)
Meillä on 2 poikaa ja tyttö.Mulla kipuraja menee haalarissa 80e,kengistä olen valmis maksamaan 60e (goret).Olen kokeillut useita merkkejä ja nyt tiedän mihin kannattaa satsata.Ostan mieluummin kunnon ulkokamppeet jotka kestää koko talven.Niin...ja kaikki ostetaan itse.Se ei ole mikään " ongelma" .Mieheni äidillä on 9 lapsenlasta,joten on ihan selvää ettei Reimateccejä kustanneta ;).Oma äitini taas on vähävarainen yh.Enemmän arvostan hoitoapua kuin materiaa :)
Tällä hetkellä kotona tai muuten vielä meidän huollettavinamme on 6 lasta, joista yksi täysi-ikäinen. Ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin kyllä satsaan, mutta mielellään hyödynnän kaikki tarjoukset ja alennukset l. ensi talveksi ostin juuri Elefanten Gore-Tex -saappaat tytölle hintaan 29,90 ¿ ja Reimatec-takin hintaan 58¿ (reimatec-housut jäivät vielä veljeltä tältä talvelta ja ostohinta oli alessa 20¿).
Hyvää kun ostaa, niin jää sitten aina jotain nuoremmille sisarruksillekin l. esim. tämä talvi on mennyt yhdellä pöjalla toisen vanhoissa Goretexeissa ja Rasavil-toppahousuissa, huopatossut ja juhlatamineet kiertävät vuodesta toiseen, vähän kuluneet talvihaalarit sopivat lumettomille pakkaskeleille ja mäenlaskuun kotona jne.
Sisävaatteet ostankin sitten pääasiassa kirpputorilta l. tavallaan niistä säästyy sitten rahat parempiin ulkoiluvaatteisiin ja hyviin kenkiin.
meillä on käytetyt vaatteet aika kova sana. itse jaksan kyllä etsiä käytettyjä hyvä kuntoisia ja edullisia vaatteita. itse olen ostanut pojalle kaikki vaatteet, mies ei ole osallistunut rahallisesti niihin ollenkaan.
äp rahasta jäi käteen mulle 400e ja nyt kotihoidon tuella jää 100e enemmän.
mies kyllä tienaa ihan ok mutta talon rakentaminen on vienyt aikamoisen loven tienesteistä.
tälläkin hetkellä pojalla on käytössä uutta vastaava reimatecin puku josta maksoin 20e. :D
isovanhemmat ovat auttaneet vähän.
toista lasta ajatellen kaikki on säästössä, jos tulee tyttö niin myös paljon on vaatetta ostettu / saatu joka on unisex.
Olemme molemmat töissä ja tottahan menoja on paljon (mekin asutaa pk-seudulla ja omistetaan riittävä asuntolaina). Ulkoiluvaatteet ostetaan mielihyvin hyvät ja mieleisetkin vielä. Kaikki ostetaan pienellä kanta-asiakastarjous%:lla, paitsi isommalle pojalle santsaan hyviä toppahousuja aleaikaan.
Totta kai tulot pitääkin huomioida kulutuksessa. Ja priorisoida, sehän on selvä.
Kulutustottumuksensa kullakin.
Ei nyt kenenkään kannata viimeisiä siemenperunoita myydä sen takia, että saa kalliit haalarit lapsille, mutta toisaalta en aio syyllistyä siitäkään, että ostan omilleni, mitä ostan.
Fiksu sijoitus ei ole? - Sen myönnän. :-)
Anteeksi, jos sanoin liian pahasti.
joten ihan joka vuodenajan vaihtuessa ei tarvitse kaikkia uusia. Tai ainakaan molemmille yhtä aikaa. Täksi talveksi olin jo yhden haalarin ostanut viime talven alesta, joten eipä tarvinnut hommata kuin yksi. Lisäksi olin keräilly s-bonusseteleitä, joten " oikeaa rahaa" ei kalliiseen haalariin kovin paljon uponnut. Konstit on monet... ; ) Pakko olla, kun taloudessa yksi opiskelija, joka aika iso " menoerä" . Tänä talvena oli lisäksi onni, että esikoisen vanhat kengät menivät nuorimmalle ja esikoisen viime talviset mahtuivat joulualeen asti. Kunnon kengt menevät pari-kolme talvea useammalla käyttäjällä.
Vastaus siis kuuluu, että kikkaillen ja kierrättäen sekä kerralla kunnollista ostamalla säästän pitkän pennin. Ompelen paljon itse ja siitä myös syntyy säästöä. Sillä itselleni selittelen kalliimpia ostoksia...